0
از0 نظر

منطقه اشکورات رودسر

    1054
    نمایش

    شهرستان رودسر در منتهی‌الیه شرق استان گیلان، سومین شهرستان بزرگ این استان است و در مرز استان مازندران قرار دارد. جاده اشکورات به قزوین، یکی از زیباترین جاده‌های ایران به طول ۱۸۰ کیلومتر است.منطقه اشکور، ۴۷۰ هکتار مزرعه گل گاو زبان دارد و سالانه بیش از ۲۳۷ تن از این گیاه در این منطقه رشد می‌کند.از صنایع دستی مشهور منطقه اشکور می‌توان به جاجیم، گلیم، چادر شب، نمدمالی، چوخادوزی، خورجین، عرق‌جین، چموش‌دوزی، سفال‌گری و غیره اشاره کرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه اشکورات رودسر

    محدوده اشکور در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد. این منطقه در واقع از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز می‌شود و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه پیدا می‌کند.

    تاریخچه منطقه اشکورات رودسر

    بر اساس یافته‌های کاوشگران و شواهد به‌دست آمده از مناطق مختلف و قلعه‌های به‌جا مانده در اشکور،  قدمت این منطقه را به ۳۰۰۰ سال قبل و عصر آهن تا دوره ساسانی نسبت می‌دهند؛ در حالی که برخی می‌گویند اشکور در دوران اسلامی تاسیس شده است. حاکمان آل بویه و آل زیار در اشکور حکومت می‌کردند و جالب است بدانید که روستایی به نام «بویه» در دهستان سمام، بخش رانکوه در شهرستان املش قرار دارد.

    در سال ۱۳۹۱ هجری شمسی، گورستانی در محدوده اشکور کشف شد که در آن علاوه بر بقایای انسان‌ها، اشیای مفرغی رزمی، تزئینی و همچنین سفال‌های خاکستری به‌دست آمد؛ کارشناسان قدمت بقایای به جامانده از انسان‌ها و اشیای همراه آن‌ها را حدود ۳۰۰۰ سال اعلام کردند.

    سیمای عمومی منطقه اشکورات رودسر

    منطقه اشکور دارای باغ‌های فندق و گردو و زمین‌های مزروعی گندم، جو، عدس، لوبیا، سیب‌زمینی، سبزیجات، صیفی‌جات، بامیه، کدو حلوایی، ذرت، زعفران، سیر و پیاز است. حدود ۵۰ نوع گیاه دارویی نیز در این محدوده می‌رویند که در میان آن‌ها می‌توان به گل گاو زبان، باباآدم، بنفشه، قارچ خوراکی، گزنه، گلپر، کنگر، گون و همیشه بهار اشاره کرد. 

    زمان مناسب بازدید منطقه اشکورات رودسر

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    وسایل مورد نیاز منطقه اشکورات رودسر

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات منطقه اشکورات رودسر

    شکور در سابق به بخشهای زیر تقسیم می شد: 1- جیر ولایت (اشکور سفلی = اشکور پایین) 2- جور ولایت (اشکور علیا = اشکور وسطی) 3- جور سی (اشکور بالا شامل نه روستا که اکنون تابع شهرستان رامسر می‌باشد اما جاده ارتباطی و امکانات آن از طریق استان گیلان یعنی جاده رحیم آباد به اشکور صورت می پذیرد.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.