3.1
از26 نظر

غار یخی جلال آباد

    4358
    نمایش

    غار یخی جلال آباد یا یخکان در ارتفاع ۲۵۰۰ متری و با ارتفاع حدود ۶۰ متر فاصله از نوک قله قرار گرفته است و جنس زمین آهکی است. دهانه ورودی آن بسیار کوچک است که از طریق یک راهرو تنگ و باریک به طول ۱۰ متر و به قطر حداکثر ۵۰ سانتیمتر به تالار وسیعی منتهی می‌شود.هوای داخل غار سرد و به شدت مرطوب و نمناک است. حوضچه آبی در ضلع شرقی و در ارتفاع ۱.۵ متری از کف غار تشکیل شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار یخی جلال آباد

    غار یخی جلال آباد یا یخکان در ارتفاع ۲۵۰۰ متری و با ارتفاع حدود ۶۰ متر فاصله از نوک قله قرار گرفته است و جنس زمین آهکی است. دهانه ورودی آن بسیار کوچک است که از طریق یک راهرو تنگ و باریک به طول ۱۰ متر و به قطر حداکثر ۵۰ سانتیمتر به تالار وسیعی منتهی می‌شود.

    سیمای عمومی غار یخی جلال آباد

    هوای داخل غار سرد و به شدت مرطوب و نمناک است. حوضچه آبی در ضلع شرقی و در ارتفاع ۱.۵ متری از کف غار تشکیل شده است. آب آن از جمع شدن قطرات آب ناشی از تقطیر در اثر برخورد بخار آب با دیواره سرد تأمین می‌شود.

    تالار اصلی از جانب ضلع غربی به وسیله راهروهایی پیچ در پیچ به تالارهای کوچک مربوط می‌شود. از خصوصیات ویژه این بخش از غار جریان مداوم هوای مرطوب و تشکیل بلورهای یخ به صورت قندیل و ورقه‌های نازک در قسمت‌هایی از سطوح دیوارها و سقف است و به لحاظ خاصیت یخچالی آن است که به نام یخکان یا معدن یخ نامیده می‌شود.

    زمان مناسب بازدید غار یخی جلال آباد

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    پیشنهاد ویژه غار یخی جلال آباد

    اماکن نزدیک به اين جاذبه؛ روستای ماجولان در 5 کیلومتری، روستای جلال اباد در 2 کیلومتری مي باشد كه ميتوانيد از اين جاذبه ها بازديد كنيد.

    وسایل مورد نیاز غار یخی جلال آباد

    موبایل , کارت بانکی , کفش کوهنوردی , عینک و کلاه آفتابی , کوله پشتی , آب آشامیدنی , کارت شناسایی , باتوم , هیزم , آتش افروز , پاور بانک , وعده های غذایی , پلاستیک زباله , سوخت خودرو , تنظیم باد , لباس اضافه

    سایر اطلاعات غار یخی جلال آباد

    جالب اینکه در مواقعی که هوای بیرون گرم است انجماد صورت می‌گیرد و با سرد شدن هوای خارج علاوه بر اینکه یخ تشکیل نمی‌شود بلکه یخ‌های موجود نیز شروع به ذوب شدن می‌نمایند.

    نکات مثبت غار یخی جلال آباد

    این حوضچه دارای آب بسیار گوارا و فوق العاده سرد است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.