0
از0 نظر

منطقه شکار ممنوع خنار

    1491
    نمایش

    منطقه شکار ممنوع خنار، منطقه ای وسیع با پوشش گیاهی و جانوری متنوع است که در ۲۲ کيلومتري شمال غربي شهرستان سمنان و شمال شرقي شهرستان گرمسار قرار دارد و از ويژگي هاي آن مي توان به اين نكته اشاره كرد كه در بخش های مختلف آن شاهد تغییرات ارتفاع و آب و هوا خواهید بود. همچنین، این جاذبه طبیعی از سال 1371 به عنوان مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط زیست شناخته می شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه شکار ممنوع خنار

    منطقه شکار ممنوع خنار با ۳۶۴۷۶ هکتار مساحتی که دارد، به عنوان یک منطقه کوهستانی با تپه ماهورهای فراوان شناخته می شود که به دلیل تغییرات ارتفاعی دارای تفاوت اقلیمی خاص است. به گونه ای که در نواحی شمالی آن با وجود ارتفاعات بلند شاهد هوای معتدل سرد و در نواحی جنوبی با ارتفاعات کمتر، هوای معتدل گرم را خواهید دید.

    تاریخچه منطقه شکار ممنوع خنار

    این منطقه از تاریخ ۱۵/۵/۷۱ شکار ممنوع و تحت حفاظت قرار گرفت و پس از آن ۳ مرحله دیگر نیز تمدید شده که در مرحله چهارم از تاریخ ۱۵/۸/۸۰ به مدت ۵ سال دیگر نیز شکار ممنوع اعلام شده است.

    ویژگی‌ها منطقه شکار ممنوع خنار

    به دلیل تفاوت فاحش در دامنه تغییرات ارتفاعی در این منطقه گیاهان متفاوتی دیده می شوند، به طوری که مناطق شمالی به علت بارش های بیشتر و تحت تاثیر آب و هوا، دارای پوشش گیاهی نیمه سردسیر و در نواحی جنوبی به علت مجاورت با آب و هوای کویری دارای پوشش گیاهی منطقه کویری است.

    همچنین، منطقه شکار ممنوع خنار به دلیل وجود آب کافی، مراتع نسبتاً مناسب و شرایط اقلیمی مطلوب، زیستگاه خوب و مناسبی را برای حیات وحش فراهم کرده است.

    سیمای عمومی منطقه شکار ممنوع خنار

    هنگام بازدید از این جاذبه طبیعی، در منطقه ای کوهستانی با تپه های متعدد رو به رو می شوید که با گیاهان متنوع پوشیده شده است. همچنین، به عنوان زیستگاه مناسبی برای بسیاری از جانوران شناخته می شود.

    زمان مناسب بازدید منطقه شکار ممنوع خنار

    در نواحی شمالی این منطقه به دلیل وجود ارتفاعات بلند، شاهد آب و هوای معتدل سرد و در نواحی جنوبی که ارتفاعات کمی دارد با آب و هوای معتدل گرم رو به رو خواهید شد.

    سایر اطلاعات منطقه شکار ممنوع خنار

    اغلب در ارتفاعات هیکلک و خنار درختچه های اورس مشاهده می شوند و انواع گرامینه ها، درمنه، گون، باریجه، کما، گز، قیچ، زرشک و تنگرس از گونه های مهم گیاهی این منطقه به شمار می روند.

    از گونه های بارز پستانداران منطقه نیز می توان به قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ و انواع گربه سانان دیگر همچون گراز، روباه، شغال و... اشاره کرد. مهمترین پرندگان این منطقه شامل عقاب ها و انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، انواع گنجشک سانان و غیره است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.