0
از0 نظر

مسجد جامع سیراف

    10
    نمایش

    از قدیمی‌ترین مساجد بوشهر می‌توان به مسجد جامع سیراف اشاره کرد. این مسجد در بندر سیراف (بندر طاهری) قرار دارد و از طرف جنوب به ساحل منتهی می‌شود. معماری بنای آن نیز برگرفته از معماری مساجد جامع اصفهان، نائین و فهرج است. نوع ساخت مسجد سیراف نشان می‌دهد که قدمت آن به دوره‌ ساسانیان(سده‌ی دوم هجری قمری) برمی‌گردد و در سال ۱۳۸۱، با شماره ۶۵۰۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. فصول خنک سال، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    ویژگی‌ها مسجد جامع سیراف

    مسجد جامع سیراف در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱، با شماره ثبت ۶۵۰۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. از آن جایی که این بنا در کنار ساحل دریا قرارگرفته است، برای حفاظت و جلوگیری از نفوذ آب دریا به مسجد، دیواری حفاظتی در لبه‌ ساحل ایجاد شده است.

    زمان مناسب بازدید مسجد جامع سیراف

    اگر قصد دارید به بوشهر سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت، از اوایل آبان تا آذر یا دی و بهمن به بوشهر بروید و از مسجد جامع سیراف دیدن کنید.

    مشخصات مسجد جامع سیراف

    مسجد جامع سیراف از قدیمی‌ترین مساجد ساخته شده در دوره صدر اسلام است ک در بندر سیراف (بندر طاهری) قرار دارد و از طرف جنوب به ساحل منتهی می‌شود. معماری مسجد برگرفته از معماری مساجد جامع اصفهان، نائین و فهرج است.

    تاریخچه مسجد جامع سیراف

    نوع ساخت مسجد نشان می‌دهد که قدمت آن به به دوره‌ ساسانیان (سده‌ی دوم هجری قمری) برمی‌گردد.

    وسایل مورد نیاز مسجد جامع سیراف

    برای رفتن به مسجد جامع سیراف، کفش مناسب پیاده‌روی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، وجه نقد، پاوربانک، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کیسه زباله، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب، همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات مسجد جامع سیراف

    طبق گفته سیدمهدی آذریان، مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف «در راستای عملیات سامان‌دهی این پروژه کار نورپردازی، پاک‌سازی و فنس‌کشی محیط اطراف اثر انجام خواهد شد. در حفاری و کاوش مسجد، سکه‌هایی یافت شده و سبک آنها دلالت بر این دارد که مربوط به قرن هشتم میلادی بوده و احتمال می‌رود در یک ضرابخانه (شاید سیراف) ضرب شده باشند.»

    گروهی از باستان‌شناسان ایرانی و انگلیسی به سرپرستی دیوید وایت هوس، این مسجد را کشف کرده‌اند. دکتر دیوید وایت هوس از سال 1345 تا 1352 ساکن سیراف بوده است و به همراه یک تیم قوی ۱۲ نفره از دانشگاه آکسفورد، کشفیات زیادی را از دل صخره‌ها و کوه‌های این منطقه استخراج کرد. همین کشفیات نشان می‌دهند که قدمت شهر سیراف به 2 تا 4 هزار سال قبل برمی‌گردد.

    شرایط استفاده مسجد جامع سیراف

    بازدید از مسجد جامع سیراف رایگان است و می‌توانید در روشنایی روز از این بنای تاریخی دیدن کنید.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها