0
از0 نظر

دره هفت حوض مشهد

    5433
    نمایش

    دره هفت حوض مشهد که با نام «پارک طبیعی هفت حوض» نیز شناخته می شود، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و منحصر به فرد استان خراسان رضوی است که با بازدید از آن شاهد صخره هایی با سنگ هاي صاف و صيقلي خواهید بود که ۷ حوضچه طبيعي موجود در آن در امتداد یکدیگر قرار گرفتند و هر یک به اندازه يک استخر کوچک هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره هفت حوض مشهد

    با بازدید از این جاذبه، شاهد سقوط آب از حوضچه اول به حوضچه های بعدی خواهید بود که تا حوضچه آخر ادامه دارد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه با تودر ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

    سیمای عمومی دره هفت حوض مشهد

    در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق، مواد آهکی نرم در میان سنگ ها دچار فرسایش شدند و شکل های ژئومورفولوژی دولین را ایجاد کردند و در واقع از دیدگاه مردم عادی این منطقه تنها هفتحوض زیبا با چشم اندازی زیباتر ایجاد شده در طی مسیر رودخانه است.

    بعد از عبور از ۷ حوض اصلی که در امتداد هم قرار گرفتند، به تک حوض های بزرگ میرسید. بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرما است آرامش عجیبی به شما هدیه می کند؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها را نوازش می دهد.

    زمان مناسب بازدید دره هفت حوض مشهد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی، فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    شرایط استفاده دره هفت حوض مشهد

    به دلیل و جود سنگ‌های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می‌شود حتی‌المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده نموده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... به همراه داشته باشند.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوههای خلج در اطراف مشهد سفر کنید. این منطقه حدود 7 کیلومتر از مشهد فاصله دارد.بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود 3 کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه بدهید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید،حدود 2 کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به «هفت حوض » برسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.