0
از0 نظر

منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    557
    نمایش

    منطقه شكارممنوع شيركوه تفت، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و ارزشمند استان یزد به شمار می رود که با وسعت 50 هزار هكتار، بالغ بر 600 گونه گياهی در آن زیست می کنند. بهتر است بدانید، این منطقه شکار ممنوع يکي از مناطق حفاظت شده ی موجود در ایران است که در واقع دو سوم گونه های گياهی استان يزد را شامل می شود و همچنین، گونه های متنوع و متعددی از جانوران در آن زیست می کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    در منطقه شكارممنوع شيركوه، گیاهان متنوعی زیست می کنند که 48 نوع آن جزو فهرست ليست سرخ(گياهان بين المللي منقرض) قرار گرفته است. همچنین، 6 راسته پستانداران از 9 راسته پستانداران ايران در اين منطقه وجود دارند.

    تاریخچه منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    به منظور حفاظت از عرصه هاي طبيعي و گونه هاي جانوري و گياهي شهرستان در سال 1352محيط باني شيركوه در منطقه ده بالا احداث شد و 14 مامور تا سال 1357 در آن ها انجام وظيفه مي كردند كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين پاسگاه ها جمع آوري شده و در سال 1379 به عنوان منطقه شكار ممنوع شيركوه مجددا تحت حفاظت قرار گرفته و تا الان فعال مي باشد.

    ویژگی‌ها منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    کوه‌‌‌هایی که در این منطقه به چشم می خورند، از جنوب‌غربی شهر یزد شروع و تا جنوب‌شرقی آن ادامه دارند. همچنین، در مغرب یزد پهنای آن ۱۰ کیلومتر و طول آن حدود ۷۵ کیلومتر است. این کوهستان که غالباً در زمستان از برف و یخ پوشیده شده، آب بخش اعظمی از استان یزد را تامین می‌کند.

    اگرچه از نظر تقسیم بندی، از شیرکوه به عنوان یکی از کوه‌های منفرد ایران یاد شده ولی در حقیقت بخشی از رشته‌کوه زاگرس است که دارای قله‌های بلندی بوده و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا در حدود ۴۰۷۵ متر است. به نظر می‌رسد وجه تسمیه این کوه به دلیل شباهت آن به یک شیر خفته بر دستانش از فاصله دور ‌باشد.

    زمان مناسب بازدید منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان یزد، فصل های بهار، پاییز و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این منطقه هستند.

    سایر اطلاعات منطقه شكار ممنوع شیركوه تفت

    طبق سرشماري که چند سال پیش انجام شد، 200راس كل و بز، 150 راس قوچ و ميش، 6 قلاده پلنگ،7 قلاده كاراكل و ساير پستانداران در منطقه سرشماری شدند. همچنین، 80 درصد گونه گياهي استان در منطقه شيركوه قرار دارد كه وسعت آن به 50 هزار هكتار مي‌رسد و داراي 600 گونه متفاوت است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.