2.7
از15 نظر

رودبارک سمنان

    2578
    نمایش

    رودبارک در شمال شرقي استان سمنان و حاشيه مازندران قرار دارد.  موقعيت جغرافيايي رودبارک موجب شده تا يکي از مناطق زيبا و ديدني با پوشش گياهي زيبا و وحشي باشد که مناظر زيبايي را براي مسافران و توريست هاي اين استان فراهم مي آورد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات رودبارک سمنان

    رودبارک از دو بخش رودبارک بالا و رودبارک پایین تشکیل شده است. وسعت کل رودبارک بیش از 8 هزار هکتار و دارای 3000 هکتار مراتـع و بیش از 1500 هکتار مزرعــه کشاورزی و باغداری است.

    ویژگی‌ها رودبارک سمنان

    رودبارک در شمال شرقی استان سمنان و حاشیه مازندران قراردارد بگونه ای که شروع منطقه جنگلی از سمت استان سمنان قسمت عمده از آن از رودبارک شروع می شود و منطقه کوهستانی است و در بهار هوای خنک همراه با بارندگی و در تابستان نیز هوا خنک و در پائیز سرما و نیز در زمستان برف می بارد و حتی ارتفاع برف به حدود 5/1 متر می رسد.

    سیمای عمومی رودبارک سمنان

    وضعیت محلی منطقه از لحاظ پستی و بلندی دارای کوههای سنگی مثل لپی و تنگه و تپـه هـای خـاکـی سنگی همانند برج تیغ و جلگه های وسیع همانند مناطق سرم، ترکچال، سرکوه، روپی و آب اندان که همگی پوشده از مزراع و درختان و گیاهان متنوع در اطراف آنها بوده است.

    پیشنهاد ویژه رودبارک سمنان

    از آثار تاریخی منطقه میتوان به این موارد اشاره کرد: قلعه پلی نزدیک تنگه با مصالح ساختمانی ساروج، غارلعلوم، دیوخانه لعلوم، تنگه های روشن و تاریک ، گوغلتل، غارمشتی سر لعلوم که دارای اطاقهای گچ بری شـده است، غارهای دوگانـه کـه بـه دولیله معروف اند، سید چال، پلنگ او (پلنگ آب)، یخچال طبیعی(روپی)، دیوخانـه پدیـم، قلعه گردن، گندی او (آب گندین)، او بــن دره، واوســر(بادوسر)، چاه لعلوم (چاه سنگی: با دهنـه 3 متـر و حدود 15 متر ارتفاع دارد)، چاه خانی علم (چاخمره)، آسیاب آبی، چالی بزرگ، چالی کوچک، چرگرد، چالی کش، اسبی او (سفید آب)، لعلوم، پیاجم، صخـره های لپـی، عیرت، شکرزمین و ...
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    در 65 کیلومتر از سمنان دارای جاده آسفالته اصلی از سمنان به شهمیرزاد تا رسم رودبار و پس از آن دارای دو جاده خاکی است که به رودبارک منتهی میشوند فاصله بین جاده آسفالته مذکور تا نقطه شروع منطقه جنگلی رودبارک سفلی حدود 5 کیلومتر است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.