0
از0 نظر

مروارید سبز ارسنجان

    3044
    نمایش

    مرواريد سبز (Green pearl of Arsanjan)، تنها يكي از چندين جاذبه طبيعي و تماشايي استان فارس است كه با بازديد از آن شاهد تک درختي تنومند، روییده بر تخته سنگي بزرگ مشهور به سنگ صبور، خواهيد بود. همچنين، مرواريد سبز با وجود چشم انداز زیبا مي تواند به عنوان سوژه خوبي جهت عكاسي انتخاب شود. همه ساله بسياري از گردشگران و علاقه مندان با هدف بازديد از اين جاذبه به شهرستان ارسنجان سفر مي كنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مروارید سبز ارسنجان

     مروارید سبز به‌صورت درخت بنه خودرو بر روی صخره‌ای عظیم مکعبی شکلی قرار دارد درحالی‌که تا فاصله چند کیلومتری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد و اطراف آن را بیابان خشک و بی‌آب و علف قرار دارد و این درخت زیبا در ۴ کیلومتری شمال‌غرب (شمال جغرافیایی) شهرستان ارسنجان واقع شده است.

    ویژگی‌ها مروارید سبز ارسنجان

    درخت برای رساندن ریشه های خود به خاک ، میان صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور خود را به زمین متصل کند.

    سیمای عمومی مروارید سبز ارسنجان

    ارتفاع تخته سنگ تقریباً ۶ متر و ارتفاع درختی که بر فراز آن قرار دارد حدود ۵ متر است که در مجموع ارتفاع این پدیده‌ی شگفت‌انگیز بیش از یازده متر است.

    سایر اطلاعات مروارید سبز ارسنجان

    ارسنجان(به پارسی میانه: ارسنگان ) یکی از شهرهای استان فارس است و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. پیرامون ارسنجان را جنگل های سرسبز بناب و کوههای سربلند با مناظر بدیع احاطه کرده‌است. از مناظر دیدنی ارسنجان می‌توان به جنگل های سرسبز طبیعی بناب، فیجان، خلیل بگ، تنگ شکن و چشمه سارها ارتفاعات دال نشین کوه‌های قلات، دریاچه طشک، غار ضحاک، چشمه شیرخون، پیر باصفا، تک درخت روییده بر سنگ (مروارید سبز) و باغ های سرسبز شمال و غرب جنوب ارسنجان اشاره کرد.

    با توجه به اینکه آب بناب از وسط جنگل با پوشش کانال در تمام فوصل سال جاری است مکان مناسبی جهت توسعه تفرجگاه خواهد بود. درختان این منطقه شامل درختان کهن بنه، الوک، بلوط، انجیر کوهی، گز، تنگز را شامل می‌شود و گیاهانی چون جاشیر، آویشن برگ پهن، آویشن برگ نازک، کنگر، قارچ کوهی، بن سرخ، پیازوک، پونه، نعنای وحشی، گل یخ، زعفران و بسیاری از این قبیل است.

    زمان مناسب بازدید مروارید سبز ارسنجان

    با توجه به وضعيت آب و هوايي استان فارس، فصل بهار مي تواند زمان مناسبي براي بازديد از اين جاذبه باشد.

    امکانات ویژه مروارید سبز ارسنجان

    ارسنجان شهری است که اطراف آن را جنگل‌های سرسبز بناب و کوه‌های زیبا و سربلند با مناظر حیرت‌آور احاطه کرده است و به علت کانال کشی آب در این جنگل‌ها در تمام فصول سال آب جنگل جاری است و به همین علت تفرجگاه مناسبی برای علاقه‌مندان و گردشگران است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.