0
از0 نظر

روستای نوا

    3371
    نمایش

    روستای نوا از جاهای دیدنی آمل و توابع بخش لاریجان در این شهرستان است. روستای نوا از خنک‌ترین مناطق ییلاقی نزدیک به تهران است و هر سال از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. باغ‌های رنگارنگ میوه در تابستان، جلوه زیبایی به روستای نوا می‌دهند. آب و هوای پاکیزه و طبیعت زیبای روستا، طبیعت دوستان را به این دهکده ییلاقی جذب می‌کنند. در سراسر روستای نوا، چشمه‌های طبیعی با آب زلال و خنک جوشیده‌اند، همچنین این جاذبه سوزه مناسبی برای عکاسی است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای نوا

    روستای نوا و دشت آزو در دامنه‌های سرسبز البرز قرار گرفته‌اند. روستای نوا در مازندران، با تهران در حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد که پیمودن این فاصله در حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد.

    ویژگی‌ها روستای نوا

    نوا دهکده‌ای است سالخورده و قدیمی. از آثار کهن و استوار آن، رونق گذشته به خوبی درک می‌شود. در عمارت‌هایی که با اسلوب اشرافی گذشته ساخته شده، تالارها و ایوان‌های متعدد باقی است و گذشت روزگار، آب و رنگ و جلوه‌ی نقش و نگار طاووس‌های چتر زده و گل و بوته‌های زیبایی را که به در و دیوار تالارها نقاشی شده هنوز محو نکرده است. حمام بزرگ نوا با ستون‌های بلند سنگی، استوار و پا برجا است و این حمام هم‌اکنون مورد استفاده‌ی اهالی است.

    سیمای عمومی روستای نوا

    در همان ابتدای ورود به نوا،کارخانه آب معدنی این روستارا خواهید دید.اگر به سمت کارخانه بروید و مسیر سمت چپ را ادامه دهید به رودخانه خواهید رسید.در این روستا غیر از حاشیه های خوش آب هوای رودخانه می توانید در کوچه باغ های تابستانی آن گردش کنید.

    بعد از گشت و گذار در روستا با یک پیاده روی تقریبا دو کیلومتری در حاشیه رودخانه که حداکثر ۴۵ دقیقه طول می کشد به دشت سر سبز آزو می رسید و می توانید منظره زیبای قله دماوند را در جهت غرب روستای نوا ببینید.آبشار یخی نوا هم در غرب روستاست که در نیمه دوم سال باید با تجهیزات یخ نوردی به آنجا رفت.

    زمان مناسب بازدید روستای نوا

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    پیشنهاد ویژه روستای نوا

    چشمه آزو و آبشار شاهاندشت در نزدیکی این جاذبه قرار دارد به شما پیشنهاد میکنیم از این جاذبه ها نیز بازدید کنید.

    وسایل مورد نیاز روستای نوا

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    امکانات ویژه روستای نوا

    نزدیک بودن روستای نوا به تهران این امکان را فراهم میکند که بتوان سفری یک روزه به این منطقه داشت . امااگر دوست داشته باشید شبی را هم در هوای خنک آنجاسپری کنید ، می توانیددر محلی مناسب و ایمن چادربزنید یا از اهالی اتاق کرایه کنید .

    سایر اطلاعات روستای نوا

    در گویش مازندرانی «وا» به‌معنای باد است. در روستاهای اطراف نوا بادهای موسمی شدیدی می‌وزند که در مقایسه با آن‌ها، روستای نوا وزش بادهای کمتری دارد. به همین دلیل نام این روستا را نوا گذاشتند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    ز تهران : ابتدا وارد جاده هراز شوید ، پس از پشت سر گذاشتن رودهن و امام زاده هاشم و پلور به آب اسک می رسید ، اگر راه راادامه دهید ۵ کیلومتر بعد از آب اسک تابلوی(( رینه )) را در سمت چپ خود میبینید . حدود ۲۰۰ متر بعد از این خروجی ، یک جاده فرعی در سمت راست جاده هرازاست که به روستای نوا میرود . موقعیت این سه راهی E 52.989 و N35.8888 است . وارد این جاده آسفالته شوید و در اولین یا دومین سه راهی یعنی در خروی های (( گیلاس)) و (( زیبا دشت)) مسیر چپ را انتخابکنید تا در نهایت بعد از طی حدود ۱۰ کیلومتردر جاده سربالایی و پر پیچ و خم به روستای نوا برسید . از سمنان : وارد جاده فیروزکوه تهران شوید و ۱۰ کیلومتر برانیدتا خروجی (( ارجمند)) را در سمت راست خود ببینید وارد آن شوید ولیتا خودارجمند نروید . حدود ۳ کیلومترمانده به ارجمند مسیر (( لاسم )) که سمت چپ قرار دارد را انتخاب کنید تا پس از گذر این جاده کوهستانی و پشت سر گذاشتن (( لاسم)) سر از جاده هراز در بیاورید . هراز رابه سمت راست بپیچید تا به آب اسک برسید و ادامه مسیر را مثل قبل بروید .
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.