0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان

    1397
    نمایش

    منطقه حفاظت شده کوه بيرک سراوان در نزديکي شهرستانی با همین نام قرار گرفته و تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی استان سيستان و بلوچستان و مناطق حفاظت شده موجود در کشور است که پوشش گیاهی و جانوری متنوع و متعددی نیز در آن مشاهده می شود. همچنين، فضاي وسيع این جاذبه می تواند به عنوان محل مناسبی برای پیاده روی و ... انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان

    منطقه حفاظت شده کوه بیرک دارای مساحت ۷۳۲۱۷ است و شامل يك رشته كوه باريك با دشتهايي در حاشيه بوده كه از كوه ها و تپه ماهورهاي اطراف كاملاً متمايز شده است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان

    گونه هاي اصلي جانوري منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان عبارتند از :خرس سياه، پلنگ، قوچ و ميش، بز و پازن، تشي، سمور، سمورسنگي، گربه وحشي، خدنگ، موش دوپا، سارگپه پابلند، دليجه، كوركور، دال و تيهو منطقه کوه بیرک دارای پوششی غنی از درختان بنه، بادام کوهی، زیتون وحشی، انجیر، ارزن و... است و تاکنون بیش از 75 نوع ازگیاهان داروئی از قبیل ازگند، کلپوره، گواتک، مور، طوتری، آویشن و ... شناسایی شده است و در سال های پر آب بسیاری از مردم و اهالی منطقه جهت جمع آوری این گیاهان و سایر صمغ ها ی داروئی و همچنین قارچ های محلی به این منطقه می آیند.

    سایر اطلاعات منطقه حفاظت شده کوه بیرک سراوان

    بلند ترین نقطه این شهرستان ، رشته کوه بیرک(beark ) است که از مرکز زابلی شروع و پس از گذشتن از شهرستان خاش و اتصال به کوه های تفتان، زاهدان و بیرجند به کوه های بینالود در استان خراسان متصل می شود و از مناطق چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست است که بیش از هفتاد و سه هزار هکتار وسعت دارد و قله این کوه با 2750 متر ارتفاع دومین قله بلند استان پس از تفتان در استان است که دارای آب و هوای مطبوع و معتدلی می باشد.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.