0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    948
    نمایش

    منطقه حفاظت شده جوپار، در استان کرمان واقع است. این منطقه، طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال 1389 با وسعت ۸۳۳۸۶ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است. پست ترین بخش منطقه با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا و بلندترین نقطه، ۳۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. منطقه دارای آب و هوایی تقریبا معتدل و در قسمت های مرتفع دارای زمستان های سرد و برفگیر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    پست ترین نقطه منطقه حفاظت شده کوه جوپار با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا و بلندترین نقطه، ارتفاعات سه شاخ با ارتفاع ۳۰۰۰ متر از سطح دریا است.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    منطقه حفاظت شده کوه جوپار دارای رشته کوه مرتفع جوپار با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر در مرکز منطقه، و مناطق دشتی در جنوب غربی و غرب منطقه می باشد و هم چنین با دارا بودن پوشش جنگلی و مرتعی انبوه یکی از بهترین مناطق بکر و مستعد استان کرمان بشمار میرود.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    ارتفاعات بلند و صخره ای منطقه، زیستگاه مناسبی برای کل و بز وحشی و سایر حیوانات ارتفاع زی است و ارتفاعات کمتر و همچنین مناطق دشتی و تپه ماهورها، زیستگاه بسیار مستعدی برای قوچ و میش، آهو و سایر حیوانات است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    منطقه حفاظت شده کوه جوپار دارای آب و هوایی تقریبا معتدل و در قسمت های مرتفع دارای زمستان های سرد و برفگیر است.

    سایر اطلاعات منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    منابع آبی منطقه حفاظت شده کوه جوپار عبارتند از: چشمه نیو، چشمه خنگستون، چشمه بهارستان، چشمه حسین آباد، چشمه برنجی، چشمه بیدو، چشمه ترجگون، چشمه زارچو، چشمه بیدستون، چشمه سه شاخ، آب جاری ارتفاعات سه شاخ، قنات قلندری و قنات محمدآباد. از چشم اندازهای داخل منطقه می توان دهنه بیدستان در ارتفاعات کوه جوپار را نام برد که درخت بید فراوانی در داخل دهنه دیده می شود.نقاط برفگیر و چشمه سارهای فراوان با پوشش گیاهی و جنگلی از چشم اندازهای منحصر به فرد منطقه می باشد. وضعیت اجتماعی منطقه: این منطقه یکی از مناطق ییلاقی شهرستان کرمان محسوب می شود به طوری که در فصل تابستان حدود ۲۰ خانوار در داخل آبادی ها و مزارع به منظور امرار معاش زندگی کرده و در زمستان به شهر ماهان یا روستاهای مجاور کوچ می کنند. شغل و امرار معاش اکثر جوامع محلی داخل و خارج منطقه کشاورزی و دامداری می باشد. وابستگی عمده جوامع محلی به منظور کشاورزی، دامداری و به دلیل خوش آب و هوا بودن منطقه است و عده ای نیز جهت گردش، تفریح و گذران اوقات فراغت در منطقه حضور می یابند. تنها یک مرکز مذهبی در داخل منطقه به نام زیارتگاه بی بی گرامیه وجود دارد.

    نکات مثبت منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    با بازید از این منطقه می توانید با گونه های گیاهی و جانوری مختلف آشنا شوید.

    وسایل مورد نیاز منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    برای بازدید از این جاذبه طبیعی، کفش مخصوص طبیعت گردی، قمقمه آب، لباس مناسب فصل، کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب گیر، کمک های اولیه همراه داشته باشید.

    سانس‌ها منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    روزها که هوا روشن است از این جاذبه طبیعی بازدید کنید.

    شرایط استفاده منطقه حفاظت شده کوه جوپار

    ممکن است بازدید از این منطقه به مجوز نیاز داشته باشد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی می توانید شهرستان رابر در فاصله 180 كیلومتر جنوب غربی كرمان بروید و از این جاذبه طبیعی دیدن کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    منطقه حفاظت شده کوه جوپار کرمان منطقه حفاظت شده منطقه کوه جوپار منطقه کرمان حفاظت شده منطقه منطقه کوه جوپار حفاظت شده کرمان کوه جوپار منطقه کوه جوپار حفاظت شده کوه جوپار کرمان کرمان منطقه کرمان حفاظت شده کرمان کوه جوپار منطقه حفاظت شده کوه جوپار منطقه حفاظت شده کرمان منطقه کوه جوپار حفاظت شده منطقه کوه جوپار کرمان منطقه کرمان حفاظت شده منطقه کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه کوه جوپار حفاظت شده منطقه کرمان حفاظت شده کوه جوپار کرمان حفاظت شده کوه جوپار منطقه حفاظت شده کرمان منطقه حفاظت شده کرمان کوه جوپار کوه جوپار منطقه حفاظت شده کوه جوپار منطقه کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه کوه جوپار حفاظت شده کرمان کوه جوپار کرمان منطقه کوه جوپار کرمان حفاظت شده کرمان منطقه حفاظت شده کرمان منطقه کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه کرمان حفاظت شده کوه جوپار کرمان کوه جوپار منطقه کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه حفاظت شده کوه جوپار کرمان منطقه کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه کرمان حفاظت شده کوه جوپار منطقه کوه جوپار حفاظت شده کرمان منطقه کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه حفاظت شده کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه کرمان کوه جوپار حفاظت شده کوه جوپار کرمان منطقه حفاظت شده کوه جوپار منطقه کرمان کوه جوپار منطقه حفاظت شده کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه کرمان کوه جوپار کرمان منطقه حفاظت شده کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه کرمان منطقه حفاظت شده کوه جوپار کرمان حفاظت شده منطقه کوه جوپار کرمان کوه جوپار منطقه حفاظت شده کرمان حفاظت شده کوه جوپار منطقه کرمان کوه جوپار حفاظت شده منطقه