0
از0 نظر

راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    9396
    نمایش

    در کنار بورس وسایل سفره عقد و عروسی که در خیابان جمهوری وجود دارد می توانید برای خرید عقد و عروسی خود از تنوع کالاهای موجود در راسته سرای مشیر خلوت بازار تهران هم بازدید کنید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    دغدغه اصلی عروس‌ خانم‌ها به غیر از اینکه دوست دارند در شب عروسی‌شان مثل ستاره بدرخشند، خاص و زیبا بودن سفره عقد است. دوست دارند سفره عقدشان به یاد همه بماند و اگر هدیه‌ کوچکی به مدعوین می‌دهند، این هدیه خاص‌ترین هدیه دنیا باشد. سرای «مشیر خلوت» در بازار بزرگ تهران فرصتی است تا آنچه را می‌خواهید ببینید و بخرید. علاوه براینکه با کمی گشت زدن در این بازار می‌توانید وسایل خیاطی برای دوخت و دوز بخرید.

    ویژگی‌ها راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    زیبایی گل و نقل و تور بدون پاپیون‌های زیبا یا روبان‌ها و ریسه‌های ظریف و رنگی کامل نیست. انواع و اقسام پاپیون‌ها و ریسه‌های رنگی کوچک و بزرگ برای تزیین اتاق عقد و جایگاه عروس و داماد را می‌توانید اینجا پیدا کنید. ریسه‌های زرق و برقی حداکثر دو هزار تومان قیمت دارند اما رنگ و لعابی که به فضای عروسی می‌دهند،خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. شمع‌های کوچک و بزرگ شمعدان سر سفره عقد را که عروس خانم باید شعله آنها را با پاشنه‌اش خاموش کند و با گذر از این آتش، به زندگی جدید پا بگذارد را همین جا می‌توانید پیدا کنید. قیمت‌ آنها کاملا متغیر بوده و بسته به اندازه، رنگ و کیفیت آنها متفاوت است. فشفشه‌های رنگی هم زیبایی خاصی به مراسم شما خواهد داد. برای مثال قبل از بریدن کیک عروسی اگر روی کیک فشفشه‌های بزرگ بگذارید جلوه زیبایی خواهد داشت.این فشفشه‌ها در سه اندازه قابل دسترسی است. اگر دوست دارید لباس‌تان را با منجوق تزیین کنید یا سفره عقد و هدیه‌ها را با ملیله زیبا کنید، همین جا بایستید؛ نشانی را درست آمده‌اید. در این قسمت از بازار می‌توانید انواع سنگ‌ها، منجوق، ملیله و پولک را یک جا ببینید. اغراق نیست اگر بگوییم تنوع این کالا آن قدر زیاد است که محال است آنچه در ذهن‌تان دارید‌‌ این جا به واقعیت تبدیل نشود و دست خالی به خانه برگردید. انواع سنگ‌ها که به صورت تسبیح‌ متری به نخ کشیده ‌شده‌اند، گل‌های تزیینی برای روی لباس، گل سینه و قلاب‌های تزیینی برای لباس‌های زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در طبقه پایین مشیر خلوت موجود است. . بورس سطل‌ها یا سبدهای کوچک فلزی که برای درست کردن هدیه مهمان‌ها خیلی طرفدار دارد، همین‌جاست. اینجا انواع و اقسام سبدهای کوچک فلزی با قیمت مناسب وجود دارد که می‌توانید داخل آن را با چند عدد گل خشک، نقل و پولک، سکه یا هرچه سلیقه شماست‌ پر کنید و هدیه‌ای زیبا و ماندنی به عزیزانی که قدم رنجه کرده و به جشن‌تان رونق داده‌اند، بدهید. گر تعداد مهمان‌های شما زیاد بوده و نمی‌خواهید این قدر هزینه کنید، می‌توانید سراغ جعبه‌های کوچک پارچه‌ای یا مقوایی بروید که به صورت 12 تایی فروخته می‌شود و علاوه بر داشتن طرح‌های زیبا و روبان‌های کوچک و گل‌های ریز روی آنها‌ قیمت مناسب تری هم خواهند داشت.اگر وقت و حوصله دارید و باز هم می‌خواهید هزینه‌ها را به حداقل برسانید‌ می‌توانید از گل‌های ریزی که در این طبقه به صورت بسته‌ای فروخته می‌شود‌ بخرید و خودتان آنها را با استفاده از نقل، روبان و مقوای کوچکی که نام عروس و داماد و تاریخ عروسی روی آن نوشته شده،تزیین کنید.از این گل‌های بسته‌ای می‌توانید برای تزیین سفره عقدتان هم استفاده کنید.با چسب حرارتی به‌راحتی می‌توانید گردو، بادام و حتی نان سر سفره عقد را تزیین کنید. علاوه بر همه این وسایل پرزرق و برق، اگر به‌عنوان مهمان قصد رفتن به عروسی، پاتختی و چشم روشنی زایمان مهمانی می‌روید، می‌توانید از همین بازار کاغذهای رنگی و توری بخرید و هدیه‌تان را با آن تزیین کنید.روبان‌های آماده هم برای تزیین و زیباتر کردن هدیه در دسترس است.

    پیشنهاد ویژه راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    اگر تا به حال دست به دوختن نزده‌اید اما دل‌تان می‌خواهد سفره عقد، لباس یا بخشی از منزل‌ نوی‌تان را تزیین کنید‌ نگران نباشید. اینجا در طبقه‌ دوم بازار مشیر خلوت‌ علاوه بر فروش لوازم، کتاب‌های آموزش خیاطی، بافتنی و قلاب‌بافی را هم می‌توانید پیدا کنید. چند مغازه در طبقه دوم ویژه فروش کتاب‌های آموزشی هستند.

    شرایط استفاده راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    از دهانه اصلی بازار تهران که وارد شدید‌ به سمت مسجد امام‌خمینی مسیرتان را کج کنید. به مسجد امام‌خمینی رسیده و از پله‌ها پایین می‌رویم. بعد از آن مسیرتان را به سمت حیاط کوچک ادامه دهید و بعد از رد شدن از آن به حیاط بزرگ و حیاط اصلی مسجد می‌رسیم.بعد به سمت چپ حیاط می‌رویم. ازدالانی که حیاط را به بین‌الحرمین وصل می‌کند عبور می‌کنیم. به دوراهی رسیده‌ایم که یک راهش به بازار لوازم التحریر می‌رود و مسیر دیگرش به سمت «مشیر خلوت» ختم می‌شود یعنی همان جایی که مقصد ما برای خرید وسایل خیاطی و لوازم تزیین عروسی است.

    سایر اطلاعات راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    مغازه جالب دیگری هم در این طبقه هست که جز انواع یراق، جنس دیگری ندارد. البته مغازه‌های دیگری هم در این پاساژ هستند که چند رقم یراق در کنار دیگر اقلام خود می‌فروشند اما اگر می‌خواهید وقت‌تان گرفته نشود و البته دنبال یراق خاصی برای لباس، پرده یا مبلمان هستید‌ حتما به این مغازه سری بزنید. کوبلن‌بافی خیلی وقت است در میان خانم‌ها رنگ و بوی خودش را از دست داده. اما هنوز هم خیلی‌ها هستند که به این کار علاقه دارند و دوست دارند خاطره سال‌هایی را که بافتن کوبلن رونق داشت و همه برایش سر و دست می‌شکستند زنده کنند. نکته دیگر اینکه شاید دل‌تان بخواهد تکه‌ای از روتختی، کوسن و لباس را با کوبلن‌دوزی زیبا کنید. بنابراین همین‌جا توقف کنید؛ نوستالژی شما اینجاست چون یکی دیگر از مغازه‌های جالب طبقه دوم مغازه‌ای است که فقط کوبلن و نخ کوبلن می‌فروشد.

    نکات مثبت راسته وسایل عقد و عروسی سرای مشیر خلوت

    وقتی حرف از تهیه وسایل تزیینی عروسی به میان می‌آید خیلی‌ها یاد کوچه «رفاهی» در خیابان سعدی می‌افتند و کمتر کسی می‌داند در بازار و در مشیرخلوت هم بوی جشن و شادی می‌آید. البته اگر قصد خرید تاج یا گل‌های تزیینی برای موی سر را دارید باید سری به کوچه رفاهی بزنید اما بورس تزیینات عروسی، همین‌ جاست. بنابراین اگر می‌خواهید در شلوغی نزدیک مراسم عروسی فقط یک روز برای خرید وقت بگذارید و هم وسایل خیاطی بخرید و هم وسایل تزیین سفره عقد بهتر است مشیر خلوت را انتخاب کنید.
    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    از دهانه اصلی بازار تهران که وارد شدید‌ به سمت مسجد امام‌خمینی مسیرتان را کج کنید. به مسجد امام‌خمینی رسیده و از پله‌ها پایین می‌رویم. بعد از آن مسیرتان را به سمت حیاط کوچک ادامه دهید و بعد از رد شدن از آن به حیاط بزرگ و حیاط اصلی مسجد می‌رسیم.بعد به سمت چپ حیاط می‌رویم. ازدالانی که حیاط را به بین‌الحرمین وصل می‌کند عبور می‌کنیم. به دوراهی رسیده‌ایم که یک راهش به بازار لوازم التحریر می‌رود و مسیر دیگرش به سمت «مشیر خلوت» ختم می‌شود یعنی همان جایی که مقصد ما برای خرید وسایل خیاطی و لوازم تزیین عروسی است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.