0
از0 نظر

بازار ماهی بعثت تهران

    116422
    نمایش

    راسته ماهی فروشان بعثت تهران که به نام بازار ماهی بعثت هم شناخته می شود درواقع بورس اصلی خرید و فروش ماهی در پایتخت به شمار می رود؛ جایی که اسمش را گذاشته اند: مركز سامانه عرضه عمده آبزیان تهران. در بورس فروش ماهی تهران تنوع ماهی‌ها در نیمه اول سال به 60 نوع و در نیمه دوم سال به 70 نوع می‌رسد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بازار ماهی بعثت تهران

    در راسته فروش ماهی بعثت تهران 3 دامپزشك نیز سلامت انواع محصولات را به‌صورت تمام وقت كنترل و نظارت می‌كنند. در شش ماه اول سال روزانه حدود 50 تا 70 تن و در شش ماهه دوم سال روزانه 400 تا 600 تن ماهی در این مركز تخلیه می‌شود. این میزان محصولات در سراسر استان تهران و استان‌ها و شهرستان‌های همجوار مانند كرج، قزوین، شهریار و... توزیع می‌شود. از آنجا كه ماهی‌ها به‌صورت تازه عرضه می‌شوند نوع ماهی‌های موجود در این بازار نیز به فصل صید بستگی دارد. هر ساله از ابتدای فروردین تا مهرماه صید ماهی شمال ممنوع می‌شود و در عوض ماهی جنوب و پرورشی در سبد خانوار ایرانی قرار می‌گیرد.

    ویژگی‌ها بازار ماهی بعثت تهران

    در بساط عمده‌فروشان این بازار انواع ماهی تازه، ماهی تازه جنوب، شمال و... یافت می‌شود و جالب اینكه اینجا، دیدن كافی نیست! و انواع تبلیغات كلامی خرده‌فروشان با صدای بلند مشتریان را به خرید تازه‌ترین و مرغوب‌ترین ماهی‌ها تشویق می‌كند. این بازار هر روز میزبان مردم و همچنین مغازه‌دارانی از سراسرپایتخت است كه می‌آیند و دست پر باز می‌گردند. مركز سامانه عرضه عمده آبزیان شهر تهران پ از 3 سالن تشكیل شده است كه 2 سالن آن با 65 غرفه، انواع ماهیان شمال و جنوب را عرضه می‌كند و سالن شماره 3 میدان میوه و تره‌بار و محل عرضه میوه و سبزی تازه است كه به نظر می‌رسد این سالن با استقبال بیشتری از سوی اهالی مواجه است. در میدان میوه و تره‌بار غرفه بازیافت، فضای بازی برای كودكان، تجهیزات و پرورش گل‌های آپارتمانی و... فعال است تا اهالی و شهروندان پایتخت‌نشین بتوانند با خانواده به این مركز بیایند و خرید كنند.

    سیمای عمومی بازار ماهی بعثت تهران

    سمت راست ورودی بازارماهی مسیر دسترسی به سالن‌های شماره یك و 2 اختصاص دارد كه در غرفه‌های آنها انواع ماهی نظیر حلوای سفید و سیاه، شیرماهی، آزاد، زبان، عروس، سكن، شانك، شوریده، قباد، راشگو، سنگسر، گیش، میش و... یافت می‌شود. كنار هر غرفه نیز قیمت ماهی‌ها روی تابلویی نصب شده و جلو چشم است. به گفته غرفه‌داران و مسئولان، عرضه و تقاضا روزانه قیمت آبزیان را تعیین می‌كند. نكته جالب اینكه اغلب فروشندگان با لباس‌های مخصوص صید آبزیان در غرفه‌ها حضور دارند و مدام فریاد می‌زنند: «ماهی تازه، ماهی تازه جنوب، ماهی تازه شمال؛ ارزان و مرغوب.» بیش از 90‌درصد عمده و خرده‌فروشان مركز سامانه بازار ماهی بعثت، كسبه‌ای هستند كه از بازار ماهی سرچشمه به این مركز منتقل شده‌اند و بیشتر آنان آذری زبان هستند.

    زمان مناسب بازدید بازار ماهی بعثت تهران

    فعالیت بازار ماهی از ساعت 5 صبح برای كادر پزشكی، عمده‌فروشان و كارگران شروع می‌شود. برای غرفه‌داران ساعت‌كاری صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و بعد از ظهر‌ها از ساعت 15 تا 20 ادامه دارد.

    پیشنهاد ویژه بازار ماهی بعثت تهران

    اغلب شهروندان قادر به تشخیص انواع مختلف ماهی نیستند و معمولاً فقط برای خرید ماهی‌ای كه می‌شناسند، اقدام می‌كنند. در واقع تنوع مصرف ماهی در میان شهروندان كم است و افراد معمولاً یك یا چند نوع ماهی مشخص را می‌خرند و مصرف می‌كنند. اغلب مشتریان نیز درباره تشخیص تازگی و سلامت ماهی از روی نشانه‌های ظاهری اطلاعات كلی دارند. تیم دامپزشكی مركز نیز در صورت تمایل مشتریان به ارائه مشاوره می‌پردازد.

    شرایط استفاده بازار ماهی بعثت تهران

    مركز سامانه عرضه عمده آبزیان تهران از ساعت 8 تا 13 و از ساعت 15 تا20 فعال است. در روزهای تعطیل نیز ساعت‌كاری از 8 تا 13 است. شهروندان می‌توانند هر‌گونه پیشنهاد یا انتقاد درباره نحوه فعالیت بازار یا برخورد غرفه‌داران را با مدیریت بازار مطرح كرده یا به شماره تلفن 33432001 یا 33681416 اطلاع‌رسانی كنند.

    سایر اطلاعات بازار ماهی بعثت تهران

    از دریای جنوب ماهی‌های شیر خلیج‌فارس، شوریده، انواع سنگسر، كفشك و... به بازار ماهی می‌آید. از دریای شمال ماهی‌های سفید دریایی، كفال، كپور و قزل‌آلا در این مركز تخلیه می‌شود. البته در این مركز ماهی‌های خارجی مانند تیلاپیلا، سالمون نروژی نیز به‌صورت منجمد عرضه می‌شود. قیمت ماهی در بازار بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. اما به‌صورت روزانه نوسان محدودی دارد. حرفه‌ای‌ها می‌دانند كه قیمت ماهی به وزن آن هم بستگی دارد و به‌صورت كلی هرچه ماهی بزرگ‌تر باشد قیمتش بالاتر می‌رود.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    كافی است به پایانه خاوران بروید و از آنجا پس از طی 4 كیلومتر از بزرگراه بعثت در تقاطع خیابان 17شهریور به بازار ماهی می‌رسید. در حوالی بازار سوله‌های بزرگ با نرده‌های سبزرنگ می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. از همان جلو در اصلی بازار هم بوی ماهی تازه به مشام می‌رسد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.