2.8
از11 نظر

منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    1712
    نمایش

    منطقه حفاظت شده آلموبلاغ، تنها یکی از چندین منطقه حفاظت شده ایران و جاذبه های گردشگری طبیعی موجود در استان همدان است که با توجه به محیط وسیع و فضای سرسبزی که دارد، می تواند به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت علاقه مندان به طبیعت گردی انتخاب شود. همچنین این منطقه حفاظت شده، زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران بوده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    منطقه حفاظت شده آلموبلاغ یکی از ارتفاعات مهم غرب کشور و استان همدان به شمار می آید و وسعت آن 7500 هکتار می باشد. دره چنار، گرگ دره، دره چپلقو از دره های مهم در منطقه می باشد.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    آلموبلاغ دارای منابع آبی متعددی از جمله منابع فصلی، دائمی، رودخانه، قنات ، چشمه و ...است. از انواع گیاهان موجود در منطقه می توان گونه های شبدر درختی، گل لاله، شقایق، پونه، توتیا، شنگ، نخود درختی، پیاز کوهی، گل گندم، در منه، زنبق، موسیر، لاله کوهی، لاله سرنگون ، کنگر، ریواس، آزربه، شیرین بیان ، گون، گل ختمی، گزنه، گل گاوزبان و بومادران، بادام کوهی ، البالوی وحشی، زرشک، تمشک، گز ، انجیر، خشخاش ، علف گوسفندی، علف هفت بند، کاسنی، تلخه و خارشتر را نام برد.

    منطقه آلموبولاغ به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و منابع آب از تنوع جانوری مناسبي نیز برخوردار است، به طوری که زیستگاه مناسبی برای رده‌هاي مختلف جانوری از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان فراهم کرده است. قوچ و میش از شاخص ترین گونه های جانوری منطقه به شمار میرود و به دلیل وسعت منطقه و همچنین همجواری با منطقه حفاطت شده خانگرمز و کرکسین سازگاری این گونه با منطقه را افزایش داده است.

    از سایر پستانداران منطقه میتوان به گرگ، خفاش، خرگوش، شغال، روباه، تشی، کفتار، گراز، راسو، سنجاب زمینی، ول، دوپای کوچک، جرد ایرانی ، خارپشت ایرانی ،خدنگ ، هامسترو .. اشاره کرد. همچنین عقاب طلایی، عقاب دشتی، شاهین، دلیجه، قرقی، سارگپه، کبک، تیهو، قمری، فاخته انواع چکاوک، انواع سار، توکا، انواع سهره، انواع زرده پر و سینه سرخ و پرندگانی نظیر سبزقبا، جغد کوچک، هدهد، دارکوب، سنگ چشم، شاه بوف، کمرکولی، چلچله کوهی، دم جنبانک، زاغ نوک سرخ، زنبورخوار از جمله پرندگان موجود در منطقه هستند.

    از دوزیستان منطقه می توان قورباغه درختی، قورباغه معمولی مردابی، وزغ پا بیلچه ای و وزغ سبز را نام برد. همچنین خزندگانی از راسته سوسمارها و مارها در این منطقه زیست می کنند که از این تعداد می توان به آگامای قفقازی، آگامای وزغی، لاسرتای ایرانی، کورمار تاتاری، کفچه مار، مار پلنگی، یله مار، افعی البرز، اسلینک قرمزنشان و ... را نام برد.

    شرایط استفاده منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    این منطقه در مجاورت گردنه معروف اسدآباد قرار دارد. راه دسترسي به منطقه پس از طي 40 كيلومتر در محور اصلي همدان- کرمانشاه، در محل گردنه اسدآباد از طريق جاده انحرافي ایستگاه مخابراتی قدس جدید میسر می باشد.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    طبیعت بکر و سرسبز، پوشش گیاهی و جانوری متنوع از جمله موارد تماشایی برای بازدید از این جاذبه است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    فصل های بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به همدان و بازدید از این جاذبه است.

    پیشنهاد ویژه منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    این منطقه در مجاورت گردنه معروف اسد آباد است و 17 روستا در آن محدوده قرار دارد که میتوانید از آن ها نیز بازدید کنید. روستاهایی همچون بیاج، تاج آباد، پیرملو، چنارعلیا و....

    سایر اطلاعات منطقه حفاظت شده آلموبلاغ همدان

    این جاذبه طبیعی در شمال شهرستان اسدآباد و 35 کيلومتري شمال غرب شهرستان همدان قرار دارد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    این منطقه در مجاورت گردنه معروف اسدآباد قرار دارد. راه دسترسي به منطقه پس از طي 40 كيلومتر در محور اصلي همدان- کرمانشاه، در محل گردنه اسدآباد از طريق جاده انحرافي ایستگاه مخابراتی قدس جدید میسر می باشد.

    تاکسی

    به راحتی می توانید با تاکسی های شهری به این منطقه دسترسی پیدا کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.