0
از0 نظر

غارهای هیو البرز

    8413
    نمایش

     غار «هيو» درلايه هايي از سنگهاي آهکي با سن تقريبا دويست وشصت و پنج ميليون سال موسوم به آهکهاي روته واقع شده است.البته اين به معناي سن تشکيل غار نبوده و شواهد،حاکي از جوان بودن فوق العاده خود غار است.این غار توسط گروه کاهار اکتشاف و نقشه برداری شده است. غارهای هیو استان البرز مشتمل بر 3 غار می‌باشند که به فاصله تقریبی 15 متر از یکدیگر در دامنه کوهی در 8 کیلومتری هشتگرد به قزوین در بخش شمال غربی روستای هیو و داخل دره واسوار واقع شده‌اند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غارهای هیو البرز

    در هشت کیلومتری هشتگرد به قزوین، سه غار به فاصله تقریباً 15 متر از یکدیگر در دامنه کوه قرار دارند. طبق مطالعات انجام شده این احتمال وجود دارد که غارها مربوط به دوران پارینه سنگی باشد.

    تاریخچه غارهای هیو البرز

    این غار درلایه هایی از سنگهای آهکی با سن تقریبا دویست وشصت و پنج میلیون سال موسوم به آهکهای روته واقع شده است.البته این به معنای سن تشکیل غار نبوده و شواهد،حاکی از جوان بودن فوق العاده خود غار است.

    وسایل مورد نیاز غارهای هیو البرز

    وسایل مناسب غارنوردی

    زمان مناسب بازدید غارهای هیو البرز

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    سیمای عمومی غارهای هیو البرز

    دهانه‌ی غار با قطر حدود 60 سانتیمتر و شیب زیاد متاسفانه و شاید به نوعی خوشبختانه،ورود به آن را مشکل ساخته است. بدنه‌ی اصلی غار شامل گالری بزرگی است که ارتفاع آن در قسمتهایی به بیش از 23 متر می رسد. در این بخش استالاکتیتها و استالاگمیتهای وجود دارد که بخش اعظمی از آنها متاسفانه به دلیل ناآگاهی از ارزش علمی و زیبایی شناختی،تخریب شده است. عدم وجود ستونهای کامل (استالاکتیتها و استالاگمیت های به هم وصل شده) نشان از جوان بودن و یا وجود گالری های عمقی تر دارد.

    اصولا تشکیل غارها مراحلی دارد که اولین مرحله آن وجودسنگ اولیه ای با توان غارزایی است که مطلوبترین آنها سنگ آهک است. در درجه‌ی بعد این سنگها می بایستی از درز و شکاف مطلوب جهت هدایت آب برخوردار می باشند. مهمترین عامل در تشکیل غارهایی از این نوع، وجود آبهایی با توان انحلال بالاست. در نهایت، کل اینفرآیند در زمانی طولانی،که درمواردی تا دهها میلیون سال به طول می انجامد، حفرات زیرزمینی موسوم به غار را ایجاد می کند.

    شرایط استفاده غارهای هیو البرز

    ورودی غار چاهی به ارتفاع 2/5 متر و شعاع 60 الی 70 سانتی‌متر بوده که به دلیل شیب زیاد، ورود به غار مشکل شده است. بعد از دهانه غار، دالان اصلی قرار دارد و پیمایش غار از این نقطه آغاز می‌شود. در دالان اصلی غار دو تالار دیده می‌شود که ارتفاع آن در برخی نقاط به بیش از 23 متر می‌رسد. درون غار استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های آهکی وجود دارد که ارتفاع آن‌ها گاه به بیش از 7 متر می‌رسد و چشم‌انداز زیبایی را خلق می‌نماید.

    سایر اطلاعات غارهای هیو البرز

    این غار توسط گروه کاهار اکتشاف و نقشه برداری شده است. غارهای هیو استان البرز مشتمل بر 3 غار می‌باشند که به فاصله تقریبی 15 متر از یکدیگر در دامنه کوهی در 8 کیلومتری هشتگرد به قزوین در بخش شمال غربی روستای هیو و داخل دره واسوار واقع شده‌اند. ورودی غار چاهی به ارتفاع 2/5 متر و شعاع 60 الی 70 سانتی‌متر بوده که به دلیل شیب زیاد، ورود به غار مشکل شده است. بعد از دهانه غار، دالان اصلی قرار دارد و پیمایش غار از این نقطه آغاز می‌شود. در دالان اصلی غار دو تالار دیده می‌شود که ارتفاع آن در برخی نقاط به بیش از 23 متر می‌رسد. درون غار استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های آهکی وجود دارد که ارتفاع آن‌ها گاه به بیش از 7 متر می‌رسد و چشم‌انداز زیبایی را خلق می‌نماید.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها