2.5
از2 نظر

غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    2108
    نمایش

    قدمت غار نیاسر به دوران اشكانيان باز مي گردد اما آثار بسياري نيز از دوران ساساني و سلجوقيان در آن پيدا كرده اند.در داخل غار تالار، راهروهای تنگ و پرپیچ و خم، اتاقک‌هایی با سقف کوتاه و چاه‌های متعددی قرار دارند.در غار نياسر امكان غواصي نيز وجود دارد.افسانه ‌هایی درباره غار نیاسر در بین مردم محلی این منطقه وجود دارد که از جمله‌ی این داستان‌ها، چگونه سنگ تراشی که غار را کنده بود افسون شده و همیشه صدای او را در حال تراشیدن سنگ‌ ها می‌توان از داخل غار شنید. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    غار نیاسر کاشان شامل مجموعه زیرزمینی و پیچیده ای است که از راهرو های تنگ و طولانی و اتاق ها و چاه های متعددی تشکیل شده و دسترسی به اعماق آنها بدون بهره گیری از وسایل پیشرفته امروزی ممکن نیست.

    غار نیاسر شامل دو بخش است: یکی بخشی که در سال​ای اخیر پاک​سازی شده و به شکل غاری توریستی درآمده است. این بخش اتاقی به مساحت حدود 14 متر مربع شروع می​شود و دهانه آن از محل کف سکوی تالار است.

    سایر اطلاعات غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    افسانه ‌هایی درباره غار نیاسر در بین مردم محلی این منطقه وجود دارد که از جمله‌ی این داستان‌ها، چگونه سنگ تراشی که غار را کنده بود افسون شده و همیشه صدای او را در حال تراشیدن سنگ‌ ها می‌توان از داخل غار شنید. 

    تاریخچه غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    غار نیاسر ظاهرا مربوط به دوره اشکانیان بوده و در واقع یک معبد میترایی (مهرپرستی) است. اما آثار بسیاری از دوران سلجوقی و ساسانی را نیز در آن پیدا کرده‌اند. 

    سانس‌ها غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    ٨:٠٠ الي ١٨:٠٠

    وسایل مورد نیاز غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    وسايل مناسب غارنوردي

    سیمای عمومی غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    این غار دارای ساختمانی پیچیده و تو در توست. غار نیاسر دارای کانال​های دست کنده و تعدادی چاه است. مقطع کانال​ها به شکل مربع و ابعاد آن​ها در بخش​های مختلف، متفاوت است. درون این چاه ​ها و در دو وجه مقابل هم چاله​ هایی برای نهادن دست و پا در سنگ​ها کنده شده که عبور از آن​ها را آسان می​ کنند. عمق چاه​های غار نیاسر، که دارای مقطع مربع شکل و ابعاد حدود 5/1 متر هستند، از 2 تا 10 متر متغیر است.

    از دیگر عوارض موجود در غار، دو راهی ​ها و سه راهی ​هایی هستند که فقط یکی از آن​ها بازدیدکننده را به انتهای غار راهنمایی می​کند و سایر مسیرها انحرافی و گمراه کننده ​اند. نکته بسیار جالب توجه در ساختمان غار، وجود اتاقک​هایی است که به راحتی می​توانیم درون آن​ها بنشینیم. تمامی این اتاقک​ها در ابتدای چاه​ها ساخته شده​ اند. در انتهای غار و آن جا که فاصله کف و سقف زیاد می​شود، محل کنده شدن سنگ آسیایی به قطر 80 سانتی متر است که نقش محل کندگی به شکل خورشید روی دیوار باقی است.

    زمان مناسب بازدید غار نیاسر (سوراخ رئیس)

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار تا اوايل پاييز مي باشد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.