0
از0 نظر

دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    20
    نمایش

    دهکده گردشگری نخل تقی یا پارک ساحلی نخل تقی در ساحل و اسکله بندر نخل تقی (بخش مرکزی شهرستان عسلویه) قرار دارد. این بندر از شرق به عسلویه، از غرب به بندر شیرینو و از جنوب به خلیج فارس محدود می‌شود. پارک ساحلی نخل تقی در ابتدای سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و مراکز تفریحی در عسلویه شناخته می‌شود. این پارک ساحلی تقریباً ۱۶ هکتار دارد و از بزرگ‌ترین پارک ساحلی در جنوب ایران به شمار می‌رود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    دهکده گردشگری نخل تقی یا پارک ساحلی نخل تقی در ساحل و اسکله بندر نخل تقی (بخش مرکزی شهرستان عسلویه) قرار دارد. این بندر از شرق به عسلویه، از غرب به بندر شیرینو و از جنوب به خلیج فارس محدود می‌شود. جمعیت این شهر حدود ۱۲ هزار نفر است.

    پیشنهاد ویژه دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    مهم‌ترین جاذبه بعد از پارک ساحلی نخل تقی، بازاری به نام ته لنجی است. مسافران فراوانی از شهرهای مختلف ایران، برای خرید کردن به این بازار می‌آیند. جنس‌های این بازار قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به بازار تهران و شهرهای دیگر دارند و بیشتر آن‌ها با لنج از امارات می‌آیند.

    تاریخچه دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    پارک ساحلی نخل تقی در ابتدای سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. باتوجه به اینکه دهکده‌ گردشگری نخل تقی، امکانات متعدد و متنوعی دارد، یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌ها برای بومیان عسلویه است.

    ویژگی‌ها دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    دهکده گردشگری نخل تقی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و مراکز تفریحی در عسلویه است. این پارک ساحلی تقریباً ۱۶ هکتار دارد و از بزرگ‌ترین پارک ساحلی در جنوب ایران به شمار می‌رود. ارتفاع نخل تقی از سطح دریا ۲ متر است و ۱۲ کیلومتر تا روستای شیرینو، ۸ کیلومتر تا عسلویه و ۳۰۰ متر تا ساحل خلیج فارس فاصله دارد.

    سایر اطلاعات دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    شاید مایل باشید بدانید چرا نام این دهکده نخل تقی است. در قرن نهم هجری قمری قبیله‌ای به نام آل نصور از عربستان به منطقه‌ای به نام شبیکوه در بندر کنگان مهاجرت کردند. فردی به نام محمد تقی، این منطقه را برای کشاورزی انتخاب و برای آبادی و رفاه آن تلاش کرد و نخلستان‌های متعددی هم در آن گسترش پیدا کرد. چون اهالی شبیکوه به نخلستان هم نخل می‌گویند، این منطقه نخل تقی نام گرفت.

    امکانات ویژه دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    از امکانات دهکده‌ گردشگری نخل تقی می‌توان ببه اسکله ماهیگیری نخل تقی، فانوس دریایی، کافی شاپ لنجی (لنجی ۱۵۰ ساله که تبدیل به کافی شاپ شده است)، جاده سلامت، پیست اسکیت و پیست پیاده‌روی،اشاره کرد. امکانات دیگری مثل رستوران و کافه، تعداد فراوانی آلاچیق، تالار با ظرفیت ۵۰۰ نفر، ویلاهای شناور برای اقامت مسافران و سرویس بهداشتی هم در این دهکده توریستی وجود دارند.

    زمان مناسب بازدید دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    بوشهر در فصل‌های پاییز و زمستان هوای معتدلی دارد و زمان مناسبی برای سفر و گشت و گذار است.

    شرایط استفاده دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    رفتن به دهکده‌ گردشگری نخل تقی رایگان است.

    وسایل مورد نیاز دهکده‌ گردشگری نخل تقی

    هنگام رفتن به دهکده‌ گردشگری نخل تقی، کفش مناسب پیاده‌روی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، وجه نقد، پاوربانک، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب، همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    خرید
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها