0
از0 نظر

تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    676
    نمایش

    دزلي و دركي نام دو روستاي سرسبز و زيباي كوهستاني در استان کردستان هستند كه در فاصله ۳۰ و ۳۵ كيلومتري سروآباد قرار گرفته‌اند. این دو روستا به عنوان از نقاط مهم تفرجگاهی کردستان هستند که هرسال، گردشگران و طبیعتگردان از آنها بازدید می‌کنند. گروه‌هاي موسيقي و رقص كردي از جاذبه‌های فرهنگی و بومی روستاها هستند و باعث می‌شوند مردم محلی دور همدیگر جمع شوند و فضای مفرح و صمیمانه‌ای شکل بگیرد که برای گردشگران هم بسیار جذاب است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    جاده دسترسي به تفرجگاه دزلی و دركی کردستان آسفالت بوده و مسير آن به عنوان ورود به منطقه اصلي اورامان از اهميت خاصي برخوردار است.

    پیشنهاد ویژه تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    در فصل بهار به علت روحيه شاد مردم منطقه، گروه‌هاي موسيقي و رقص كردي بسياري به صورت خودجوش در اين مكان برنامه اجرا مي‌کنند كه ديدن آن در كنار مردمي كه در دامن طبيعت زيبا لباس‌هاي محلي زيبا پوشيده‌اند خالي از لطف نيست. بازديد از اين منطقه در برنامه تمامي تورهاي استان گنجانده شده است.

    سایر اطلاعات تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    شهرستان سروآباد مهم‌ترین منطقه استان از لحاظ اهمیت و تعدد جاذبه‌های طبیعی است، قسمت اعظم منطقه اورامان که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل‌توجهی است در این شهرستان واقع شده است. سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان است که از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان، از شرق به شهرستان سنندج و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود. مرکز این شهرستان به همین نام است که در فاصله 80 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

    شهرستان سروآباد با هزار و 200 کیلومترمربع مساحت و بیش از 66 هزار نفر جمعیت که 52 درصد آن را مرد تشکیل می‌دهد، دارای 2 بخش، یک‌شهر، 8 دهستان و 73 روستا است. 90 هزار کیلومتر از کل مساحت این شهرستان را مراتع و جنگل‌، 5 هزار و 792 هکتار آن را زمین‌های زراعی و 2 هزار و 338 هکتار را اراضی باغی تشکیل می‌دهد. سروآباد از دیرباز مرکز تصوف و محل اجتماع دراویش و صوفی‌های طریقت‌های مختلف بوده و آبادی دورود به عنوان یکی از پایگاه تصوف منطقه در حومه سروآباد واقع شده است.

    شهرستان سروآباد با میکروکلیماهای متفاوت شامل مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب و هوای تقریبا معتدل می‌شود و حتی در بعضی از نقاط درختان مناطق نیمه گرمسیری جزو درختان بومی منطقه محسوب می‌شود و این مسئله دامنه برداشت یک نوع محصول را وسیع کرده که حتی پایان برداشت در یک نقطه همزمان با رسیدن آن در نقطه دیگر برای همان محصول است.

    زمان مناسب بازدید تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی کردستان، بهترین زمان سفر برای بازدید از این جاذبه فصل بهار تا اوایل پاییز است.

    وسایل مورد نیاز تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    هنگام بازدید از این منطقه، کفش مخصوص طبیعت گردی بپوشید و عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کمک‌های اولیه و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    سیمای عمومی تفرجگاه دزلی و دركی کردستان

    با حضور در تفرجگاه دزلی و دركی کردستان می‌توانید تپه‌های سرسبز و زیبا را ببینید و از دیدن آسمانی پاک لذت ببرید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به ۳۰ و ۳۵ كيلومتري سروآباد بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.