0
از0 نظر

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    1418
    نمایش

    دشت شقایق و آفتابگردان در منطقه کالپوش شهرستان شاهرود از جاذبه های گردشگری طبیعی و تماشایی استان سمنان است. انواع مختلفی از این گل ها در مزارع کاشته می شوند که در فصل های بهار و تابستان، جلوه خاصی به منطقه می دهند. همه ساله بسیاری از گردشگران و اهالی شهرهای اطراف برای بازدید از این جاذبه اقدام می کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش در 220 کیلومتری شمال شرق شاهرود، از جاذبه های دیدنی سمنان است. این منطقه سرسبز و جنگلی با بارندگی کافی و زمین های مستعد برای کشاورزی و جنگل‌کاری، در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان، در موقعیت خوبی قرار گرفته و همه ساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند.

    ویژگی‌ها دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    آن چه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود، سطوح زیر کشت آن است که برخلاف دیگر مزارع آفتابگردان که در زمین‌های هموار دیده می‌شود، در اینجا در دشت‌های ناهموار و تپه‌های آبشارگونه است که تمایز رنگی بی‌نظیری را خلق می‌کند.

    سایر اطلاعات دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    کاشت آفتابگردان در این منطقه در اوایل بهار به صورت دیم و آبی است و انواع مختلفی از این گل را شامل می‌شود که از گونه‌‌های ژنتیکی جدید می توان به انواع پا کوتاه و درشت دانه اشاره کرد.

    سایر اطلاعات دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    کاشت آفتابگردان در این منطقه در اوایل بهار به صورت دیم و آبی است و انواع مختلفی از این گل را شامل می‌شود که از گونه‌‌های ژنتیکی جدید می توان به انواع پا کوتاه و درشت دانه اشاره کرد.

    سیمای عمومی دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    از دیگر نقاط زیبای این منطقه دشت شقایق‌ها به شمار می رود. نمایش منحصر به فرد گل‌های شقایق در منطقه از بیستم اردیبهشت ماه تا پایان خرداد جلوه زیبایی به ناحیه سرسبز کالپوش می‌بخشد و گردشگران بسیاری را به این منطقه جلب می‌کند.

    همه ساله در همین خصوص جشنواره دشت شقایق و کُشتی محلی در منطقه کالپوش برپا می‌شود.

    زمان مناسب بازدید دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

    با فرا رسیدن شهریور ماه، میلیون‌ها گل آفتابگردان در دشت‌های مخملین کالپوش شاهرود شکفته می‌شوند و مناظر منحصر به فرد و چشم نوازی خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای محور زیبایی آن‌ها می‌شود.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    مسیر دسترسی به این منطقه به این گونه است که پس از طی 60 کیلومتر از مسیر شاهرود- مشهد با رسیدن به شهر میامی، به سمت شمال تغییر مسیر داده که در نهایت به این منطقه منتهی می‌شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.