0
از0 نظر

جاده سنگفرش

    2450
    نمایش

    جاده سنگ فرش سياهکده مربوط به دوره صفوي است و در شهرستان گرمسار، دشت کوير نمک، منطقه سياه کوه واقع شده و اين اثر در تاريخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ به‌عنوان يکي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جاده سنگفرش

    در طول این جاده سنگ فرش در بخش های مشرف به آبراهه های باریک، برای جلوگیری از نفـوذ آب و تخـریب جـاده طـرفین آن سکو سازی شده است. در جبهه شمالی جاده با ایجاد آب گذرممتدجهت هدایت آب باران و سیلابها که از بخش شمالی سرازیر می گردد، از دیگر اقداماتی بوده است که از تخریب و آب گرفتگی سطح جاده جلوگیری شده است و هچنین آب گذر ممتد شمالی جاده به گدارها و مسیل ها و سپس وارد رودخانه کویری می شود .

    ویژگی‌ها جاده سنگفرش

    در بعضی از این طاق چشمه ها ی محلی برای اطراق کاروانیان منظور شده بوده و همچنین طاق چشمه ها و بخشهای مانده پل براثر مرور زمان و متروکه شدن جاده و عدم استفاده، تخریب وویران شده است و نیز تا دو دهه پیش آبهای ناشی از سیلابهای بهاری از زیر بقایای دهانه های پل. پس از سالیان دراز جریان داشته است و همچنین برنمای داخلی پوش یکی از طاق چشمه ها آثار کاربندی آجری به چشم می خورد که تا پاکار قوس آن از گل و لای انباشته بود.

    سیمای عمومی جاده سنگفرش

    دوپل مهم در مسیر جاده سنگ فرش عبارتند از پل سفیـد و پل سیـاه بر روی رودخانه شور(لات جمعه) و پل سفید بر روی رودخانه گلو احداث شده است و همچنین پل رودخانه سفید دارای هفت دهنه بوده و بخش های مانده از ان نشانگر عظمت و ساخت و ساز معماری کویری در آن زمان بوده است.

    سایر اطلاعات جاده سنگفرش

    بايد بدانيد که اگر از مسير سفيدآب قصد عزيمت داريد، راه سختي را پيش رو خواهيد داشت و همچنین اين منطقه باتلاقهاي فراواني دارد و بنابراين هر لحظه خارج شدن از مسير مي تواند به قيمت گير افتادنتان در باتلاق تمام شود و نیز مسير جاده سنگفرش هم براي خودرو پيشنهاد نمي شود.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    براي ديدن اين کاروانسرا گزينه هاي مختلفي را خواهيد داشت که مسير اول از پيشوا مي گذرد و بعد از آن قلعه بلند، مبارکيه و سپس قصر بهرام. اما راه دوم از گرمسار گذر مي کند و به لجران، کهک، جاده سنگفرش گرمسار و سپس قصر بهرام مي رسد و همچنین در مسير سوم هم از ورامين، چرمشهر، بند علي خان، کوه هاي دوازده امام و مبارکيه مي گذريد. انتخاب آخر شما هم مسير کاشان، آران، مرنجاب و سفيدآب است که شما را به اين قصر مي رساند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش جاده سنگفرش برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش تاريخ گردي تاريخ گردي جاده سنگفرش برج در سمنان برج در سمنان تاريخ گردي جاده سنگفرش تاريخ گردي برج در سمنان جاده سنگفرش