0
از0 نظر

دره ستارگان قشم

    11
    نمایش

    دره ستارگان قشم، یکی از جاذبه‌های اعجاب‌انگیز قشم است که در شمال غرب روستای برکه خلف و با فاصله‌ای بیست دقیقه‌ای از مرکز قشم قرار دارد. عمر دره ستارگان به دوران زمین‌شناسی سنوزوئیک (حدود دو میلیون سال پیش) برمی‌گردد. اگر می‌خواهید از آلودگی‌های نوری و صوتی شهرها دور باشید، دره ستارگان مقصد مناسبی است. دره ستارگان به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در فهرست میراث یونسکو ثبت شده و با بازدید از آن می‌توانید تجربه دلچسبی را برای خودتان رقم بزنید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید دره ستارگان قشم

    بهترین زمان سفر به هرمزگان و بازدید از دره ستارگان قشم، اواسط پاییز تا اواخر زمستان است و اگر قصد گشت و گذار در بهار را دارید، فروردین و اردیبهشت هم وقت خوبی برای سفر هستند.

    وسایل مورد نیاز دره ستارگان قشم

    هنگام رفتن به دره ستارگان قشم، کفش طبیعت‌گردی و لباس مناسب فصل را بپوشید و پاوربانک، کمک‌های اولیه، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    مشخصات دره ستارگان قشم

    دره ستارگان قشم، یکی از جاذبه‌های اعجاب‌انگیز قشم است که در شمال غرب روستای برکه خلف و با فاصله‌ای بیست دقیقه‌ای از مرکز قشم قرار دارد. این دره به خاطر ویژگی‌های عجیب و خاصی که دارد، از قدیم به عنوان محلی با ویژگی‌های فرازمینی در بین مردم بومی منطقه شناخته می‌شود. مردم محلی این منطقه را با نام استاله کفته یا استار کفتیده هم می‌شناسند که به معنای «ستاره افتاده» است.

    تاریخچه دره ستارگان قشم

    عمر دره ستارگان قشم به دوران زمین‌شناسی سنوزوئیک (حدود دو میلیون سال پیش) برمی‌گردد. زمین این دره در طی این دو میلیون سال، تحت‌تاثیر فرسایش و فشار باد و باران قرار گرفته تا تبدیل به شکل امروزی‌اش شود.

    ویژگی‌ها دره ستارگان قشم

    اگر می‌خواهید از آلودگی‌های نوری و صوتی شهرها دور باشید، دره ستارگان مقصد مناسبی است. دیدن آسمان شب برای علاقه‌مندان به نجوم، آنقدر جذاب است که گردشگران را سر به هوا خواهد کرد! دره ستارگان به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در فهرست میراث یونسکو ثبت شده و با بازدید از آن می‌توانید تجربه دلچسبی را برای خودتان رقم بزنید.

    دره ستارگان از عجیب‌ترین نتایج فرسایش خاک، فشار باد و آب به سطح زمین به وجود آمده است. بارش‌های کم اما شدیدی در این منطقه می‌بارد و باعث تخریب لایه‌های سطحی که مقاومت کمتری دارند می‌شوند. ستون‌ها و دیواره‌های نوک تیزی در همه قسمت‌های دره ستارگان وجود دارد. این مسئله به دلیل جریان دورانی و چرخشی آب باران در اطراف ستون‌ها است که باعث تخریب جداره‌های ستون‌ها با مقاومت بالا و ایجاد اشکال نوک تیز شده است.

    سایر اطلاعات دره ستارگان قشم

    باورها و افسانه‌های مختلفی درباره این دره وجود دارد، مثلا برخی‌ها فکر می‌کنند این منطقه در اثر برخورد یک ستاره با زمین به این شکل درآمده است اما همانطور که توضیح دادیم، این دره بر اثر میلیون‌ها سال فرسایش به وجود آمده است.

    پیشنهاد ویژه دره ستارگان قشم

    موزه سنگ و روستای برکه خلف هم در نزدیکی دره ستارگان قشم قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم از آنها هم بازدید کنید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به شمال غرب روستای برکه خلف بروید و بقیه مسیر را با پیاده‌روی ادامه دهید و از دره ستارگان قشم دیدن کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها