0
از0 نظر

بازار گل و گیاه محلاتی

    15268
    نمایش

    بازار گل و گياه محلاتي از بزرگترين بازار گل‌ هاست که روزانه بيشتر از دو ميليون شاخه گل از باغ هاي شمال، محلات و باغات اطراف تهران براي پخش در سراسر کشور در آن مي شود. بازاري که روزانه پذيراي تعداد زيادي از شهرونداني است که علاقه خاصي به گل و گياه دارند و مي‌خواهند محل کار يا زندگي خود را با شاخه‌هاي گل‌ تزيين‌کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بازار گل و گیاه محلاتی

    در بازار گل و گیاه محلاتی دو قسمت وجود دارد، قسمت فروش گل‌های مصنوعی و وسایل تزئینی و قسمت گل‌های شاخه‌ای و گلدان که اطرافش پر از درختچه‌ های آپارتمانی است؛ در این بازار هر آنچه که می خواهید را می توانید پیدا کنید اما برای خرید بهتر به بخش پیشنهاد های ویژه و شرایط استفاده همین مطلب در پورتال بزنیم بیرون هم مراجعه کنید.

    ویژگی‌ها بازار گل و گیاه محلاتی

    بخش دوم بازار گل و گیاه شهید محلاتی، محل فروش گلهای مصنوعی و وسایل تزیینی است و البته خریداران و طرفداران کمی هم ندارد و غرفه هایش اگر شلوغ تر از غرفه های گل طبیعی نباشد کمتر نیست. کورس سنگین و فشرده ای بین این دو بخش وجود دارد تا هر کدام مشتریان بیشتری جذب کنند. در این بخش غرفه های زیادی گل مصنوعی و جعبه های کادویی می فروشند.

    سیمای عمومی بازار گل و گیاه محلاتی

    از در آهنی بازار گل و گیاه شهید محلاتی که وارد می شوی دو شعبه می شود یکی قسمت فروش گلهای مصنوعی و وسایل تزئینی و یک قسمت هم در داخل سالنی به طول 300 متر که گلهای شاخه ای و گلدان به فروش می رسد و اطرافش پر است از درختچه های آپارتمانی. غرفه‌های مملو از گل و گیاهان تزیینی قسمت اعظم بازار گل را به‌خود اختصاص داده‌اند. پیاده‌راه اصلی و فضای جلوی غرفه‌ها تا انتهای آنها پر است از گلدان‌های فصلی چشم نواز که روح را جلا می‌دهند. انگار هر کدام از این گل‌ها در رقابتی ناپیدا، نظر مشتری‌ها را به سوی خود جلب می‌کنند تا زودتر ‌ مقصد اصلی‌شان برسند.

    زمان مناسب بازدید بازار گل و گیاه محلاتی

    اگه می‌خواهید بهترین گل‌ها رو خریداری کنید،حتما باید صبح های زود به اینجا سر بزنید مگر نه حتی ممکنه دست خالی از بازار بیرون بیاید. در آهنی بازار گل هر روز قبل از ساعت 5صبح ‌ روی خریداران باز می‌شود و هیاهوی خرید گل و گیاه در آن تا ساعت 12 ادامه دارد.

    پیشنهاد ویژه بازار گل و گیاه محلاتی

    آنها که می‌خواهند در هر خریدی بهترین و ارزان‌ترین کالا را مال خود کنند، باید قواعد این نوع خرید را درنظر داشته باشند. قواعد خرید گل و گیاه بهتر تا حدود زیادی با دیگر خریدهای خانه یکسان است. از آنجا که فروشندگان گل و گیاه، بار خود را به‌صورت روزانه تهیه می‌کنند، هر روز محصولات جدید با ویژگی‌های خاص همان روز به بازار می‌رسد. پس به‌طور طبیعی آنها که زودتر و در ساعات اولیه کاری بازار خودشان را به خیابان زمزم برسانند برگ برنده را در اختیار خواهند داشت؛ چرا که کیفیت و ظاهر گل‌ها و گیاهان هم قیمت تا حدودی با هم فرق دارد و کسانی که زودتر از بقیه در بازار حاضر شوند، حق انتخاب بهتری خواهند داشت. هر چند قیمت‌های بازار گل تا حدودی ثبات دارد اما مشتری‌ها می‌توانند با خرید بیشتر از غرفه‌دارها تخفیف هم بگیرند. پس در این بازار ضرب‌المثل «سحرخیز باش تا کامروا شوی» مصداق مناسبی پیدا می‌کند.

    شرایط استفاده بازار گل و گیاه محلاتی

    صنف بازار گل و گیاه در بازار گل شهید محلاتی ساعات و مقررات خاصی برای خودش دارد. گلفروش‌ها بار روزانه‌شان را تحویل می‌گیرند، آنها را به شکل منظم چینش و فضا را برای حضور مشتری‌های پروپاقرص این کالای بهشتی آماده می‌کنند. بیشتر غرفه‌دارها ساعت 5 صبح در محل کارشان حاضرند و درهای بازار هم از ساعت 6 ‌ روی علاقه‌مندان و خریداران باز است. از آنجا که غرفه‌دارهای این صنف صبح خیلی زود سر کارشان حاضر می‌شوند، درهای بازار هم زودتر از تصور مشتری‌ها بسته می‌شود و کار بازار ساعت 12 به اتمام می‌رسد. پس اگر قصد خرید از بازار گل شهید محلاتی را دارید حداکثر تا ساعت 10صبح خودتان را به آنجا برسانید. چرا که با احتساب مدت زمان خرید، درهای بازار راس ساعت 12ظهر بسته می‌شود تا پرونده فروش روزانه گل‌ها به پایان برسد. البته روزهای تعطیل بازار گل یک ساعت افزایش کاری خواهد داشت.

    سایر اطلاعات بازار گل و گیاه محلاتی

    برای اینکه بهترین خرید را از بازار گل داشته باشید نباید زیاد عجله کنید. در سال‌های اخیر بیشتر غرفه‌دارها سعی کرده‌اند تا فروش‌شان را روی چند محصول خاص متمرکز کنند و مشتری‌های ثابتی برای خودشان به‌دست بیاورند. با این حال، گل‌ها و گیاهانی هستند که توسط چندین غرفه عرضه می‌شوند. گل‌های فصلی شامل این قاعده هستند و به همین دلیل تا همه غرفه‌ها و محصولات‌شان را ندیده‌اید دست به جیب نشوید. با این روش می‌توانید پس از دیدن همه نمونه‌های بازار بهترین و ارزان‌ترین انتخاب را داشته باشید. از آنجا که ممکن است طی یک روز، چندین خرید داشته باشید می‌توانید از افرادی که چرخ‌هایشان را اجاره می‌دهند بهره‌ببرید. یادتان باشد هر خریدی که کردید می‌توانید از فروشنده راهنمای کامل شیوه‌های نگهداری آن را بپرسید تا عمر گیاه‌تان را افزایش دهید. برای خرید یک نوع گل یا گیاه بهتر است سراغ غرفه‌ای بروید که بیشترین نمونه‌های آن گل را در اختیار دارد. شاید تصور اینکه شما برای خرید انواع گل و گیاه هیچ محدودیتی ندارید چندان درست نباشد. در واقع، برای خرید گیاهان پاسیویی یا آپارتمانی باید محل نگهداری آنها را در خانه یا محل کارتان داشته باشید. میزان نور، نخستین و مهم‌ترین عامل در نگهداری گل‌ها و گیاهان است. یعنی اگر خانه‌تان پاسیو دارد یا حسابی نورگیر است حتما انتخاب‌های بیشتر و بهتری خواهید داشت. چنانچه خانه شما شرایط نوری خوبی دارد می‌توانید انواع گیاهان سوزنی، کاج‌های مطبق، کنتیا و دیگر خانواده برگی‌ها را در کنار هم داشته باشید. برخی از گیاهان هم می‌توانند با نور مصنوعی به زندگی‌شان ادامه بدهند و به تابش آفتاب نیاز اساسی ندارند. اگر سرتان خیلی شلوغ است گیاهانی را خریداری کنید که نیاز چندانی به آب افشانی هر روزه نداشته باشند. خرید گل‌های فصلی هم می‌تواند حال‌و‌هوای خانه و محل کارتان را حسابی تغییر دهد و به آن تنوع ببخشد. یادتان باشد در این نقطه از شهر می‌توان هر آنچه مربوط به گل‌ها و گیاهان است را بیابید. انواع گلدان، زیرگلدانی، خاک استریلیزه، وسایل تزیینی، قلمه، صدف، درختچه و نهال، گل‌های خشک و سنگ جزو این محصولات هستند. برخی از غرفه‌ها تنها به فروش گلدان و متعلقات آن مبادرت می‌ورزند. انواع گلدان‌های سنگی، سفالی، پلاستیکی و... با قیمت مناسب به‌دست شما می‌رسد. دیگر نکته مثبت خرید از این مرکز آن است که شما می‌توانید گل و گیاه متناسب با اندازه گلدان‌تان را همین جا پیدا کنید و از فروشنده‌ها بخواهید تا آن را برایتان در گلدان بکارند. همچنین خرید انواع کود و سم‌های ویژه گیاهان همراه با راهنمای مصرف از دیگر مزایای حضور در صنف گل و گیاه جنوب شرق تهران است. اینجا که هستید، فرصت مشاوره را از دست ندهید و درباره گیاهی که در خانه دارید هم اطلاعات کسب کنید.

    منبع بازار گل و گیاه محلاتی

    عکس ها: مجید حق دوست - خبرگزاری فارس
    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    بازار گل شهید محلاتی دسترسی آسانی از داخل شهر دارد، تاکسی‌ها در ایستگاه‌ مترو نبرد منتظر هستند تا شما را به این بازار برسانند.

    مترو

    نزدیک ترین ایستگاه مترو به این بازار گل ایستگاه نبرد واقع در خط چهار مترو تهران است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.