2.5
از2 نظر

تالاب شورگل نقده

    2599
    نمایش

     تالاب شورگل نقده  درياچه اي کم عمق، لب شور تا شور است که آب آن توسط بارانهاي محلي، چشمه ها و زهکشي اراضي کشاورزي تامين مي شود. قسمت عمده تشکيلات زمين شناسي تالاب، عموماً به دوران دوم و چهارم زمين شناسي مربوط مي شود.اطراف این تالاب پوشیده از گیاهان علفی و در برخی از نواحی تالاب پوشش بسیار تنک گیاهان آبزی وجود دارد. دامنه های شمالی این تالاب مزارع وسیع گندم و نواحی مجاور روستاها نیز مزارع کشاورزی وجود دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تالاب شورگل نقده

    تالاب شورگل نقده از جمله زیباترین تالاب‌های آذربایجان‌غربی است که در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به ارومیه /مرکز استان/ قرار دارد.

    زمان مناسب بازدید تالاب شورگل نقده

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    نکات مثبت تالاب شورگل نقده

    یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌هاب این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست و در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدودی جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

    ویژگی‌ها تالاب شورگل نقده

    این تالاب توانایی زیادی در جذب انواع پرندگان مهاجر و جوجه اور را داشته و همچنین با توجه به موقعیت آن در جذب اکوتوریسم نیز قابلیتهای زیادی دارد. گلاریول بال سرخ: این گونه از پرندگان جوجه آور این تالاب می باشد که در فصل بهار و تابستان به وفور در آن حضور دارد و براحتی قابل مشاهده است.اکراس سیاه: با توجه به بهبودی وضعیت تالاب جمعیت این گونه در این تالاب افزایش یافته و حدود ۹۰۰ قطعه از آن در تالاب مشاهده گردید .

    خروس کولی سینه سیاه: این گونه از گونه هایی است که به ندرت در کشور مشاهده می شود و تا بحال گزارشی از حضور آن در بهار و تابستان در کشور به ثبت نرسیده است و در این تالاب در کلیه فصول قابل مشاهده بوده و احتمال می رود در این تالاب جوجه آوری داشته باشد. همچنین تالاب جدای از منافع آن برای انسانها برای حفظ حیات وحش نیز محل مناسبی برای جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی بخصوص اردک سر بلوطی، چنگر معمولی، تنجه، لک لک سفید و شماری از اردکهای مهاجر است.

    سیمای عمومی تالاب شورگل نقده

    اطراف این تالاب پوشیده از گیاهان علفی و در برخی از نواحی تالاب پوشش بسیار تنک گیاهان آبزی وجود دارد. دامنه های شمالی این تالاب مزارع وسیع گندم و نواحی مجاور روستاها نیز مزارع کشاورزی وجود دارد. گونه های گیاهی این تالاب از نوع ین و جگن می باشد.

    نکات منفی تالاب شورگل نقده

    اخیراً با احداث سد انحرافی بر روی تالاب به منظور بهره برداری از آب آن برای فعالیتهای کشاورزی از مهمترین مخاطرات این تالاب است که باعث تغییر عمق و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب تالاب می شود.

    همچنین وجود ماشین آلات سنگین در منطقه جهت حیات وحش بسیار غم انگیز است.از مهمترین فواید تالاب و حفظ آن برای محیط زیست می توان به ذخیره آب و جلوگیری از جاری شدن سیل در منطقه اشاره کرد.

    وسایل مورد نیاز تالاب شورگل نقده

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها