0
از0 نظر

منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    3924
    نمایش

    منطقه شکار ممنوع بيد بيده (Bidbideh hunting prohibited region)، با وسعتي برابر با ۷۰۰۰۰ هکتار، تنها يكي از چندين جاذبه طبيعي و ارزشمند استان فارس است که در فاصله ۳۰ کيلومتري شهرستان آباده در استان فارس قرار دارد. بهتر است بدانید که منطقه شکار ممنوع بید بیده از پوشش گیاهی و جانوری متنوع و متعددی برخوردار بوده و همچنین، این منطقه می تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    اين منطقه در امتداد رشته کوه زاگرس و از ارتفاعات جنوبي شهرستان و همجوار با ارتفاعات قله بل (بلندترين قله استان فارس) شروع شده و ارتفاعات تنگ تنور، سياه چوغي، بيدهاشم را در بر مي گيرد.

    ویژگی‌ها منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    گونه هايي از قبيل قوچ و ميش، کل و بز، آهو، خرگوش، تشي، گرگ، کفتار، پلنگ، روباه و نيز پرندگاني از جمله کبک، قمري، هدهد، تيهو، بلدرچين، باقرقره و از پرندگان شکاري سارگپه و دليجه همچنين از خزندگان انواع مارها، سوسمارها و لاک پشت را مي توان نام برد که در منطقه زندگي مي کنند. گونه هاي گياهي غالب منطقه شامل کلاه مير حسن، بنه و بادام کوهي، درمنه، گون و در فصول مناسب انواع گياهان يکساله مانند تيره گندميان، تيره آلاله، و شقايق در اين منطقه رشد مي نمايند از ديگر گونه ها مي توان به قيچ، لا کتوکا، خارشتر و... است.

    زمان مناسب بازدید منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    ارتفاعات موسوم به باغوک و تپه هاي منتهي به اين ارتفاعات و همچنين دامنه ها و دره هاي جنوب ارتفاعات در فصول گرم و سرد سال داراي چشم انداز هاي زيبايي مي باشد که در فصل بهار (ارديبهشت ماه) با رويش گونه هاي بومي و از جمله بوته جاشير و برخي گياهان دارويي و صنعتي مناطق زيبايي را در دل کوهستان و دره ها بوجود مي آورد. در فصل زمستان نيز گاهي پوشيده از برف و تماشايي است.

    سایر اطلاعات منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    از مهمترين چشمه هايي که مورد استفاده حيات وحش دشت زي به خصوص آهوي شمال فارس قرار مي گيرند. چاه سفيد بالا، چاه سفيد پايين و چشمه صفي خاني واقع در تپه ماهور هاي اميرآباد مي باشد. چشمه هاي کوهستاني شامل چشمه بيد هاشم، چشمه سياه چوغي، چشمه بيد سوخته را مي توان نام برد.

    نکات مثبت منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    بيشترين بارندگي در سطح شهرستان در اين منطقه گزارش شده است. در فصول سرد سال بارش در ارتفاعات بصورت برف و در دشت همجوار اغلب بصورت باران است.

    نکات منفی منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    در گذشته دامنه هاي جنوبي و شمالي ارتفاعات داراي گونه هاي گياهي بومی، دارويي و بعضن صنعتي قابل توجهي بوده! که در نتيجه بهره برداري هاي بي رويه و غير اصولي و با ريشه کن شدن بسياري از گونه هاي گياهي منطقه، زيستگاه حيات وحش نيز تخريب شده و منطقه با کاهش جمعيت گونه هاي جانوري نيز مواجه گرديده... به خصوص در سال هاي اخير به وضوح شاهد کاهش چشمگير گياهان با ارزش و به دنبال آن کاهش جمعیت حيات وحش بي نظير منطقه هستيم.

    منبع منطقه شکار ممنوع بیدبیده

    کویر ها و بیابان های ایران سیری در ایران سیر ایران واضح
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.