2
از1 نظر

جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    203
    نمایش

    جنگل های حرا یا همان جنگل مانگرو گواتر، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و ارزشمند سیستان و بلوچستان است که در خليج ’گواتر‘ و در ١٥٠ كيلومتري شرق چابهار خودنمایی می کند. همچنین در این جاذبه شاهد پوشش گیاهی و جانوری متنوع و منحصر به فردی نیز خواهید بود که در برابر شوري آب درياي عمان از خود مقاومت نشان داده و نمك موجود در آب را پس مي دهد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    یکی از مناطق زیبا و کمتر معرفی شده سیستان و بلوچستان جنگل‌های مانگرو گونه حرا بوده که چشم‌انداز و منظره زیبایی را در گواتر چابهار به نمایش گذاشته است. حرا درخت یا درختچه‌‏ای است با برگ‌های همیشه سبز چرمی که سطح فوقانی برگ سبز رنگ و سطح تحتانی برگ خاکستری روشن و کرکدار است.

    در جنگل‌های حرا گل‌ها شبیه گل‌های شاه‌پسند و میوه به شکل کپسول تخم مرغی است که درون آن یک دانه وجود دارد و با دو شکاف باز می‏‌شود؛ گلدهی در دو فصل بهار و پاییز صورت می‏‌گیرد.

    ویژگی‌ها جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    حرا گونه‏‌ای آفتاب‌پسند است که بستگی به شرایط زیستی به بلندی پنج تا 10 متر می‏‌رسد، ریشه در این گونه سطحی و مشتمل بر یک ریشه عمودی کوتاه و تعداد زیادی ریشه جانبی مورب است. حرا دارای ریشه‎‏های هوایی به نام ریشه‏‎های تنفسی است، در سطح این ریشه‏‎ها عدسک‎های فراوانی وجود دارد که کار تنفس و تبادلات گازی گیاه را میسر می‏‌سازد.

    سایر اطلاعات جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    گل حرا خوشه کوچک، زرد براق و بسیار معطر و پرشهد است چهار گلبرگ آن همیشه خیس و مرطوب به نظر می‌رسند، انبوه زنبور‌های عسل وحشی در سراسر زمان شکوفایی، گل‌های حرا بر فراز این جنگل وسیع در پرواز هستند و میهمان این خوان رنگین، عسل تولید شده توسط زنبور‌های وحشی که در لابه‌لای درختان و میان سرشاخه‌ها کندو می‌سازند، خوشمزه و بسیار معطر است.

    سرشاخه و برگ درختان حرا علاوه بر خوش خوراک بودن دارای ارزش غذایی معادل یونجه برای حیوانات به ویژه شتر است که برای حفاظت آن یک نفر را مسئول حفاظت فیزیکی از این جنگل‌ها مستقر کرده‌ایم تا حیوانات نتوانند به این گونه گیاهی آسیب وارد کنند. با توجه به اینکه جنگل‌های مانگرو یکی از چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری است، مردم می‌توانند با سفر به شهرستان چابهار از دیدن این منظره زیبای طبیعی لذت ببرند.

    سیمای عمومی جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    وسعت جنگل‌های مانگرو در گواتر چابهار 350 هکتار است و بخشی از این جنگل در شهرستان کنارک و در خورپزم قرار دارد.

    زمان مناسب بازدید جنگل های حرا چابهار (جنگل مانگرو گواتر)

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.