2.8
از8 نظر

فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ

    2660
    نمایش

    فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ، در حوزه استحفاظي شهرستان شاهرود ودر رشته کوه البرز مرکزي در شمال شهرستان واقع است. چشمه هفت رنگ در شمال شرقي  منطقه نمونه در محلي روبروي باغات فرحزاد قرار دارد و از زيباترين جلوه هاي خلقت است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ

    خاک صنعتی چشمه هفت رنگ تاش یک اندیس غیرفلزی است که در حوالی شهر معلمان استان سمنان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، خاک صنعتی است. چشمه هفت رنگ بخاطر زیبایی چشمه های آن و خواص درمانی از گذشته مورد توجه اهالی منطقه بوده است.

    ویژگی‌ها فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ

    وجه تسمیه فرحزاد به دلیل سرسبزی مزارع و باغات منطقه ووجه تسمیه ی چشمه هفت رنگ نیز به واسطه چشمه هایی است که با عبور از مواد معدنی گوناگون به رنگ های مختلف دیده میشود. این منطقه از دیرباز به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی گرگان و شهرستان شاهرود و همچنین داشتن آب وهوای خنک مورد توجه مسافران ومردم نواحی اطراف بوده است. از نظر اقلیمی این منطقه جزو مناطق با آب وهوای نیمه خشک سرد به شمار میرود. به دلیل چنین ویژگی های اقلیمی این منطقه از تنوع گیاهی زیادی برخوردار است؛ به طوری که ضمن رویش گیاهان مرتعی شاهد رویش برخی از گیاهان جنگلی هستیم. گونه های جانوری منطقه نیز حایز اهمیت است. علاوه بر تنوع نسبی گونه های جانوری پستاندار، پرواز پرندگان به ویژه در محدوده ی چشمه هفت رنگ وباغات ومزارع فرحزاد جلوه های خاصی به منطقه داده است.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    منطقه نمونه فرحزاد تاش وچشمه هفت رنگ از مناطق اطراف مجن است. بنابرین راه دسترسی به این منطقه از طریق مجن فراهم است. جاده شاهرود به مجن نیز که یک راه آسفالته است امکان دسترسی از شاهرود وسایر نقاط و شهر های استان و خارج استان را به منطقه فراهم می آورد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.