0
از0 نظر

موزه تاریخ طبیعی شیراز

    3653
    نمایش

    موزه تاريخ طبيعي و تکنولوژي دانشگاه شيراز به منظور بالا بردن سطح دانش عمومي درباره جهان آفرينش و شناخت ارزش وجودي جانوران، گياهان، کانيها و فسيل‌ها در زندگي انسان و محيط زيست او تاسيس شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه تاریخ طبیعی شیراز

    موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز در برگیرنده نمونه‌های انواع جانواران گیاهان، کانیها، سنگ‌ها و فسیل‌ها بعنوان یک مرکز علمی، در درجه اول در خدمت آموزش و پژوهش کشور قرار گرفت و در درجه دوم بعنوان مرجعی برای مراجعه و مطالعه علاقمندان به علوم طبیعی و دانشمندان و دانش پژوهان داخلی و خارجی مورد استفاده واقع شد.

    تاریخچه موزه تاریخ طبیعی شیراز

    این موزه در سال 1353 برپایه موازین علمی و فنی تأسیس شد. موزه در ابتدا با انتقال مجموعه شخصی آقای دکتر صدرالدین شریفی در سال 1353 در خیابان پوستچی افتتاح و در سال 1359 به محل فعلی) منتقل شد. این بنا در اراضی ده هکتاری موقوفه صاحبدیوانی معروف به شاهیجان بنا شده است.

    ویژگی‌ها موزه تاریخ طبیعی شیراز

    با توجه به این که در ابتدا هدف ایجاد مجتمع ده گانه موزه های دانشگاه شیراز بوده است، در سال 1366 موزه تکنولوژی و در سال 1377 موزه آناتومی افتتاح شد. در بخش جانورشناسی این موزه ۲۵۰۰ نمونه از بی‌مهرگان و مهره‌داران (شامل دوزیستان و خزندگان و پرندگان) جمع‌آوری شده است. در بخش گیاهان زینتی و دارویی بیش از ۶۰ گونه گیاه دارویی، در بخش زمین‌شناسی فسیل ماهی با عمر۷۰ میلیون سال، کانی‌های معدنی و انواع سنگ‌ها و فسیل‌ها قرار دارد.

    سیمای عمومی موزه تاریخ طبیعی شیراز

    موزه تاریخ طبیعی این موزه شامل بخشهای جانوران، علوم گیاهی (هرباریوم)، زیستگاهها (اکولوژی)،سنگها و کانیها است که همگی با دیدگاه علمی در این قسمت به نمایش گذاشته شده است. موزه آناتومی موزه آناتومی با دیدی تخصصی و برداشتن گامهای موثر در جهت غنی تر کردن جنبه آموزشی و پژوهشی اهداف خود مجموعه ای از نمونه‌های اسکلتی و آناتومیک را جمع آوری کرده که از جمله نمونه‌های ارزنده این مجموعه اسکلت بازسازی شده نهنگ گوژپشت و نمونه های جنینی رنگ آمیزی شده با تکنیک آلیزارین است. در این موزه اسکلت های مختلف مهره دارانی از قبیل ماهی‌ها، دوزیستان (قورباغه)، خزندگان (مار، لاکپشت، آفتاب پرست)، پرندگان (عقاب و لاشخور) و پستانداران از جمله اسکلت های شیر، خرس، میمون، گوساله، شتر، گوزن، اسب و انسان را می‌توان دید. موزه تکنولوژی یا فناوری این موزه در یکی از سالن‌های موزه تاریخ طبیعی در سال 1364 تاسیس شد.

    سایر اطلاعات موزه تاریخ طبیعی شیراز

    موزه مردم شناسی تعداد زیادی وسایل و تجهیزات زندگی عشایر و ایلات جهت راه اندازی موزه مردم شناسی تهیه شده است که در نظر است این موزه نیز با تامین امکانات راه اندازی شود. موزه اسباب بازی‌های فکری کودکان و نوجوانان در سال 1380 با تلاش و پیگیری ریاست وقت موزه تاریخ طبیعی جناب آقای دکتر شریفی تعداد قابل توجهی اسباب بازی‌های فکری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بصورت اهدایی به موزه تحویل داده شد و مقدار زیادی اسباب بازی نیز از فروشگاه‌های سطح شهر خریداری شده و پس از آماده سازی بصورت موقت در ویترینهای واقع در سالن بی مهرگان موزه در معرض دید عموم قرار گرفت.

    زمان مناسب بازدید موزه تاریخ طبیعی شیراز

    با توجه به سرپوشیده بودن این جاذبه، هر زمان از سال می‌توانید از این موزه بازدید کنید.

    شرایط استفاده موزه تاریخ طبیعی شیراز

    قیمت بلیت برای بازدیدهای گروهی با ارائه معرفی نامه به ازاء هر نفر 1400 تومان و برای بازدید های فردی 2000 تومان است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به بلوار مدرس، خیابان آزادگان بروید.

    تاکسی

    تاکسی‌های شهری می‌توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    موزه تاريخ طبيعي خيابان آزادگان شيراز موزه تاريخ طبيعي موزه خيابان آزادگان موزه شيراز تاريخ طبيعي موزه موزه خيابان آزادگان تاريخ طبيعي شيراز خيابان آزادگان موزه خيابان آزادگان تاريخ طبيعي خيابان آزادگان شيراز شيراز موزه شيراز تاريخ طبيعي شيراز خيابان آزادگان موزه تاريخ طبيعي خيابان آزادگان موزه تاريخ طبيعي شيراز موزه خيابان آزادگان تاريخ طبيعي موزه خيابان آزادگان شيراز موزه شيراز تاريخ طبيعي موزه شيراز خيابان آزادگان تاريخ طبيعي موزه خيابان آزادگان تاريخ طبيعي موزه شيراز تاريخ طبيعي خيابان آزادگان شيراز تاريخ طبيعي خيابان آزادگان موزه تاريخ طبيعي شيراز موزه تاريخ طبيعي شيراز خيابان آزادگان خيابان آزادگان موزه تاريخ طبيعي خيابان آزادگان موزه شيراز خيابان آزادگان تاريخ طبيعي موزه خيابان آزادگان تاريخ طبيعي شيراز خيابان آزادگان شيراز موزه خيابان آزادگان شيراز تاريخ طبيعي شيراز موزه تاريخ طبيعي شيراز موزه خيابان آزادگان شيراز تاريخ طبيعي موزه شيراز تاريخ طبيعي خيابان آزادگان شيراز