2.8
از4 نظر

قله یخچال همدان 3580 متر

    5129
    نمایش

    قله يخچال، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی استان همدان است که با ارتفاع 3580 متری که دارد به عنوان يکي از کوه هاي معروف این استان و بلند ترين قله رشته کوه الوند شناخته می شود. همچنین، این جاذبه در قسمت جنوبي سلسله جبال رشته کوه الوند همدان واقع شده و همه ساله کوهنوردان و علاقه مندان زيادي براي صعود از آن به استان همدان سفر مي کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات قله یخچال همدان 3580 متر

    قله یخچال مرتفع ترین بلندی الوند، از شمال به قله 3413 متری تاریک دره، از سمت جنوب غربی به قله اردک مردک به ارتفاع 3486 متر، از سمت شرق به قله 2985 متری تخت رستم و از سمت جنوب به قلل شاه نشین بزرگ و کلاه قاضی محدود می شود و آبادی خاکو در قسمت شرقی آن قرار دارد.

    زمان مناسب بازدید قله یخچال همدان 3580 متر

    زمستان قله یخچال سرد و طوفانی و در زیر قله عبور از امتداد نقاب برفی مشهور آن به دلیل ریزش بهمن خطرناک می باشد. بهترین زمان صعود به قله یخچال اواخر اردیبهشت می باشد.

    شرایط استفاده قله یخچال همدان 3580 متر

    دره مرادبیگ در جنوب غربی شهر همدان را پشت سرگذاشته و وارد آبادی دره مرادبیگ شوید. از کوچه باغ های ده عبور کرده دره طولانی و پر آبی را به سوی غرب در پیش گرفته و به طور مستقیم از امتداد باغ های دره گذشته به چند اتاقک کوچک و مرتعی جالب و دیدنی در کنار آن می رسید.

    چشمه های گوارای آب در نقاط مختلف دره به چشم می خوردند. در سمت چپ دره دیگری وجود دارد. ابتدا در شیب ملایم درون دره به تدریج ارتفاع گرفته از کنار چند چشمه دیگر می گذرید سپس، در مسیر پرپیچ و خمی بر ارتفاعتان افزوده می شود تا به چمن معروف قله یخچال که نام های گوناگون دارد، می رسید. سپس از طریق یالی که از سمت غرب به خط الرأس می رسد اقدام به صعود کنید. این یال با عبور از امتداد قله تخت رستم پس از مدت زمانی کوتاه به بلندای قله 3580 متری یخچال می رسد.

    ویژگی‌ها قله یخچال همدان 3580 متر

    برف های روی این قله خیلی دیر ذوب می شوند به همین دلیل به آن یخچال می گویند.

    سیمای عمومی قله یخچال همدان 3580 متر

    در میان پست بلندی های رشته کوه الوند، ارتفاع زیاد و سفیدی برف های یخ زده بر روی این قله خودنمایی می کند و منظره زیبایی خلق کرده است.

    وسایل مورد نیاز قله یخچال همدان 3580 متر

    برای صعود به این قله به وسایل و تجهیزات کوهنوردی نیاز دارید.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    دره مرادبیگ در جنوب غربی شهر همدان را پشت سرگذاشته و وارد آبادی دره مرادبیگ شوید. از کوچه باغ های ده عبور کرده دره طولانی و پر آبی را به سوی غرب در پیش گرفته و به طور مستقیم از امتداد باغ های دره گذشته به چند اتاقک کوچک و مرتعی جالب و دیدنی در کنار آن می رسید. (1) چشمه های گوارای آب در نقاط مختلف دره به چشم می خوردند. در سمت چپ دره دیگری وجود دارد. ابتدا در شیب ملایم درون دره به تدریج ارتفاع گرفته از کنار چند چشمه دیگر می گذرید (2). سپس در مسیر پرپیچ و خمی بر ارتفاعتان افزوده می شود تا به چمن معروف قله یخچال که نام های گوناگون دارد، می رسید. سپس از طریق یالی که از سمت غرب به خط الرأس می رسد اقدام به صعود کنید. این یال با عبور از امتداد قله تخت رستم پس از مدت زمانی کوتاه به بلندای قله 3580 متری یخچال می رسد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.