0
از0 نظر

بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    783
    نمایش

    بازار امام رضا (ع)، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری تاریخی استان خراسان رضوی و شهر مشهد است که طرفداران بسیاری در میان زائران و بازدیدکنندگان دارد. همچنین، اين بازار در ایام قديم، جزئي از بازار بزرگ مشهد بوده و با ورود به آن شاهد بنايی سنتي و گنبدي شکل خواهید بود که محل مناسبی برای خرید انواع سوغات، صنایع دستی، فرش و ... خواهد بود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    هر کدام از این بازارها به سوغات و کالایی معروفند؛ زرشک و زعفران، تسبیح و انگشتر در بازار امام رضا، قالی های خوش نقش و نگار در راسته فرش فروشها و لوازم صوتی و تصویری در بازارچه عباس قلی خان عرضه می شود.در این میان صنوفی همچون آجیل و خشکبار، زعفران، طلا و جواهر با حضور خیل عظیم زوار بازارشان داغ داغ است اما در بین تمامی این اصناف صنف طلا و جواهرفروشان بازار داغتری دارند چرا که طلا و جواهر و فیروزه نیشابور از سوغاتی هایی است که بیشتر توجه زائر را جلب می کند و در واقع طرفداران زیادی دارد. حال آنکه فیروزه خود به تنهایی به عنوان سنگی گران بها و با تلالویی که دارد همواره مورد توجه خاص مسافران بوده و از پشت ویترین مغازه با رنگ دریایی و چشم نواز خودموجی از زیبایی را ایجاد می کند وهمانند تابلوی عبور موقت، مانع از حرکت مسافران شده و آنان را محو تماشای خود می کند.

    تاریخچه بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    رونق بازار امام رضا مشهد در دوره صفویه بیشتر شده است.

    ویژگی‌ها بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    بازار فرش فروش ها یکی از بازارهای قدیمی است که در میدان بیت المقدس مشهد خودنمایی می کند و در گوشه و کنار این مکان حجره های فرش فروشی و گاری های حمل فرش یادآور دستهای هنرمند قالی بافان خراسانی و اندیشه و هنر ایرانی است. در گذشته در این بازار انواع و اقسام مایحتاج زائرین عرضه می‌‌‌شد اما به تدریج فروشندگان قالی و قالی‌باف‌ها در این راسته بازار مستقر شده و امروزه بیشتر حجره‌های این مکان به فروشنگان و پرداخت‌کنندگان انواع قالی اختصاص یافته است.

    سیمای عمومی بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    تا چند سال گذشته این بازار با مجموعه ای از دکان ها و غرفه های کوچک بانمای آجری و سنتی و مسافرخانه ها و مهمانپذیر متعدد فعال بود‏.‏

    امروز در هر گوشه از این بازار که نگاه کنی فروشندگان و خریدارانی را می بینی که با صدای بلند بر سر قیمت فرش باهم چانه می زنند و در اندر خم بازار هم می توانی گاری های حمل فرش را بنگری که تخته های فرش را حمل می کنند و از این سو به آن سوی بازار سرک می کشند.

    زمان مناسب بازدید بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    در روزهایی که بوی بهار در بازار فرش فروش ها هم پیچیده هر کدام از صاحب حجره ها سرگرم نمایش قالی ها به مشتریان و خریداران هستند و به آب و آتش می زنند تا این صنعت همواره پر رونق تر از همیشه در خطه خراسان به حیات خود ادامه دهد.

    سایر اطلاعات بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    این صنعت بومی و کهن در راسته بازار فرش فروشان قدر و قیمتی دگر دارد و در این حوالی صاحبان حجره می گویند، قالی هر چه از عمرش بگذرد و هر چه پا بخورد کیفیتش بیشتر می شود.

    منبع بازار امام رضا (ع) و راسته فرش فروش ها

    خبرگزاری مهر
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    بازار امام رضا راسته فرش فروش ها بازار امام رضا بازار راسته بازار فرش فروش ها امام رضا بازار بازار راسته امام رضا فرش فروش ها راسته بازار راسته امام رضا راسته فرش فروش ها فرش فروش ها بازار فرش فروش ها امام رضا فرش فروش ها راسته بازار امام رضا راسته بازار امام رضا فرش فروش ها بازار راسته امام رضا بازار راسته فرش فروش ها بازار فرش فروش ها امام رضا بازار فرش فروش ها راسته امام رضا بازار راسته امام رضا بازار فرش فروش ها امام رضا راسته فرش فروش ها امام رضا راسته بازار امام رضا فرش فروش ها بازار امام رضا فرش فروش ها راسته راسته بازار امام رضا راسته بازار فرش فروش ها راسته امام رضا بازار راسته امام رضا فرش فروش ها راسته فرش فروش ها بازار راسته فرش فروش ها امام رضا فرش فروش ها بازار امام رضا فرش فروش ها بازار راسته فرش فروش ها امام رضا بازار فرش فروش ها امام رضا راسته فرش فروش ها راسته بازار فرش فروش ها راسته امام رضا بازار امام رضا راسته فرش فروش ها بازار راسته فرش فروش ها امام رضا بازار فرش فروش ها امام رضا راسته بازار راسته امام رضا فرش فروش ها بازار راسته فرش فروش ها امام رضا بازار امام رضا فرش فروش ها راسته امام رضا بازار راسته فرش فروش ها امام رضا بازار فرش فروش ها راسته امام رضا راسته فرش فروش ها بازار امام رضا راسته بازار فرش فروش ها راسته بازار امام رضا فرش فروش ها راسته امام رضا بازار فرش فروش ها راسته فرش فروش ها بازار امام رضا راسته فرش فروش ها امام رضا بازار فرش فروش ها بازار امام رضا راسته فرش فروش ها امام رضا بازار راسته فرش فروش ها راسته بازار امام رضا فرش فروش ها امام رضا راسته بازار فرش فروش ها راسته امام رضا بازار