2.9
از92 نظر

جمعه بازار پارکینگ پروانه

    40527
    نمایش

    جمعه بازار تهران، يک مجموعه 3 طبقه بزرگ است که هر جمعه در پارکينگ پروانه واقع در چهار راه اسلامبول خيابان جمهوري برپا مي شود؛ يعني هر جمعه تعداد زيادي فروشنده اجناسشان را بر مي دارند و با يک زير انداز به پارکينگ پروانه مي روند و بساط مي کنند و شب که شد بساطشان را بر ميدارند و در شلوغي تهران گم مي شوند. در اينجا بيشتر لباس و چيزهاي قديمي فروخته مي شود و مخاطبانش آدم هاي هنري هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جمعه بازار پارکینگ پروانه

    جایی در تهران هست، که اولا فقط و فقط جمعه ها باز است و در آن همه چیز پیدا میشود جز سبزی و ماهی خاص شنبه بازارهای شمال!! از صنایع دستی گرفته تا زیورآلات و لباس و عتیقه جات! «جمعه بازار» گفتنی نیست. دیدنی است. پس اگر اهل خرید کردن متفاوت هستید، قرار ما، جمعه بعد، جمعه بازار.

    ویژگی‌ها جمعه بازار پارکینگ پروانه

    جمعه بازار بین همه ی سنین طرفدار دارد اما بیشتر مال جوان هاست. هم در بین فروشنده ها جوان های هنرمند و با ذوق زیادند و هم در بین خریدار ها. گشت مختصری که در بین بساط های طبقه دوم و سوم که بیندازید با وسایل زیبایی مواجه می شوید که در بیرون از آن جا نظیر آن کم پیدا می شود و همه اش دست رنج دختر ها و پسرهای جوان است. یکی از اینها پیکسل است. پیکسل هایی که الان بچه مدرسه ای ها و حتی دانشگاهی ها زیاد روی کیف و لباسشان نصب می کنند و مدل های متفاوتش در جمعه بازار زیاد است. یکی مدل های متفاوت تابلو است که هر هنرمندی به سبک خودش آن ها را درست کرده و می فروشد. یکی انواع زیورآلات است. گوشواره، دستبند و ... که باز طرح های متفاون و زیبایی از آن در بازار فروخته می شود. جز اینها گاهی کفش و کیف هایی با مدل های خاص هم در بساط ها هست اما تعدادش نسبت به چیزهایی که گفتیم کمتر است و برای پیدا کردنش باید حسابی بگردید.

    سیمای عمومی جمعه بازار پارکینگ پروانه

    جمعه بازار در یک پارکینگ پنج طبقه نسبتا تاریک برپا می شود و پیدا کردن راه و راهرویی که می خواهید از آن به طبقات بالاتر بروید با وجود خریداران زیاد کار دشواری است. از شیب تند ورودی که بالا بیایید با ردیف هایی از اجناس و فروشندگان مواجه می مشوید که مرتب در کنار هم قرار گرفته اند. هرچند گاهی ردشدن از میان این ردیف ها به خاطر تعداد افرد زیاد غیرممکن می شود. نداشتن سیستم تهویه هوا باعث می شود فضای درونی جمعه بازار در تابستان ها بسیار گرم و غیرقابل تحمل و زمستان ها بسیار سرد شود. به علاوه اینکه غیر از طبقه اول دیواره های طبقات بالاتر هیچ حفاظی ندارند تنها بانرده های فلزی از فضای بیرون جدا شده اند. تعداد فروشندگانی که از شهرستان ها برای همان چند ساعت به تهران می آیند و حتی گاهی با لباس های محلی می نشینند هم کم نیست. اکثر فروشندگان جمعه بازار بسیار خوش اخلاق و خوش صحبت هستند. شاید جمعه بازار تنها جایی باشد که می توانید مدت طولانی را با فروشندگانش صحبت کنید و از هم صحبتی با آنها لذت هم ببرید، حتی اگر خرید چندانی هم نداشته باشید.

    زمان مناسب بازدید جمعه بازار پارکینگ پروانه

    جمعه بازار از 9 صبح تا غروب معمولا برپا است و پیشنهاد ما برای بهترین خرید ساعات اولیه آن است که شما تنوع و انتخاب های زیادی خواهید داشت.

    پیشنهاد ویژه جمعه بازار پارکینگ پروانه

    یکی دیگر از چیزهای خاصی که در جمعه بازار فروخته می شود وسایل چوبی است. میز، صندلی، مبل و دیگر وسایل خانه که مثلا با چوب های جنگلی درست شده اند و مثل میزهای صاف و صوف یافت آباد و ... نیستند و نگاه که بهشان می اندازید به یاد طبیعت و جنگل بکر می افتید.

    شرایط استفاده جمعه بازار پارکینگ پروانه

    یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که زمان خریدن لباس های جمعه بازار دارید این است که اتاق پرو ندارید و از آنجا که امکان تعویض خریدهایتان وجود ندارد مجبورید لباس ها را از روی لباس های خودتان و در میان تعداد بسیاری زیادی از افراد پرو کنید. با اینکه در جمعه بازار امکان استفاده از کارت خوان وجود ندارد و باید به صورت نقدی خرید کنید بهتر است مبلغ زیادی را با خودتان حمل نکنید. بوفه هم با اینکه کیفیت غذای بالایی ندارد اما مواد غذایی محدودی را در اختیارتان قرار می دهد اما اگر می خواهید در جمعه بازار غرفه اجاره کنید باید بابت هر روز اجاره 9 هزار تومان پرداخت کنید البته به شرط آنکه غرفه دارهای ثابت حضور نداشته باشند که بتوانید به جای آنها قرار بگیرید.

    امکانات ویژه جمعه بازار پارکینگ پروانه

    یکی از اتفاقات خوبی که چند وقتی است هر هفته مهمان جمعه بازار است، حضور انجمن های خیریه است. انجمن هایی که در بین مردم ترشی و شیرینی و چیزهای خوشمزه دیگر می فروشند و پولش را به نفع مردم مستمند و بیمار استفاده می کنند. خوبی این محصولات این است که همه شان خانگی هستند و طعم آشنایی دارند و از همه مهمتر سالمند.

    سایر اطلاعات جمعه بازار پارکینگ پروانه

    طبقه اول جمعه بازار،‌ بیشتر محل عتیقه دوست هاست. در بساط دست فروش های طبقه اول همه جور چیز پیدا می شود. از دستگاه گرامافون و صفحه های عهد دقیانوس بگیرید تا انواع و اقسام انگشترهای عقیق و نقره قدیمی که دست چندم است و نگاه که می اندازی به یاد ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه می افتی تا انواع سینی ها و وسائل تزئینی نسل قبلی ها، تا بشقاب مس و چراغ های لمپا و خیلی چیزهای دیگر که جوان ها شاید به عمرشان ندیده باشند ولی در بین میانسال ها خریداران خوبی دارد. پر طرفدارترین چیزی که در جمعه بازار فروخته می شود و همه برایش دست و پا می شکنند،‌ مانتوهای سنتی آن جاست. مانتوهای جمعه بازار آن قدر تنوع دارد که می توانید مطمئن باشید هر مانتوی سنتی ای تن هر کسی در شهر دیدید را می توانید آن جا پیدا کنید. البته نه با قیمت هایی که در سطح شهر فروخته می شود، با میانگین قیمت 10-15 هزار تومان و در رنگ ،‌جنس، نقش و کیفیت های متفاوت. جالبی ماجرا هم اینست که این مدل های مانتو در 6 ماهه اول سال زیاد جا به جا نمی شوند، اما با شروع فصل سرد مانتو ها با همان رنگ و طرح های هیجان انگیز، همه ضخیم می شوند،‌ کلاه دار می شوند، بارانی می شوند و ... اما باز هم گل گلی اند و سنتی اند و خاص آدم های هنرمند.

    نکات مثبت جمعه بازار پارکینگ پروانه

    دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی در روزهای جمعه

    منبع جمعه بازار پارکینگ پروانه

    سایت فیدیلو - ویوان نیوز - همشهری آنلاین
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    از چهارراه استامبول به سمت بهارستان بروید.دست راست تان پارکینگ پروانه را می بینید.اگر می خواهید با ماشین شخصی خودتان به جمعه بازار بیایید باید کمی زودتر خودتان را به چهارراه مخبرالدوله برسانید تا بتوانید از جای پارک های خیابان سعدی البته با پرداخت هزینه پارک استفاده کنید. اما اگر جای پارک مناسبی هم پیدا نکردید، می توانید از پارکینگ سعدی که کمی پایین تر از خیابان جمهوری قرار دارد استفاده کنید. ورودی این پارکینگ دو هزار تومان است و هزینه کلی آن بیشتر از هزینه پارکبان می شود.

    اتوبوس

    از اتوبوس هایی که از میدان جمهوری به سمت بهارستان می روند استفاده کنید و در ایستگاه جمهوری پیاده شوید. همچنین می توانید از اتوبوس های کریمخان به میدان امام خمینی استفاده کرده و در ایستگاه چهارراه استانبول پیاده شوید.

    مترو

    از خط یک متروی تهران (تجریش - کهریزک) استفاده کنید و در ایستگاه سعدی پیاده شوید.با کمتر از 5 دقیقه پیاده روی به پارکینگ پروانه می رسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    جمعه بازار پارکينگ پروانه جمعه بازار جمعه پارکينگ جمعه پروانه بازار جمعه جمعه پارکينگ بازار پروانه پارکينگ جمعه پارکينگ بازار پارکينگ پروانه پروانه جمعه پروانه بازار پروانه پارکينگ جمعه بازار پارکينگ جمعه بازار پروانه جمعه پارکينگ بازار جمعه پارکينگ پروانه جمعه پروانه بازار جمعه پروانه پارکينگ بازار جمعه پارکينگ بازار جمعه پروانه بازار پارکينگ پروانه بازار پارکينگ جمعه بازار پروانه جمعه بازار پروانه پارکينگ پارکينگ جمعه بازار پارکينگ جمعه پروانه پارکينگ بازار جمعه پارکينگ بازار پروانه پارکينگ پروانه جمعه پارکينگ پروانه بازار پروانه جمعه بازار پروانه جمعه پارکينگ پروانه بازار جمعه پروانه بازار پارکينگ پروانه پارکينگ جمعه پروانه پارکينگ بازار جمعه بازار پارکينگ پروانه جمعه پارکينگ پروانه بازار جمعه پروانه بازار پارکينگ جمعه پارکينگ بازار پروانه جمعه پارکينگ پروانه بازار جمعه بازار پروانه پارکينگ بازار جمعه پارکينگ پروانه بازار جمعه پروانه پارکينگ بازار پارکينگ پروانه جمعه بازار پارکينگ جمعه پروانه پارکينگ جمعه بازار پروانه پارکينگ بازار جمعه پروانه پارکينگ پروانه جمعه بازار پارکينگ پروانه بازار جمعه پروانه جمعه بازار پارکينگ پروانه بازار جمعه پارکينگ پروانه پارکينگ جمعه بازار پروانه بازار پارکينگ جمعه پروانه پارکينگ بازار جمعه