0
از0 نظر

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    7430
    نمایش

    مجموعه تفريحي و گردشگري چاليدره، تنها یکی از چندین جاذبه استان خراسان رضوی به شمار می رود که در 17 کيلومتري شهر مشهد و منطقه اي کوهستاني واقع شده است. همه ساله بسیاری از گردشگران و زائران، در تمامی سنین، براي تفرج و استفاده از امکانات متنوع و متعدد موجود در این مجتمع به آن مراجعه مي کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    مجتمع تفریحی گردشگری چالیدره از جمله دره های فرعی منطقه طرقبه محسوب شده و یک فضای کاملا مجزای تفریحی را به وجود آورده است. تله سیژ، بانجی جامپینگ، برج گردان، ترن کوهستان، اسکله تفریحی، کشتی تفریحی، دکتر ماهی، عکاسخانه سنتی و ... از جمله مکان هایی است که گردشگران در این مجموعه از آن ها استفاده می کنند و لذت می برند.

    زمان مناسب بازدید مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    تاریخچه مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری چالیدره در سال 1376 هجری شمسی صورت پذیرفت.

    ویژگی‌ها مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    چاليدره يكي از استراحتگاه هاي خراسان رضوي در طرقبه شانديز است كه در قالب مجموعه تفریحی و گردشگری طبيعت بكر اين منطقه را در قاب زيبايي به نمايش گذاشته و با نسيم جانفزاي خود سفر به عمق شادابی و آرامش را براي مسافران به ارمغان مي آورد.

    سیمای عمومی مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    مساحت چالیدره طرقبه 160 هکتار بوده که دارای موقعیت خاص و ایده آل است و 32 هزار اصله درخت در فضای سبز مجتمع چالیدره کاشته شده که منظره زیبا و تماشایی را خلق کرده و می تواند محل مناسبی برای تفریح و گذران اوقات فراغت باشد.

    سایر اطلاعات مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    دریاچه زیبای چالیدره یکی از مکان‌های تفریحی شهر طرقبه است. سد چالی دره یک سد خاکی با هسته رسی است که بوسیله رودخانه جاغرق پرآب می‌شود. این سد در ابتدای جاده روستای نغندر و در سمت چپ جاده در دره‌ای با همین نام کلنگ زنی و ساخته شد و امروز قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی حدود یک میلیون متر مکعب آب دارد.

    جاذبه های زیبای طبیعی منطقه گردشگری چالیدره موجب استقبال روز افزون بازدید کنندگان و گردشگران از این منطقه شده و زمینه را برای توسعه بیشتر این مجموعه فراهم ساخته که همین عوامل موجب شد تا هیأت محترم وزیران در مصوبه دوره دوم سفرهای استانی دولت نهم به مشهد مقدس حوزه سد چالیدره را به عنوان منطقه نمونه گردشگری ملی معرفی كند تا بستر انجام فعالیت های ماندگار به سوی چشم انداز نهایی فراهم شود.

    نکات مثبت مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

    مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد می باشد و در آن برای وسایل نقلیه مسافران و بازدیدکنندگان پارکینگی در نظر گرفته شده است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.