0
از0 نظر

تالاب آلمالو گلی سهند

    3482
    نمایش

    این تالاب به دلیل ارتفاع بالای محل استقرار خود از حوزه آبریز چندانی برخوردار نبوده وبه علت عدم ارتباط به چشمه ای خاص ، تنها از بارش برف وباران تغذیه میشود .
    گیاهان آبزی تالاب مزبور ، محیط مناسبی برای لانه گزینی و تخم گذاری انواع پرندگان فراهم کرده به طوری که درفصول بهار و تابستان ،تعدادی پرنده آبزی همچون کله سبز و چنگر را میتوان درآنجا مشاهده کرد .

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تالاب آلمالو گلی سهند

    تالاب آلمالو گلی سهند که از نوع تالاب های دریاچه ای است در ارتفاع دوهزار و ۴۰۰ متری جنوب شرق ارتفاعات سهند و با ۳۰ هکتار وسعت در بالای قله ای واقع شده است.

    زمان مناسب بازدید تالاب آلمالو گلی سهند

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    سایر اطلاعات تالاب آلمالو گلی سهند

    گیاهان آبزی تالاب مزبور، محیط مناسبی برای لانه گزینی و تخم گذاری انواع پرندگان فراهم کرده به طوری که درفصول بهار و تابستان، تعدادی پرنده آبزی همچون کله سبز و چنگر را می توان در آنجا مشاهده کرد. 

    سیمای عمومی تالاب آلمالو گلی سهند

    تمام سطح درياچه وتالاب آلمالوگلي، پوشيده از انواع گياهان آبزي بوده وفضاهاي خالي بسياركمي درگوشه وكنارآن ديده مي شود. اراضي محدوده تالاب آلمالوگلي، محل اطراق گله هاي بزرگ احشام اهلي است و در اثر تردد بيش ازحد دام ها،خاك زمين هاي اطراف درياچه طبيعي آلمالوگلي به شدت كوبيده شده وبازدهي خود را براي رويش گونه هاي گياهي ازدست داده است.

    شرایط استفاده تالاب آلمالو گلی سهند

    راه دسترسی به تالاب آلمالوگلی، جاده شوسه و کوهستانی به طول ۴۸ کیلومتری است که از غرب ۶۶ کیلومتری جاده تبریز - میانه منشعب می شود.

    نکات منفی تالاب آلمالو گلی سهند

    در اثر تردد بیش از حد دام ها،خاک زمین های اطراف دریاچه طبیعی آلمالوگلی به شدت کوبیده شده و بازدهی خود را برای رویش گونه های گیاهی از دست داده است. 
    همچنین فضولات حیوانی در سطح وسیعی از زمین های اطراف تالاب ، پوشیده شده که بااولین بارش سالانه به تالاب ، منتقل شده و به این وسیله مناسب ترین کود دراختیار گیاهان آبزی قرار گرفته و به گسترش هرچه بیشتر سطح جامعه گیاهی تالاب کمک می کند.

    با توجه به نکات گفته شده ، به نظر می رسد که احتمال مردابی شدن تالاب آلمالوگلی ، بزرگ ترین تهدید پیش روی این پدیده زیست آبی در سال های آتی است. 

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    راه دسترسی به تالاب آلمالوگلی، جاده شوسه و کوهستانی به طول ۴۸ کیلومتری است که از غرب ۶۶ کیلومتری جاده تبریز - میانه منشعب می شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.