0
از0 نظر

غار خربس

    23
    نمایش

    غار خربس، پدیده‌ای جذاب حاصل از تغییرات زمین‌شناختی است که در پانزده کیلومتری قشم، در سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرارگفته است. براساس تحقیقات انجام‌شده روی محوطه باستانی خربس، می‌توان قدمت این اثر را مربوط به دوران مادها دانست. غار خربس، بر فراز کوهی مشرف ‌به ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است که ۴ دهانه غار از درون به ‌هم ‌پیوسته در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر آن وجود دارد که به غارهای خربس شهرت دارند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید غار خربس

    برای سفر به کیش و دیدن غار خربس، فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم، فروردین و اردیبهشت هم زمان‌های خوبی برای سفر هستند. قبل از آنکه هوا تاریک شود، می‌توانید از غار خربس بازدید کنید.

    وسایل مورد نیاز غار خربس

    هنگام رفتن به غار خربس، کفش مناسب طبیعت‌گردی و لباس مناسب فصل را بپوشید و آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کیسه زباله، داروهای مورد نیاز، پاوربانک، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    مشخصات غار خربس

    پدیده‌ای جذاب حاصل از تغییرات زمین‌شناختی است که در پانزده کیلومتری قشم، در سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرارگفته است.

    تاریخچه غار خربس

    براساس تحقیقات انجام‌شده روی محوطه باستانی خربس، می‌توان قدمت این اثر را مربوط به دوران مادها دانست.

    ویژگی‌ها غار خربس

    غار خربس، بر فراز کوهی مشرف ‌به ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است که ۴ دهانه غار از درون به ‌هم ‌پیوسته در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر آن وجود دارد که به غارهای خربس شهرت دارند. این غارها از پدیده‌های کهن زمین‌شناختی به شمار می‌روند و همراه با دیگر پدیده‌ها و کوه‌ها و خود جزیره قشم، دنباله چین ‌خوردگی‌های رشته ‌کوه‌‌های زاگرس هستند که در هزاره‌ های گذشته از زیر آب سر برآورده‌اند.

    مجموعه‌ای از دهلیزها و تالارها و اتاق‌های متعدد به ابعاد  ۵/۵*۴ متر، چشمه‌ها و روزنه‌های گوناگونی که رو به شمال و جنوب قرار دارند، در این غارها واقع شده‌اند.

    سایر اطلاعات غار خربس

    نظر نماسازى این غار شباهت بسیاری به معبد یا آرامگاه صخره‌اى «کلات خورموج» در دامنه‌ی‌ کوه مُندبوشهر دارد. این غار، به لحاظ شکل و ساختار با دخمه‌هاى آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر، اهواز و شوشتر، اشتراک‌هایی دارد. غار خربس ازنظر فضاهاى درونى، شکل و طرح اولیه خود را حفظ کرده و به همان صورت باستانی خود باقى ‌مانده است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی لازم است به ۱۵ کیلومتری جنوب قشم، سمت راست جاده‌ قشم به روستای خربس و روستای رمچاه بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها