0
از0 نظر

منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    952
    نمایش

    منطقه شکار ممنوع طالو شير بند، از جاذبه های طبیعی و دیدنی استان سمنان است که در فاصله 12 کيلومتري شمال شرقي شهر دامغان واقع شده و خوشبختانه این روزها از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافته است. همچنین، در این جاذبه شاهد پوشش گیاهی و جانوری متنوعی خواهید بود که مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران قرار دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    منطقه شکار ممنوع طالو شیربند در جنوب رشته کوه البرز و شمال منطقه دشتی دامغان قرار گرفته که از آب و هوای سرد و خشک در زمستان و گرم و خشک در تابستان بر خوردار است.

    ویژگی‌ها منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    از ویژگی های این منطقه می توان به شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع آن اشاره کرد که عمدتا از گیاهان مرتعی است، ولی در ارتفاعات بالاتر گونه های درختی اورس بیش از سایر انواع درختان و درختچه ها به چشم می خورد. همچنین، در این منطقه، شاهد گیاهانی چون زرشک، اورس، باریجه، کما، جا شیر، کلامیرزا حسن، چوبک، پرند، فرفیون، نسترن وحشی، درمنه دشتی و کوهستانی، افدرا، شور، اسپند، خار شتر، قیچ، تاغ، گز، کاروان کش، کندر، گون، شیر خشت، انواع گرامینه، کنگر، کل غر، آویشن، دازه، سیاه بن و نی خواهید بود.

    جانورانی که در این منطقه زیست می کنند عبارتند از : آهو، کل و بز، پلنگ، قوچ و میش، گربه وحشی، خرس، خوک، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، تشی، موش، انواع مارها، لاک پشت، جوجه تیغی، مارمولک، سوسمار، بزمجه، کبک، کبک دری، تیهو، کبوتر، قمری، باقرقره، کرکس، کلاغ، کلاغ زاغی، زاغچه، سار، هوبره، انواع بازهای شکاری، انواع گنجشک.

    سایر اطلاعات منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    این منطقه غالباً تحت تأثیر بادهای شدید شمالی بوده و دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است. منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند دارای آب های طبیعی چون چشمه و آب های سطحی چون بارندگی و برف می باشد.

    زمان مناسب بازدید منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    با توجه به شرایط آب و هوایی استان سمنان، فصل بهار و پاییز مناسب ترین زمان برای بازدید از این جاذبه است.

    سیمای عمومی منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    سیستم دامداری در این منطقه به صورت سنتی و باز است و فصل تابستان اغلب روستاییان به دامداری مشغول می شوند، چرا که با وجود تعدادی آغل یا خیل در منطقه، امکان استفاده آزاد دام از مراتع وجود دارد.

    اغلب دام های منطقه از نوع گوسفند و بز بوده که تعداد بزها بر گوسفندان فزونی دارد و استثنائاً در برخی آغل ها گوسفندان در فصل پائیز و زمستان نیز در محل باقی مانده و زمستان گذرانی می کنند.

    شرایط استفاده منطقه شکار ممنوع طالو شیر بند

    این منطقه در فاصله 7 کیلومتری شمال روستای جزن، جنوب مسور کوه و شرق دریاچه سد شهید شاه چراغی واقع شده و از نظر راه های قابل دسترسی هیچ مشکلی ندارد. همچنین، سه سمت منطقه محدود به جاده آسفالته است و در بقیه حد و حدود به وسیله راه های شوسه و جیپ رو محدود می شود.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.