0
از0 نظر

بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    1509
    نمایش

    بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه در روستایی به نام پیغمبر واقع شده که در 39 کیلومتری شمال‌غربی ساوه و در منطقه‌ای نسبتا کوهستانی قرار دارد. برای رفتن به این زیارتگاه پس از طی مسافت 9 کیلومتر جاده خاکی از جاده اصلی ساوه به قزوین و عبور از روستاهای ورده و ده سید یا در اصطلاح محل «سیدلرکندی» به بقعه اشموئیل نبی(ع) می‌رسید.و این اثر در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۱ به‌عنوان یکی از آثارملی ایران به ثبت رسیده‌است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    زیارتگاه اشموئیل نبی(ع) از ویژگی خاصی برخوردار است. این زیارتگاه در عین حال که یک مکان دینی محسوب می‌شود محلی سیاحتی نیز هست. به همین مناسبت ایام مخصوصی چون تاسوعا، عاشورا، اربعین و روزهای 13 فروردین و فصل تابستان، سیاحان و زائران زیادی را می‌پذیرد.

    علاوه بر مردم ساوه، اهالی زرند و خرقان نیز هر ازچندگاهی در طول سال به زیارت این بقعه می‌شتابند. این بقعه متبرکه هر هفته خصوصا در فصل بهار و تابستان بیش از 5000 زائر دارد، بالطبع ورود زائران و مسافران به قصد زیارت این بقعه، آثار مفید و سازنده‌ای از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه باقی می‌گذارد.

    تاریخچه بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    قدمت بنای اصلی بقعه که با گنبدی عرقچینی مزین است، به دوران قبل از صفویه باز می‌گردد. لیکن ایوان مدخل زیارتگاه به عنوان نمازخانه در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است.

    گویا ناصرالدین شاه از طریق خرقان عازم روستای سامان بوده است که دستور مرمت بقعه و ساخت ایوان الحاقی را صادر می‌کند. ساختمان بقعه در زلزله سال 1341 آسیب دید که بعدها به رفع آن اقدام شد قسمت بیرونی ساختمان با ایوان‌نماهایی که در هر ضلع از اضلاع مشاهده می‌شود زینت داده شده است.

    ویژگی‌ها بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    زائران این مکان را پیروان ادیان و مذاهب مختلف تشکیل می‌دهند و همین از ویژگی‌‌های خاص این زیارتگاه است، کلیمیان، مسیحیان و مسلمانان بالاتفاق ایشان را پیامبر خدا می‌دانند و ارزش‌گذار مقام معنوی و آسمانی این پیامبر بزرگوار هستند.

    زمان مناسب بازدید بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    نکات مثبت بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

     این اثر در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۱ به‌عنوان یکی از آثارملی ایران به ثبت رسیده‌است.

    سایر اطلاعات بقعه اشموئیل نبی (ع) ساوه

    براى رفتن به این زیارتگاه، پس از طى مسافت 9 کیلومتر جادّه خاکى از جادة اصلى ساوه به قزوین و عبور از روستاهاى ورده و ده سیّد یا در اصطلاح محل سیّدل کندى، به بقعة اشموئیل نبى ‰ در روستاى پیغمبر می‏رسیم.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.