0
از0 نظر

دره آکواریوم (کاسه رود)

    3791
    نمایش

    کاسه رود ( Aquarium canyon)، تنها يكي از چندين جاذبه طبيعي و تماشايي استان فارس به شمار مي رود که در ميان دره اي به نام دره آکواريوم جريان يافته و در مسير اين دره، آبشارهاي متعدد و حوضچه هاي آب فراواني ايجاد کرده است. ورودي دره دقيقا زير پل معروف فورگ در مسير داراب به حاجي آباد قرار دارد و منظره آن مي تواند به عنوان محل مناسبي براي گذران اوقات فراغت و همچنين سوژه خوبي جهت عكاسي انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره آکواریوم (کاسه رود)

    دره آکواریوم که برخی آن را با نام «کاسه رود» نیز معرفی می کنند، از جاذبه های دیدنی استان فارس است که برای بازدید از آن باید به 9 کیلومتری شمال روستای فورگ سر بزنید.

    ویژگی‌ها دره آکواریوم (کاسه رود)

    دره آکواریوم در ارتفاع 1330 متری از سطح دریا واقع شده است.

    سیمای عمومی دره آکواریوم (کاسه رود)

    كاسه رود در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی داراب، در دل کوههای سر به فلک کشیده و چشمه هاي جاری قرار دارد که با گذشتن از بستر چهار کیلومتری مسیرش به زیباترین پل هوایی کشور می رسد و مجموعه ای کم نظیر پدیدار می شود.

    شرایط استفاده دره آکواریوم (کاسه رود)

    برای طی کردن طول دره آکواریوم بايد از 10 صخره به صورت دست به سنگ و 5 آبشار لغزنده و همچنین خلاف جهت خروشان آب در حوضچه ها شنا كرد. با یک ساعت پیاده روی درکف دره به نیزار بزرگی می رسید که ارتفاع این نی ها به 3 متر و بیشتر هم می رسد. پشت این نی زارهای درهم پیچیده چشمه ای زیبا و پر آب بود که به چشمه پنجعلی مشهور است و از جاذبه های کاسه رود است.

    بهتر است بدانيد كه در ادامه مسیر دره تنگ می شود و براي پيموئن آن به مهارت های فنی کوهنوردی نياز خواهيد داشت. همچنين، در انتهای دره کاسه بزرگی قرار دارد که آب زلالی در آن جمع شده است. لازم به ذکر است آب این حوضچه از بالا نمی آید و تمامی آب حوضچه از چشمه های زیر زمینی تامین می شود.

    سایر اطلاعات دره آکواریوم (کاسه رود)

    پلی که در این منطقه است دارای چهار دهانه 35 متری و ارتفاع 84 متر به صورت قوسی بین دو تونل به طول های 358 متر و 278 متر است و جنس آن از بتون بوده و روی آن از پلاستیک فشرده هم استفاده شده است.

    نکات مثبت دره آکواریوم (کاسه رود)

    کاسه رود غنی و پر آب با چشمه های بالا دست نیز ترکیب می گردد و بخشی از اراضی دشت حاصل خیز فورگ را سیراب می کند که به این دو چشمه نریون و ماریون یا چسته و بلیون نیز می گویند.

    زمان مناسب بازدید دره آکواریوم (کاسه رود)

    با توجه به وضعيت آب و هوايي استان فارس، فصل بهار مناسب ترين زمان براي بازديد از اين جاذبه است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.