0
از0 نظر

روستای دیورش

    570
    نمایش

    دیورش، روستایی از توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان ایران است. این روستا در ۳.۵ کیلومتری روستای شیرکوه و ۷ کیلومتری مرکز بخش یعنی توتکابن واقع گردیده و ریشه قدیمی دارد و بعضی از ریش سفیدان بر این اصل معتقدند که قبل از اینکه روستای مجاور (شیرکوه ) وجود داشته باشد روستای دیورش آبادی بود ه است و دارای قدمت طولانی سکونت افراد بوده است .

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای دیورش

    روستای دیورش بصورت کوهپایه ای می‌باشد که( شامل ۱۱محله کوچک و پراکنده ) و دارای پستی و بلندی‌ها، دره‌ها، تپه‌های متعدد می‌باشد وضعیت توپولوژی روستا بصورت پراکنده می‌باشد و رودخانه ای که اصلی‌ترین شاهرگ حیاتی این روستاست.

    ویژگی‌ها روستای دیورش

    دیورش، روستایی پراکنده است و خانه‌های آن، عموما یک طبقه، کرسی بلند و با سقف شیروانی هستند و به‌ندرت خانه‌های قدیمی دو طبقه در آن دیده می‌شود. مصالح استفاده شده در خانه‌های روستای دیورش، گل، سنگ، چوب، گچ، سیمان و حلب هستند.

    سیمای عمومی روستای دیورش

    روستای دیورش از سمت جنوب از طریق جاده‌ای خاکی که تنها راه ارتباطی روستا است به شیرکوه متصل شده است و از سمت غرب به روستای پنج‌خاله از طریق راه مالرو و پیاده‌رو محدود می‌شود. جنگل‌های سرسبز و متراکم از سمت شرق و شمال، دیورش را احاطه کرده‌اند.

    نکات منفی روستای دیورش

    ازجانوران موجود در جنگلهای روستا گراز وحشی ، جوجه تیغی ، خرس ، روباه ، و گرگ می‌باشد که ازجمله زیانهای وارده به روستا توسط گراز حمله به محصولات کشاورزی و باغی می‌باشد و دیگر حیوانات مانند خرس و گرگ با دریدن دامها خسارات جبران ناپذیری را به اهالی روستا وارد میکنند.

    تاریخچه روستای دیورش

    د. روستای دیورش دارای قدمتی 500 ساله است که آثار تاریخی کشف شده در آن گواه این ادعاست. پل تاریخی گِل پل یکی از دیدنی های روستای دیورش است که اگر به تاریخ علاقه دارید، از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. 

    سایر اطلاعات روستای دیورش

    آب و هوای روستا مرطوب کوهستانی است، ییلاق موجود در روستا که در بالادست آن قرار دارد لارنه نام دارد که در پای قله درفک است و از دیگر ییلاقات : چالسراکی، زردگلی ، دیوخانی، لنگه می‌باشد که در منطقه عمارلو قراردارند و اهالی در فصل بهار و تابستان به آنجا کوچ می‌کنند.

    زمان مناسب بازدید روستای دیورش

    بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به روستای زیبای دیورش هستند، زیرا در فصل‌های سرد سال به‌دلیل وجود بارندگی و سنگلاخی و شیب‌دار بودن مسیر، سفر به این منطقه دشوار است.

    پیشنهاد ویژه روستای دیورش

    در سفر به این روستا به‌هیچ‌وجه امتحان‌کردن غذاهای خوش طعم و رنگارنگ بومیان و نان های محلی را از دست ندهید.

    وسایل مورد نیاز روستای دیورش

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.