0
از0 نظر

امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    6222
    نمایش

    امامزاده معصومه ( زينب خاتون) در استان قم قرار دارد. بنای این امامزاده متعلق به دوران صفویه است، به اعتبار یک قطعه چوب منبت بازمانده از صندوق منبت روی قبر با کتیبه ای با تاریخ 999 هجری قمری بنای کنونی و الحاقات جانبی آن را متعلق به دوران صفوی می دانند.برجسته ترین اثر هنری باقیمانده از امامزاده معصومه، ضریح منبت کاری و گل میخ کوبی شده آن است که تاریخ ۹۷۹ هـجری قمری روی آن حک شده و امروزه زینت بخش موزه باغ فین کاشان است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    امامزاده معصومه ( زينب خاتون ) را از احفاد امام موسی کاظم (ع) دانسته اند.

    تاریخچه امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    بنای این امامزاده متعلق به دوران صفویه است، به اعتبار یک قطعه چوب منبت بازمانده از صندوق منبت روی قبر با کتیبه ای با تاریخ 999 هجری قمری بنای کنونی و الحاقات جانبی آن را متعلق به دوران صفوی می دانند.

    ویژگی‌ها امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    برجسته ترین اثر هنری باقیمانده از امامزاده معصومه، ضریح منبت کاری و گل میخ کوبی شده آن است که تاریخ ۹۷۹ هـجری قمری روی آن حک شده و امروزه زینت بخش موزه باغ فین کاشان است.

    زمان مناسب بازدید امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان قم، فصل های بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    سایر اطلاعات امامزاده معصومه ( زینب خاتون)

    در زمانی که مأمون ملعون حضرت امام رضا (ع) را در طوس به زهر جفا به شهادت رساند خبرشهادت آن امام منتشر گردید، برادران آن حضرت از مدینه طیبه به عزم خونخواهی با آن ظالم از مدینه با جمعیت بسیاری حرکت کردند و روانه طوس گردیدند. چون این خبر به مامون ملعون رسید آن ظالم امر نمود تا سرکردگان سپاه شومش با لشکری بسیاری آماده حرکت شده و با جمعیت بسیاری از طوس به عراق عازم شدند. و در هر گوشه و کنار با سادات روبرو میشدند با آنها برخورد میکردند و بدون سوال و جواب آنها را به شهادت می رساند. در این زمان  جناب شاهزاده هاشم و  زینت خاتون خواهر آن حضرت که از یک مادر بودند به قم رسیده بودند و آن سمتگران از این موضوع با خبر شدند خود را آماده کردند تا با لشکر خود به قم بیایند.

    در کتب تاریخی وجود دارد که ده روز در شهر قم ما بین شاهزاده هاشم و لشکر مأمون ملعون آتش جنگ شعله ور بود ولی آن منافقین از خدا بی خبر با تعداد بسیار توانستند آسیب به آن حضرت برسانند و راه را بر او بستند.

    بلاعلاج آن حضرت با لشکر قلیل خود و به همراه خواهر خود حرکت کردند تا از قم خارج شوند. و آن لشکر در پی آن ها تا در مزرعه کهک با آنها روبرو شدند. و سه روز جنگ خونین بین آن لشکر ظلم و آن مردان خدایی در گرفت تا این نور الهی را دستگیر کردند و آن حضرت را به دار آویختند .

    مردم کهک که از این موضوع مطلع گشته بودند آن حضرت را از دار پایین آورند و در دامنه کوهی مدفون کردند.

    خواهر این حضرت که بسیار برایش سخت تمام شد و  نه روز به عزاداری پرداخت و دلش طاقت نیاورد و به دیدار حق شتافت. و او را در سمت راست قبر شریف برادرش دفن کردند.

     

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.