0
از0 نظر

صخره های اندج

    4233
    نمایش

    جاذبه‌های طبیعی روستای اندج مجموعه زیبایی است که هر انسان باذوقی را سمت خودش جذب می کند. در این میان صخره‌های عظیم و شگفت‌انگیز مهم‌ترین جاذبه روستای اندج قزوین است. کوه‌های بلند، صخره‌های دیدنی، چهره زیبایی از طبیعت این روستا را به نمایش می‌گذارند. از نظر موقعيت جغرافيايي و شرايط زیست‌محيطي صخره‌ها و دره‌های موجود در اندج به نظر می‌رسد این منطقه قبلا محل سکونت انسان بوده است. وجود حيوانات وحشي احتمال زيست انسان را در اين منطقه بيشتر مي‌کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات صخره های اندج

    یکی از مناطق دیدنی روستای گردشگری اندج، خِرسه گِلو (Kherse Gelu) است. این منطقه در قسمت جنوب شرقی اندج و در مجاورت زمینهای موسوم به نَرابان (Naraban) قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از اندج ‎رود عبور کرد.منطقه خِرسه گِلو به دلیل احاطه شدن توسط صخرههای بلند و وجود شکاف‌ها و غارهای فراوان در دل این صخره ها پتانسیل فوق العاده ای برای مطالعات زمین شناسی و البته ورزشهای مفرحی چون کوهنوردی و سنگ‌نوردی دارد.

    تاریخچه صخره های اندج

    از نظر موقعيت جغرافيايي و شرايط زست محيطي صخره ها و دره های موجود در اندج به نظر می رسد این منطقه درگذشته محل سکونت انسان بوده است. وجود حيوانات وحشي ازجمله کل، بز و خوک هاي وحشي احتمال زيست انسان را در اين منطقه بيشتر مي‌کند.

    ویژگی‌ها صخره های اندج

    آب و هوای مساعد، رویش انواع رستنی‌های خودرو، گیاهان دارویی گاوزبان، شنگ، شیرین بیان، غازایاقی، کنگر، آویشن، ریواس، بومادران، گون، روناس و نیز انواع گلهای وحشی، زیبایی طبیعت روستای اندج را چند برابر کرده است. اين منطقه به لحاظ قابليت هاي زيست محيطي، وجودغارهاي طبيعي و نوع بافت کوه هاي آن، هميشه براي سکونت انسان مناسب بوده است.

    سیمای عمومی صخره های اندج

    این روستا از شمال به کوه پسوشته، از شرق و شمال شرق به کوه ستو و دره تارو، ازشمال و شمال غربی به کوه دیمیان (میدان) و دره چاکان و از جنوب شرقی به کوه قلعهچای محدود میشود.در سه جهت شمال، جنوب و شرق روستا زمینهای مزروعی گسترش یافته است و رودخانه اندج نیز از غرب روستا میگذرد. میانگین ارتفاع روستا از سطح دریا ۱۵۹۰ متر است و آب وهوایی سرد و نیمه خشک دارد. میزان بارندگی سالانه روستا ۳۲۹ میلیمتر گزارش شده است.

    وسایل مورد نیاز صخره های اندج

    رسیدن به مناطق بکر آن مستلزم همراه داشتن تجهیزات ویژه سنگ‌نوردی است.

    سایر اطلاعات صخره های اندج

    در قسمتهای بالایی این منطقه (جایی که کمتر دست بشر به آن میرسد) پرندگانی چون جغد و کبوتر چاهی با خیالی آسوده زندگی می کنند. اراضی روستای کنونی اندج از ییلاقات و مراتع حشمداران و رمهگردانان نواحی الموت و قزوین بوده و طی دو قرن اخیر به روستا تبدیل شده است. در دره اندج رود آثار یک آبادی به نام فرندج یا پرندج دیده میشود و در حوالی آن بر بالای کوه بقایای دژ ویرانی وجود دارد که با سنگ وگچ ساخته شده و به نظر میرسد که از قدمتی طولانی برخوردار است.

    زمان مناسب بازدید صخره های اندج

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی قزوین، بهترین زمان سفر برای بازدید از این جاذبه فصل بهار تا اوایل پاییز است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    روستای اندج از توابع بخش رودبار الموت شهرستان قزوین، در 15۱۵ کیلومتری شهر معلم کلایه و در ۸۰ کیلومتری قزوین قرار دارد و از طریق جاده قزوین- الموت و از شهر معلم کلایه قابل دسترسی است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.