0
از0 نظر

روستای گته ده طالقان

    2175
    نمایش

    گته ده يکي از روستا هاي زيبا در بخش بالا طالقان است که از جمله روستاهاي سردسير و کوهستاني به شمار مي رود. آب اين ده از رودخانه‌ي گرآب و دره‌ي کهار‌کوه تامين مي شود و منظره مناسبي به کوه کهار و آبشار گته ده دارد.در این روستا خانه ها از سنگ با ملات گل بنا شده کهاین امر موجب هماهنگی در بافت روستا شده است که آن نیز در حال تغییراست البته رودخانه پر آب شاهرود از میان آن می گذرد و به زیبایی روستا می افزاید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای گته ده طالقان

    روستای گته ده یکی از شرقی ترین روستاهای طالقان به شمار می رود که مسیر دسترسی به این روستا جاده ای است که در بالا طالقان از روستاهای جوستان ، خچیره و سه راهی آسکان عبور می کند که تمامی مکان های یاد شده از روستاهای گردشگری و تاریخی می منطقه هستند.

    در این روستا خانه ها از سنگ با ملات گل بنا شده کهاین امر موجب هماهنگی در بافت روستا شده است که آن نیز در حال تغییراست البته رودخانه پر آب شاهرود از میان آن می گذرد و به زیبایی روستا می افزاید. در روستا مراسم سنتی مانند جشن نوروزک برگزار می شود.

    تاریخچه روستای گته ده طالقان

    در فاصله ۲۰۰ متری غرب روستای گته ده قبرستان تاریخی وجود دارد که انبوه سنگ قبرهای موجود درآن حکایت از گستردگی و تعداد امواتی می کند که در قرون متمادی در آن دفن شده اند. برخی از قبرها متعلق به دوران اسلامی و برخی نیز دوره قبل از اسلام بوده و آثاری از سفالهای دوران تاریخی در آن یافت شده است .

    در قبرستان یاد شده ،حداقل پنج سنگ قبر متعلق به دوره صفویه وجود دارد که دارای تاریخ های متفاوت هستند. برای مثال یکی از آنها متعلق به ۱۰۷۵ هجری قمری است . به نظر می رسد با توجه به موقعیت این مکان که در معرض سیل بوده ،چندین بار برای قبرستان در قرون مختلف استفاده شده است.با توجه به نمونه سفالهای یافت شده ، می توان قدمت قبرستان را دوران تاریخی و اسلامی تعیین کرد .

    سیمای عمومی روستای گته ده طالقان

    در مرکز روستا دو خانه مخروبه وجود دارد که به نظر می رسد از خانه های اعیانی دوره قاجار بوده است . در میان خانه های ویرانه و در محل هایی از کوچه های روستا که بنا به ضرورت اهالی حفاری صورت گرفته سفالهای نخودی و قرمز و نقش استامپی و زیرلعاب از دوران تاریخی و مختلف اسلامی یافت شده اسکه همگی آنها حکایت از استقرار دایم جمعیت در این روستا می نماید .

    پیشنهاد ویژه روستای گته ده طالقان

    یکی از جاذبه های روستای گته ده، آبشار دربند این روستا است. این آبشار در 2 کیلومتری جنوب روستای گته ده، در دره ای سرسبز و در میان تخته سنگهای عظیم قرار گرفته است به شما پیشنهاد میکنیم از این جاذبه نیز بازدید کنید.

    سایر اطلاعات روستای گته ده طالقان

    این روستا از سمت شمال با روستاهای آسکان و دهدر از سمت شرق با روستای دراپی از سمت جنوب با کوه کهار و از سمت غرب با روستا ی جوستان همجوار است. یکی از دو شاخه اصلی رودخانه طالقان که از این روستا می گذرد به نام همین روستا بایزرود نامیده می شود. شاخه دیگر به نام روستای باستانی و مخروبه عالی زن نامیده می شود که نشان از بسیار قدیمی بودن گته دارد. مسیر دره جنوبی روستا به آبشار دربند و قله کهار منتهی میگردد.

    زمان مناسب بازدید روستای گته ده طالقان

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    روستا طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا روستا گته ده روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا روستا گته ده طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده روستا گته ده طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي جاذبه طبيعي روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده روستا طالقان بالا گته ده روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي روستا گته ده طالقان بالا روستا گته ده جاذبه طبيعي روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا گته ده طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا گته ده روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده گته ده روستا طالقان بالا گته ده روستا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا گته ده طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده جاذبه طبيعي روستا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي روستا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي گته ده روستا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي روستا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي طالقان بالا گته ده روستا گته ده طالقان بالا جاذبه طبيعي روستا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا گته ده روستا جاذبه طبيعي گته ده روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي گته ده جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا جاذبه طبيعي روستا طالقان بالا گته ده جاذبه طبيعي طالقان بالا روستا گته ده جاذبه طبيعي گته ده روستا طالقان بالا جاذبه طبيعي طالقان بالا گته ده روستا جاذبه طبيعي گته ده طالقان بالا روستا