2.8
از5 نظر

دریاچه دالامپر ارومیه

    3283
    نمایش

    دریاچه دالامپر از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه هاي گردشگري اروميه است و در بر فراز کوهی با همین نام در جنوب غربی ارومیه و شمال غربی شهر اشنویه قرار دارد. کوه دالامپر با ارتفاع تقریبی ۳۵۰۰ متر حدود ۴۵ کیلومتر با ارومیه و ۳۵ کیلومتر با اشنویه فاصله دارد. این کوه در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه واقع شده است و اگر به بالای آن صعود کنید می‌توانید گوشه‌ها‌یی از خاک هر سه کشور مذکور را مشاهده کنید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه دالامپر ارومیه

    دریاچه دالامپر از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه هاي گردشگري اروميه ست و در بر فراز کوهی با همین نام در جنوب غربی ارومیه و شمال غربی شهر اشنویه قرار دارد. کوه دالامپر با ارتفاع تقریبی ۳۵۰۰ متر حدود ۴۵ کیلومتر با ارومیه و ۳۵ کیلومتر با اشنویه فاصله دارد. این کوه در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه واقع شده است.

    سیمای عمومی دریاچه دالامپر ارومیه

    این کوه که جزء بکرترین مناطق کشور محسوب می شه، دارای یخچالهای چندین هزار ساله و دریاچه های طبیعی است، که از جمله این دریاچه ها می توان به دالامپر، مامه شیخ، بنچول، دیمهک و... اشاره کرد. همچنین از برف آب های این کوه، رودی پر آب سرچشمه می گیره که در دامنهٔ این کوه به صورت آبشاری بزرگ به نام سوله دوکل (به معنای آبشار مه آلود) به پایین می ریزد.

    شرایط استفاده دریاچه دالامپر ارومیه

    براي بازديد از اين جاذبه حتما سعی کنید از یکی از ساکنین روستاهای آن منطقه به‌عنوان راهنمای محلی بهره گیرید. این توصیه را حتما باید جدی گرفت تا بتوان سفر ایمنی را تضمین کرد.

    وسایل مورد نیاز دریاچه دالامپر ارومیه

    وسايل مناسب كوهنوردي و طبيعت گردي.

    زمان مناسب بازدید دریاچه دالامپر ارومیه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    پیشنهاد ویژه دریاچه دالامپر ارومیه

    اگر قصد دارید تا برای بازدید از دریاچه دالامپر به این منطقه سرسبز و دل انگیز سفر کنید بهتر است بدانید که علاوه بر دریاچه دالامپر، دیدنی های دیگری نیز در این منطقه انتظار شما را می کشند همچون؛روستای پلکانی کچله،آبشار سوله دوکل،پیست اسکی خوشاکو، دره قاسملو، پارک جنگلی شیخ تپه، چشمه آب گرم هفت آباد، چشمه آب معدنی کوه زنبیل، دریاچه مارمیشو  از دیگر دیدنی های طبیعی این شهر زیبا هستند.

    علاوه بر این اگر به ارومیه سفر کردید می توانید از موزه ارومیه نیز بازدید کنید که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    در امتداد جاده ارومیه به اشنویه در سه‌راهی روستای آغبلاغ از جاده آسفالته دست راست به سمت غرب در طول جاده "مرگور" از 2 گردنه باید عبور کرد تا به روستای دزج (دزه) که در دشتی بسیار سرسبز و زیبا در حصار کوههای بلند و پربرف دالان‌یر و بوز سینا قرار دارد، رسید. از این روستا در جهت غرب پس از عبور از روستای کیسیان به روستای سوله دوکل خواهید رسید. جاده تا آبادی کیسیان آسفالت می باشد و از آنجا به بعد خاکی می باشد و این مسیر را با هرنوع وسیله نقلیه می توان رفت.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.