0
از0 نظر

بیابان سایه خوش بندرلنگه

    198
    نمایش

    این بیابان در استان هرمزگان و در قسمت غربی روستای سایه خوش قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی بیابان خوش بندر لنگه به صورت N5520 E2649 می‌باشد. این بیابان در 40 کیلومتری جنوب خمیر و در 55 کیلومتری بندرلنگه واقع شده و امکان دسترسی از هر دو مسیر را دارد.از این بیابان تا خلیج فارس را می‌توان با پای پیاده طی کرد. زیبایی‌های این بیابان، برای تمامی گردشگران از تمامی نقاط جهان جالب و دیدنی است. برای رفتن به این بیابان باید از جاده بندر لنگه به بندر عباس استفاده کنید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بیابان سایه خوش بندرلنگه

    روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. از آثار باستانی روستا می توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده اشاره کرد.

    این روستا دارای مسجد، دبستان، ۲۵ آب‌انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به اینترنت دهیاری و خانه بهداشت است و حدود ۳۰۰۰ اصله نخل دیم در آن وجود دارد. پیشه اغلب مردم روستا ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی است.

    ویژگی‌ها بیابان سایه خوش بندرلنگه

    از مناظر طبیعی روستا می توان به چشمه آبگرم سایه خوش اشاره کرد. این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر به بندرلنگه قرار دارد. فاصله چشمه تا روستای سایه خوش در حدود ۴ کیلومتری است. مظهر چشمه در شکاف سنگهای آهکی مارنی و دردامن کوه جای دارد.

    طرز تشکیل چشمه سایه خوش بر اساس فرضیه تکنو نیک صفحه‌ای استوار است و آب آن در ردیف ابهای سولفات، کلسیم همراه با منزیم زیاد و کلور و سدیم گرم است.

    شرایط استفاده بیابان سایه خوش بندرلنگه

    روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در 40 کیلومتری جنوب خمیر و 55 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است. معروفیت این منطقه پس از انتشار عکسی از کلوتهای این بیابان دو چندان شد.

    زمان مناسب بازدید بیابان سایه خوش بندرلنگه

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل پاییز و زمستان است.

    پیشنهاد ویژه بیابان سایه خوش بندرلنگه

    در هنگام بازدید از این بیابان، به چشمه سایه خوش که درمیان سنگ‌های آهکی آن قرار گرفته سر بزنید.

    امکانات ویژه بیابان سایه خوش بندرلنگه

     اقامتگاه‌های مختلفی در این اطراف این بیابان برای گردشگران وجود دارد. تمامی تفریحات بیابانی مانند دیدن ستاره و غیره را می‌توان در بیابان سایه خوش انجام داد.

    سایر اطلاعات بیابان سایه خوش بندرلنگه

    در این مسیر کلوت‌های زیبا و دیدنی به صورت لایه لایه قرار دارند. غروب و طلوع خورشید از میان کلوت‌ها مناظر بسیار دیدنی ایجاد می‌کند.

    کلوت که از دوکلمه کل و لوت ساخته شده، به برآمدگی‌های میان شیارهای نعلی گفته می‌شود. بعضی افراد کلوت را با نام یاردانگ می‌شناسند. این جاذبه‌های دیدنی، در رسوبات نرم دریاچه‌ای ساخته می‌شود. کلوت‌ها در دو حالت فرسایش آبی- بادی و فقط فرسایش بادی تشکیل می‌گردند. برای تشکیل کلوت‌ها نیاز به سرعت کافی بادکندگی و سایش نیاز است. فرسایشات آبی در یک جهت و فرسایشات بادی در تمامی جهات انجام می‌گیرد. به عنوان معرو‌ف‌ترین کلوت‌های ایران می‌توان به کلوت‌های دشت شهداد اشاره کرد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.