0
از0 نظر

موزه پست و مخابرات

    4087
    نمایش

    موزه پست و مخابرات از جاذبه هاي استان تهران است.اين موزه در بهمن ماه 1369 به نام موزه پست شروع به كار كرد. موزه با 43 متر عرض و 53 متر طول‌، و حدود 2279 متر مربع مساحت دارد.موزه پست و مخابرات از هشت غرفه تشكیل گردیده است كه در دو طبقه بنا قرار گرفته‌اند. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه پست و مخابرات

    این موزه در يكي از قديمي‌ترين و شكيل‌ترين عمارت‌هاي دولتي با 43 متر عرض و 53 متر طول‌، و حدود 2279 متر مربع مساحت تأسيس شده است. ساختمان موزه پست و تلگراف به شکل کاروانسراهای چهار ایوانی دوران پیش از اسلام‌ طراحی شده است. کل بنای پست دارای یک محور مرکزی است که شرق و غرب بنا را قرینه ساخته است‌ .

    تاریخچه موزه پست و مخابرات

    در 20 اسفند ماه 1374، به استناد موافقت سازمان امور اداري و استخدامي كشور، موزه پست به موزه وزارت پست و تلگراف و تلفن و در 12 مرداد ماه 1378، به موزه پست و مخابرات تغيير نام داد. اين بنا در 1307 ش‌، در زمان وزراي قديم پست‌، صوراسرافيل و نظام‌الدين حكمت‌، با صرف هزينه پانصد هزار تومان و با مساحت 15000 متر مربع در خيابان سپه (امام‌خميني‌) تأسيس گرديد.

    زمان مناسب بازدید موزه پست و مخابرات

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه تمام فصول سال مي باشد.

    سانس‌ها موزه پست و مخابرات

    شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ تا ۱۶

    پیشنهاد ویژه موزه پست و مخابرات

    در نزديكي اين جاذبه موزه سکه (بانک سپه)، سر در باغ ملی، موزه علی اکبر صنعتی، کتابخانه و موزه ملک، موزه ملی ایران، خانه و موزه مقدم، پارک شهر، میدان حسن آباد قرار دارد به شما پيشنهاد ميكنيم از اين جاذبه ها نيز بازديد كنيد.

    ویژگی‌ها موزه پست و مخابرات

    موزه پست و مخابرات از هشت غرفه تشكيل گرديده است كه در دو طبقه بنا قرار گرفته‌اند.

    طبقه اول شامل غرفه‌های تشریفات یا وزرا است که شامل تصاویری از وزرای پست و تلگراف و تلفن‌ از اولین وزیر تلگراف‌،تا وزیر وقت است‌. سالن تمبرهای داخلی شامل ۱۱۰۰ سری تمبر از سه دوره قاجاریه‌، پهلوی و جمهوری اسلامی است.

    غرفه اشیای پستی شامل صندوق‌های پستی دوره پهلوی‌، انواع مهرهای دستی‌ انواع حکم‌های دولتی‌، حکومتی‌؛ دستگاه‌های دستی و برقی قدیمی ابطال تمبر، و ... است. غرفه راه ابریشم یا سالن مرکزی شامل: انواع وسایل ارتباطی قدیمی و حمل محموله‌های پستی می باشد. طبقه دوم از سالن تمبر بین الملل تشکیل شده است .

    غرفه اشیای پستی شامل انواع ترازوهای قدیمی پست‌و نمونه صندوق‌های پستی کشورهای مختلف است‌. غرفه شماره یک مخابرات شامل انواع وسایل ارتباطی وغرفه شماره دو مخابرات شامل انواع دستگاه‌های تلفن مغناطیسی صد شماره‌ای قدیمی‌، دیواری‌، و ... است‌.

    سیمای عمومی موزه پست و مخابرات

    دور تا دور حياط پر از تراكت‌هاي بزرگي است كه پيام‌هاي نورزي، ملي و اسلامي رويشان نوشته شده و در پشت اين رديف تراكت‌ها نمونه‌هايي از تمبرها و آرم‌هايي است كه در قطع بزرگ لمينيت شده و يا در ميزهاي شيشه‌اي چيده شده‌اند. در دو گوشه حياط نمونه‌اي از ماشين‌هاي پست مربوط به زمان پهلوي (اول يا دوم؟!) و در ميان آن مجسمه‌اي از پست‌چي و اسب و گاري پستي مربوط به زمان قاجار به نمايش درآمده است.

    امکانات ویژه موزه پست و مخابرات

    اين جاذبه داراي امكاناتي همچون؛راهنماي موزه،سرويس بهداشتي،رستوران،بوفه و اقامتگاه مي باشد.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه مترو
    پمپ بنزین
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    موزه پست و تلگراف موزه پست تاريخي موزه پست و تلگراف موزه موزه پست و تلگراف پست موزه پست و تلگراف تاريخي موزه موزه پست و تلگراف موزه پست و تلگراف پست موزه تاريخي پست موزه پست و تلگراف پست موزه پست تاريخي تاريخي موزه پست و تلگراف تاريخي موزه تاريخي پست موزه پست و تلگراف موزه پست موزه پست و تلگراف موزه تاريخي موزه پست و تلگراف پست موزه موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه پست و تلگراف تاريخي موزه موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف پست موزه موزه پست و تلگراف تاريخي موزه پست تاريخي موزه پست موزه پست و تلگراف موزه تاريخي موزه پست و تلگراف موزه تاريخي پست پست موزه پست و تلگراف موزه پست موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف پست موزه تاريخي پست تاريخي موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه تاريخي موزه پست و تلگراف موزه تاريخي موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف تاريخي موزه پست تاريخي پست موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف موزه پست تاريخي موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف تاريخي موزه پست موزه پست و تلگراف پست موزه تاريخي موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف موزه تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه پست تاريخي موزه پست و تلگراف موزه پست موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه پست و تلگراف موزه تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف تاريخي پست تاريخي موزه پست و تلگراف موزه پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف تاريخي موزه پست و تلگراف موزه پست تاريخي موزه موزه پست و تلگراف پست تاريخي پست موزه پست و تلگراف موزه تاريخي موزه پست موزه پست و تلگراف تاريخي پست موزه موزه پست و تلگراف