0
از0 نظر

دریاچه آویدر، سیسنگان

    2942
    نمایش

    سد خاکي آويدر در فاصله حدودا ۳۰ کيلومتري شرق شهر نوشهر و در نزديکي پارک جنگلي سيسنگان در استان مازندران قرار دارد. اين سد و درياچه پشت آن درياچه در فاصله‌اي دور از دريا و در دل کوهستان قرار دارد که اين امر سبب کاهش رطوبت هوا در اين منطقه شده‌است. سد خاکي آويدر در حقيقت متعلق به اداره آبياري منطقه‌است و درياچه پشت سد نيز جهت تامين آب مورد نياز زمينهاي زراعتي منطقه ايجاد شده‌است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه آویدر، سیسنگان

    این دریاچه ۱۲۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. روش دسترسی به این سد و مجتمع تفریحی، جاده‌ای به طول تقریبی ۵ کیلومتر است که از جاده اصلی (نوشهر به نور) منشعب می‌شود.

    روستاهای نزدیک به این مکان تفریحی عبارتند از تاج الدین کلا، ملا کلا و صلاح الدین کلا؛ که همگی از توابع شهرستان نوشهر هستند. دریاچه پشت سد مکان مناسبی برای رشد و نمو موجودات آبزی است و برخی از گونه‌های ماهی و قورباغه در این دریاچه وجود دارد. گونه‌های گیاهی این منطقه همانند سایر گونه‌های گیاهی موجود در جنگلهای مناطق شمالی ایران است.

    ویژگی‌ها دریاچه آویدر، سیسنگان

    این سد و دریاچه پشت آن دریاچه در فاصله‌ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار دارد که این امر سبب کاهش رطوبت هوا در این منطقه شده‌است. سد خاکی آویدر در حقیقت متعلق به اداره آبیاری منطقه است و دریاچه پشت سد نیز جهت تامین آب مورد نیاز زمین های زراعتی منطقه ایجاد شده است. با این وجود ، در این منطقه وجود این چنین دریاچه ای در قلب کوه همچون مرواریدی در دل صدف است و همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی به این مکان جذب شوند.

    نزدیکی کوه و این دریاچه تقریبا وسیع زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. ضمن اینکه وجود فضای باز اطراف دریاچه اطراق برای یک سفر یکروزه را ممکن می سازد. در قسمتی از دریاچه جزیره کوچکی ایجاد شده است که نشان می دهد قبل از این که سد خاکی احداث شود ، تپه ای در این قسمت قرار داشته است.

    پیشنهاد ویژه دریاچه آویدر، سیسنگان

    در داخل دریاچه ماهی هم وجود دارد؛ به این ترتیب اگر به ماهیگیری و سکوت دلنشین طبیعت علاقه دارید، قلاب ماهیگیری خود را فراموش نکنید.

    وسایل مورد نیاز دریاچه آویدر، سیسنگان

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    امکانات ویژه دریاچه آویدر، سیسنگان

    در داخل محوطه نیز امکانات تفریحی مثل اسب سواری، دوچرخه سواری، قایق پدالی و گردش دور دریاچه با قایق موتوری تدارک دیده شده است، که البته برای هر کدام نیز باید هزینه جداگانه بپردازید.

    در ایام خاص سال، مثل ایام نوروز و تابستان ازدحام جمعیت و نرخ خدمات بیشتر و کیفیت ارائه آن ها پایین تر است. نیروی انتظامی در این منطقه حضور ندارد و جز چند نگهبان محلی که تامین امنیت اداره آبیاری را بر عهده دارند، تدابیر امنیتی خاصی مشاهده نمی شود.

    نکات مثبت دریاچه آویدر، سیسنگان

    هوای منطقه به علت مجاورت با آب، کمی خنک تر و مطبوع تر از شهر است و از آنجا که منطقه هنوز کاملا شناخته شده نیست ( شاید هم به دلیل سرویس دهی مناسب )، منطقه تقریبا عاری از هر نوع زباله است.

    زمان مناسب بازدید دریاچه آویدر، سیسنگان

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    نکات منفی دریاچه آویدر، سیسنگان

    در هنگام شب دریاچه نور کافی ندارد؛ امکانات اولیه بهداشتی مثل آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی نیز در منطقه دیده نمی شود.

    شرایط استفاده دریاچه آویدر، سیسنگان

    توجه داشته باشید، شنا کردن و استفاده از قایق‌های بادی در این دریاچه ممنوع است و توصیه می‌کنیم مراقب فرزندان و کودکان خود باشید.

    سایر اطلاعات دریاچه آویدر، سیسنگان

     این دریاچه از سطح دریا ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و مساحت آن به حدود ۳۸ هکتار می‌رسد. در وسط دریاچه، جزیره‌ کوچکی به چشم می‌خورد که در واقع تپه‌ای کوچک بوده و در اثر ساخت سد به این شکل درآمده است.

    دریاچه‌ آبیدر، مکان مناسبی برای رشد و نمو موجودات آبزی است و برخی از گونه‌‌های ماهی و قورباغه در آن زندگی می‌کنند. گونه‌‌های گیاهی منطقه همانند سایر پوشش گیاهی موجود در جنگل‌های مناطق شمالی ایران هستند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    درياچه آويدر مازندران سيسنگان درياچه آويدر درياچه مازندران درياچه سيسنگان آويدر درياچه درياچه مازندران آويدر سيسنگان مازندران درياچه مازندران آويدر مازندران سيسنگان سيسنگان درياچه سيسنگان آويدر سيسنگان مازندران درياچه آويدر مازندران درياچه آويدر سيسنگان درياچه مازندران آويدر درياچه مازندران سيسنگان درياچه سيسنگان آويدر درياچه سيسنگان مازندران آويدر درياچه مازندران آويدر درياچه سيسنگان آويدر مازندران سيسنگان آويدر مازندران درياچه آويدر سيسنگان درياچه آويدر سيسنگان مازندران مازندران درياچه آويدر مازندران درياچه سيسنگان مازندران آويدر درياچه مازندران آويدر سيسنگان مازندران سيسنگان درياچه مازندران سيسنگان آويدر سيسنگان درياچه آويدر سيسنگان درياچه مازندران سيسنگان آويدر درياچه سيسنگان آويدر مازندران سيسنگان مازندران درياچه سيسنگان مازندران آويدر درياچه آويدر مازندران سيسنگان درياچه مازندران سيسنگان آويدر درياچه سيسنگان آويدر مازندران درياچه مازندران آويدر سيسنگان درياچه مازندران سيسنگان آويدر درياچه آويدر سيسنگان مازندران آويدر درياچه مازندران سيسنگان آويدر درياچه سيسنگان مازندران آويدر مازندران سيسنگان درياچه آويدر مازندران درياچه سيسنگان مازندران درياچه آويدر سيسنگان مازندران آويدر درياچه سيسنگان مازندران سيسنگان درياچه آويدر مازندران سيسنگان آويدر درياچه سيسنگان درياچه آويدر مازندران سيسنگان آويدر درياچه مازندران سيسنگان مازندران درياچه آويدر سيسنگان آويدر مازندران درياچه سيسنگان مازندران آويدر درياچه