3
از67 نظر

راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    54023
    نمایش

    اگر براي خريد چرم گذرتان به تهران افتاد، راسته چرم فروشي هاي ميدان فردوسي جايي است كه بايد برويد. فروشگاه‌هاي اين راسته از ميدان فردوسي شروع مي‌شوند و تا حدود چهارراه استامبول ادامه دارند و در آنها مي توانيد انواع کيف‌هاي مجلسي، اسپرت و اداري، کمربند ، جا کليدي، پالتو ، باراني، کفش‌، کلاه، دستکش و ... را پيدا کنيد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    چرم از روزگاران قدیم مورد استفاده بشر بوده و هست؛ با نزدیک شده به روزهای سرد پاییز و زمستان، بازار چرمی‌ها هم حسابی داغ می‌شود. راسته معروف چرم‌فروش‌های تهران که پر از کیف و کفش و لباس چرمی است، خیابان فردوسی است. تعدادی مغازه‌های چرم‌فروشی و وجود شعبه‌های مختلف از برندهای معروف چرم ایرانی باعث شده تا همه برای خرید چرم به اینجا بیایند. اگر شما هم گذرتان به تهران افتاد دیدن و خرید کردن از چرمی‌های فردوسی را از دست ندهید که هم فال است و هم تماشا.

    ویژگی‌ها راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    کیف‌های مجلسی و اسپرت زنانه، کیف‌های اسپرت، رودوشی، کیف مدارک و اداری مردانه، انواع کیف پول ، کمربند ، جا کلیدی، پالتو ، بارانی، کفش‌های مجلسی و اسپرت، بوت و پوتین، کلاه، کت، دستکش و ... تعدادی از اجناس متنوع فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. اکثر اجناس اینجا دو سال گارانتی دارند و خیال‌تان را برای این دو سال راحت کرده‌اند. اگر قصد خرید کفش چرمی دارید و این راسته را برای خرید انتخاب می‌کنید از این بابت خیال‌تان راحت باشد که وقت‌تان بیهوده هدر نمی‌رود. با گشتی نیم‌ساعته پشت ویترین‌های اینجا کفش مورد علاقه‌تان را پیدا خواهید کرد.

    سیمای عمومی راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    فروشگاه‌های چرم فردوسی پشت سر هم ردیف شده‌اند. پایتان را که درون هر کدام می‌گذارید با دنیایی از پوشاک چرمی رنگارنگ رو‌به‌رو می‌شوید که عطر خاص چرم شان از دور هم به مشام می‌رسد. اینجا هر رنگ و سایز کفشی را که بخواهید، حتما پیدا خواهید کرد. از کفش‌هایی که طرح‌های ساده دارند تا کفش‌های ورنی سفید و مشکی که مخصوص دهه۵۰ است. حتی کفش‌های مردانه چرمی ‌و دست‌دوزی که فقط برای پدربزرگ‌ها طراحی و با دست دوخته شده است را پشت شیشه یکی‌دو مغازه خیلی قدیمی‌ خواهید دید، کفش‌هایی که این روزها نمونه آنها زیاد نیست. هر مدل کفش و کتانی ورزشی مردانه و پسرانه که اراده کنید را در این راسته پیدا خواهید کرد اما پشت ویترین مغازه‌ها کفش‌های مجلسی یا رسمی ‌مردانه بیشتر خودنمایی می‌کنند. کفش‌هایی که معمولا کیفیت آنها نزدیک به هم است اما نوسان قیمت آنها را بین دو مغازه خواهید دید. عمدتا جنس استفاده شده برای تهیه کفش‌های مجلسی چرم است و این کفش‌ها هم بیشتر در مکان‌های رسمی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    پیشنهاد ویژه راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    سعی کنید زمان‌های حراج که هم در فصل تابستان و هم زمستان برقرارند، خرید کنید تا قیمت‌های بهتری نصیب تان شود. تخفیف‌های حراجی‌ها معمولا 10 تا 15درصد است اما بعضی فروشگاه‌ها تخفیف‌های 50درصدی هم دارند. سعی کنید چرم هایی را بخرید که همراه آنها یک کارت ضمانت به شما داده می شود. این‌طوری می توانید از خدمات پس از فروش هم برخوردار شوید.

    شرایط استفاده راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    در بازار دو نوع چرم داریم. چرم طبیعی که از پوست حیوانات تهیه می‌شود و چرم مصنوعی که از مواد غیر طبیعی و شیمیایی ساخته می‌شود. چیزی به عنوان چرم تقلبی وجود ندارد و در اصل مصنوعی‌ها هم چرم هستند ولی مصنوعی‌اند و با کیفیت و دوام کمتر و البته قیمت ارزان تر. قرار است کلی پول براي لباس یا کفش چرمی بدهید پس حسابی باید حواس تان را جمع کنید که چرم مصنوعی را به جای طبیعی با قیمت چند برابر به شما نفروش‌اند. خرید از فروشگاه‌هایی با برندهای معروف که سال‌هاست در کار چرم هستند خیال‌تان را راحت‌تر خواهد کرد. در ضمن چرم‌های اصل شناسنامه‌ای دارند که معمولا به کالا وصل است و مشخصات محصول در آن ذکر شده. موقع خرید به قسمت‌های برش خورده چرم نگاه کنید. اگر در این بخش حالتی از پلاستیک نرم دیدید چرم طبیعی نیست.چرم طبیعی بسیار نرم و لطیف است و بوی مشخصی دارد که هرگز در چرم مصنوعی وجود ندارد. مورد بعد اینکه بافت چرم اگر دارای گره‌ها و خلل و فرج مشخص باشد و این بافت‌ها از الگویی خاص تبعیت کنند چرم مصنوعی است. وزن چرم طبیعی بسیار بیشتر از چرم مصنوعی است و هر چه وزن بیشتر باشد با نوع مرغوب‌تری طرف خواهید بود. فوم‌ها معمولا از موادی هستند که به جای چرم طبیعی فروخته می‌شوند. موقع خرید پشت جنس چرمی ر ا نگاه کنید اگر دارای اثری از نخ‌های توری شکل بود، چرم مصنوعی است. چرم طبیعی را خیلی آسان از طریق پرزهایی می‌توان شناخت که از کل جنس جدا نیستند و به زحمت از روی آن کنده می‌شوند، حالتی دقیقا شبیه وقتی که یک گوله پشم یا پنبه را به دو قسمت تقسیم می‌کنید و الیاف آن یکی‌یکی از لا‌به‌لای هم در می‌آیند. اگر با دقت درزها و محل دوخت را نگاه و پشت چرم را لمس کنید، می توانید به طبیعی بودن آن پی ببرید. پشت چرم طبیعی حالتی پوستی و کرک‌دار و نرم دارد در‌حالی‌که مصنوعی‌ها دارای لایه های نخی یا تار و پودهای نخی چسبیده به هم هستند.

    سایر اطلاعات راسته خرید چرم خیابان فردوسی

    به اعتقاد فعالان بازارهای این خیابان، استقبال از پوشاک چرم هنوز در کشورمان مانند دیگر انواع پوشاک جا نیفتاده است و بیشتر کسانی هم که به دنبال محصولات چرمی می‌روند و به این بازار مراجعه می‌کنند در‌صدد انتخاب مواردی چون دستکش، کیف پول، کمربند هستند؛ البته به گفته آنها به کارگیری رنگ‌های شاد و روشن در پوشاک و اجناس چرم طی چند سال اخیر تا‌حدودی توانسته نظرها را به خود جلب و مشتریان بیشتری را با این نوع پوشاک آشنا کند.
    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی ها از میدان امام خمینی (ره) در جنوب، میدان آزادی و انقلاب در غرب و میدان امام حسین (ع) و سه راه تهرانپارس در شرق شما را به این راسته می رسانند.

    اتوبوس

    اتوبوس‌های تندرو آزادی – تهرانپارس هم از میدان فردوسی عبور می‌کنند و در میدان ایستگاه دارند. همچنين می‌توانید از خطوط اتوبوس‌های میدان جمهوری – کریمخان هم استفاده کنید که دقیقا در اول و آخر راسته ایستگاه دارند.

    مترو

    بهترین راه رسیدن به این راسته استفاده از مترو است. ایستگاه میدان فردوسی که پیاده شوید فقط کافی است به آن طرف خیابان بروید و وارد خیابان فردوسی شوید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها