0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    6826
    نمایش

    منطقه حفاظت شده سيرخون خواف، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی موجود در استان خراسان رضوي است که وسعت آن حدود ۵۴۳۲۸ هکتار بوده وطي مصوبه شماره ۳۶۲ مورخ ۱۳۹۱/۱/۶ به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست پيوست. همچنین، اين منطقه داراي ۱۲ کيلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    برخورداری از وجود رودخانه کالشور مژن آباد و وجود زیستگاه های تالابی، بیابانی و جنگل دست کاشت گونه تاغ زرد در سال ۱۳۴۲ از پتانسیل های مناسب منطقه به شمار میروند. از طرفی این منطقه توقفگاه و کریدور مناسبی جهت مهاجرت پرندگان از شمال استان خراسان رضوی به مناطق جنوبی کشور است.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    محل احداث بند خاکی واقع بر بستر رودخانه کالشورمژن آباد در این شهرستان به لحاظ ایجاد یک آبندان مصنوعی بر بستر رودخانه دائم کالشور و برخورداری از پوشش گیاهی گز و نی زیستگاه با ارزشی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی به شمار می رود.

    براساس تحقیقات، بر بستر رودخانه کالشور بالغ بر ۱۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی همچون اردک کله سبز، سرحنائی، اردک مرمری، خوتکا، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، سنقر تالابی، کبوتر چاهی و نوک پهن مشاهده گردیده است.

    سایر اطلاعات منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    به تازگی گونه کمیاب اردک مرمری در منطقه سیرخون خواف مشاهده شده و هر چند این گونه با ارزش ،کمیاب و حمایت شده پیش از این نیز در مناطق دیگری از استان مشاهده شده بود اما این نخستین بار است که این گونه در آبگیر مژن آباد شهرستان خواف، مشاهده شده است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی، فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    نکات مثبت منطقه حفاظت شده سیرخون خواف

    بهتر است بدانید که هدف از حفاظت این منطقه، حفظ و بهبود هر چه بهتر محیط زیست آن است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    منطقه حفاظت شده سيرخون خواف منطقه حفاظت شده منطقه سيرخون منطقه خواف حفاظت شده منطقه منطقه سيرخون حفاظت شده خواف سيرخون منطقه سيرخون حفاظت شده سيرخون خواف خواف منطقه خواف حفاظت شده خواف سيرخون منطقه حفاظت شده سيرخون منطقه حفاظت شده خواف منطقه سيرخون حفاظت شده منطقه سيرخون خواف منطقه خواف حفاظت شده منطقه خواف سيرخون حفاظت شده منطقه سيرخون حفاظت شده منطقه خواف حفاظت شده سيرخون خواف حفاظت شده سيرخون منطقه حفاظت شده خواف منطقه حفاظت شده خواف سيرخون سيرخون منطقه حفاظت شده سيرخون منطقه خواف سيرخون حفاظت شده منطقه سيرخون حفاظت شده خواف سيرخون خواف منطقه سيرخون خواف حفاظت شده خواف منطقه حفاظت شده خواف منطقه سيرخون خواف حفاظت شده منطقه خواف حفاظت شده سيرخون خواف سيرخون منطقه خواف سيرخون حفاظت شده منطقه حفاظت شده سيرخون خواف منطقه سيرخون خواف حفاظت شده منطقه خواف حفاظت شده سيرخون منطقه سيرخون حفاظت شده خواف منطقه سيرخون خواف حفاظت شده منطقه حفاظت شده خواف سيرخون حفاظت شده منطقه سيرخون خواف حفاظت شده منطقه خواف سيرخون حفاظت شده سيرخون خواف منطقه حفاظت شده سيرخون منطقه خواف سيرخون منطقه حفاظت شده خواف سيرخون حفاظت شده منطقه خواف سيرخون خواف منطقه حفاظت شده سيرخون خواف حفاظت شده منطقه خواف منطقه حفاظت شده سيرخون خواف حفاظت شده منطقه سيرخون خواف سيرخون منطقه حفاظت شده خواف حفاظت شده سيرخون منطقه خواف سيرخون حفاظت شده منطقه