3.6
از12 نظر

موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    1832
    نمایش

    موزه مشاهير و مفاخر قاين، تنها یکی از چندین موزه دیدنی و جاذبه گردشگری تاریخی استان خراسان جنوبی است که در آن مجموعه اي از زندگي نامه ها، اسناد، نسخ خطي، آثار، نشان ها، لوح ها و عکس هاي بزرگان علمي، مذهبي و فرهنگي ايران زمين به نمايش گذاشته شده که جايگاه و موقعيت اين بزرگان را در عرصه مجامع علمي، مذهبي و فرهنگي ايران و جهان تبيين مي کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    موزه مشاهیر و مفاخر قاین، موزه ای دیدنی و مورد توجه در استان خراسان جنوبی است که آثار ارزشمندی در بخش های مختلف آن به نمایش گذاشته شده است.

    سیمای عمومی موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    بخش های پیشنهادی مورد نیاز موزه شامل موارد زیر است:

    بخش علماء دینی- مذهبی: این بخش به دو قسمت علمای دینی قدیم و معاصر تقسیم می شود. از بزرگانی که در قسمت علمای مذهبی قدیم معرفی شدند می توان از حاج سیدحسن بن محمد حسینی قاینی، مولانا ابوشریف، سلطان محمد قاینی، سید محمد نوربخش، سید ابوطالب بن ابی تراب حسینی« مجتهد قاینی» و شیخ ابوعبدالله خضری و ... نام برد. همچنین در بخش علمای مذهبی معاصر، اشخاصی چون آیت الله آقا سیدعلی مهدوی، آیت الله سیدمرتضی اصفهانی(امام جمعه محترم شهر قاین)، آیت الله محمد صادق اوحدی، حجت الاسلام محمدرضا امین زاده و حجت الاسلام علی فاضل قاینی نجفی و ... معرفی می شوند.

    بخش شعرا: از شعرایی که در این بخش به علاقه مندان معرفی شده اند، می توان به منشی بمرودی، مولانا ولی دشت بیاضی، مذنب بمرودی، محمدحسین قاصر زهانی و سرّی قاینی نام برد.

    بخش خوشنویسان: در این بخش جمعی از خوشنویسان فرهیخته قاینات چون محمد اکبرمنشی بمرودی، غلامحسین زهانی«آخوند مقدس»، سلطان محمد شاهرختی، محمد افضل دشت بیاضی و یعقوب بن اسحاق قهستانی و ... معرفی خواهند شد. بخش چهره های ماندگار: این بخش هم به معرفی چهره های ماندگاری همچون پروفسور سید کاظم للهی، فاطمه صفاری، دکتر هادی عربی، دکتر سید علیرضا مجتهدزاده، دکتر رضا زمردیان و مهندس محسن احتشام و ... می پردازد.

    بخش شهدا: در این بخش شهداء معروف قاین چون سردار شهید محمود کاوه، سردار شهید محمد ناصر ناصری و شهید دکتر مهدی امین زاده(معاون داخلی وزارت بازرگانی) معرفی شدند.

    بخش آموزش و پرورش: این بخش نیز به معرفی پیشگامان آموزش و پرورش چون استاد ادیب، استاد آذری، استاد اوحدی، استاد امیری، استاد ناصح و استاد سلطانی و... و نیز به معرفی اولین مدارس شهرستان می پردازد.

    بخش امرا و سیاست مداران: این بخش نیز به دو قسمت امرای قدیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقسیم خواهد گشت. از اشخاص معرفی شده در قسمت امرا می توان از ابومنصور قسیم بن ابراهیم قاینی(معروف به ابوذرجمهر و بابا ابوذر)، امیرخلیل زیرکوهی، سلسله قارنی، خاندان علم و حاجی حقداد اسعدزاده و ... نام برد. در بخش نمایندگان مجلس هم، نمایندگانی که سال ها برای مردم شهرستان قاینات در مجلس شورای اسلامی صادقانه خدمت کرده اند همچون حجه الاسلام موسی قربانی، معرفی شدند.

    سایر اطلاعات موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    ایجاد موزه مشاهیر قاینات هدیه ای است به همه فرهیختگان و صاحبان اندیشه و خرد و آنان که برای حفظ میراث و تجلیل از پیشکسوتان و طلایه داران این دیار و زنده ماندن نام و یاد آنان و احیای تاریخ این سرزمین در راه اعتلای هویت فرهنگی گام می نهند.

    ویژگی‌ها موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    از ویژگی های این موزه می توان به وجود آثار مشاهیر و مفاخر قاین که بر اساس «موضوع و محتوا» تقسیم بندی شده و در بخش های مختلف قرار گرفتند، اشاره کرد.

    زمان مناسب بازدید موزه مشاهیر و مفاخر قاین

    با توجه به وضعیت آب و هوایی این منطقه، فصل های پاییز و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی های شهری می توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.