3.3
از11 نظر

غار هفت خانه

    3254
    نمایش

    غار هفتخانه از هفت تالار کوچک ( خانه ) که پشت سر هم و به شکل یو انگلیسی قرار دارند تشکیل گردیده است. این غار دارای دو دهانه ورودی است دهانه اصلی رو به شرق قرار دارد چهار تالار از این دهانه به سهولت قابل دسترسی است ارتفاع ان تالارها به طور متوسط بیشتر از سه متر است ارتباط به خانه پنجم از طریق یک راهرو به طول چهار متر و به عرض و ارتفاع 70 و 50 سانتیمتر که طرفین آن سنگچین گردیده است صورت می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار هفت خانه

    این غار در فاصله 20 کیلومتری شهر خلخال قرار دارد و به وسیله جاده آسفالته که از کیلومتر 16 جاده خلخال شتجین به طرف غرب ( روستای گرمخانه ) منشعب می شود به شهر خلخال مربوط می شود.

    تاریخچه غار هفت خانه

    در غار هفتخانه بویژه در خانه های اولیه آثار اقامت انسانی به مدت طولانی و استخوانهای پوسیده و راهرو سنگچین که بوسیله انسان بوجود آمده است. به چشم می خورد بررسیها حاکی است که این غار پناهگاه تشی (بزرگترین جونده ایران ) و خفاش گوش دراز است.

    زمان مناسب بازدید غار هفت خانه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار وتابستان مي باشد.

    سیمای عمومی غار هفت خانه

    غار هفتخانه از هفت تالار کوچک ( خانه ) که پشت سر هم و به شکل یو انگلیسی قرار دارند تشکیل شده است. این غار دارای دو دهانه ورودی است دهانه اصلی رو به شرق قرار دارد چهار تالار از این دهانه به سهولت قابل دسترسی است ارتفاع ان تالارها به طور متوسط بیشتر از سه متر می باشد ارتباط به خانه پنجم از طریق یک راهرو به طول چهار متر و به عرض و ارتفاع 70 و 50 سانتیمتر که طرفین آن سنگچین شده است صورت می گیرد. جهت دهانه دوم که در اثر تخریب احتمالا بر اثر کاوشهای غیر مجاز در سالهای اخیر ایجاد شده است جنوبی است این دهانه مستقیما به خانه پنجم مربوط می شود. خانه های پنجم و ششم و هفتم پشت سر هم در جهت جنوب شرقی شمال غربی قرار دارند ارتباط خانه هفتم با یک مدخل تنگ استوانه ای شکل به قطر 45 سانتیمتر و به طول دو متر که در ارتفاع حدود یک متری از کف غار ششم قرار دارد صورت می گیرد . جهت دهانه دوم جنوبی است، این دهانه مستقیما به خانه پنجم مربوط می شود. خانه های پنجم و ششم و هفتم پشت سر هم در جهت جنوب شرقی شمال غربی قرار دارند ارتباط خانه هفتم با یک مدخل تنگ استوانه ای شکل به قطر 45 سانتیمتر و به طول دو متر که در ارتفاع حدود یک متری از کف غار ششم قرار دارد صورت می گیرد .

    سایر اطلاعات غار هفت خانه

    بررسی‌ها حاکی است که این غار پناهگاه تشی (بزرگترین جونده ایران) و خفاش گوش دراز است.

    پیشنهاد ویژه غار هفت خانه

    غار هفت خانه از نظر موقعيت جغرافيايي در نزديكي مسجد جامع قرار دارد كه ميتوانيد از اين جاذبه هم بازديد كنيد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.