0
از0 نظر

میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    15
    نمایش

    میدانی تاریخی که در زمان‌های قدیم یکی از مهم‌ترین میادین شهر اصفهان و به نوعی قلب تپنده این شهر بوده و امروزه نیز میدان کهنه اصفهان به خاطر ارزش تاریخی و همچنین، موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، یکی از نقاط شلوغ و پر رفت و آمد این شهر بوده و نقش کلیدی در پیوند چهار محور اصلی اصفهان شامل خیابان‌ ولیعصر، هاتف، عبدالرزاق و مسجد جامع دارد. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    نکات مثبت میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    امروزه نیز میدان کهنه اصفهان به خاطر ارزش تاریخی و همچنین، موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، یکی از نقاط شلوغ و پر رفت و آمد این شهر بوده و نقش کلیدی در پیوند چهار محور اصلی اصفهان شامل خیابان‌ ولیعصر، هاتف، عبدالرزاق و مسجد جامع دارد. 

    نکات منفی میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    زمانیکه شاه عباس صفوی میدان نقش جهان را می‌سازد، این میدان به مرور آن همه اعتبار خود را از دست می‌دهد و عمده کاسبی‌ها به طرف میدان نقش جهان کشیده می‌شود. این موضوع به مرور زمان باعث می‌شود میدان عتیق از یادها برود و فضاهایی که روزگاری محدوده میدان محسوب می‌شدند دچار ساخت و ساز شود.

    زمان مناسب بازدید میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    میدان کهنه در تمام فصول ولی فصل‌های پائیز و زمستان، بسیار جذاب‌تر از فصول دیگر سال است.

    شرایط استفاده میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    جهت بازدید همه گروه های سنی

    وسایل مورد نیاز میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    جهت بازدید از میدان و خرید در بازار اطراف آن

    سانس‌ها میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    با توجه به وسعت زیاد میدان و فضای دل انگیز آن، به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن بازدیدی ۱ الی ۲ ساعته بتوانید به اندازه کافی از زیبایی‌های میدان کهنه لذت ببرید.

    پیشنهاد ویژه میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    بازدید از میدان کهنه اصفهان هیچ هزینه خاصی برای شما در این شهر نخواهد داشت؛ مگر اینکه خودتان بخواهید به خرید از دست فروش‌های میدان بپردازید. با توجه به وسعت زیاد میدان و فضای دل انگیز آن، به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن بازدیدی ۱ الی ۲ ساعته بتوانید به اندازه کافی از زیبایی‌های میدان کهنه لذت ببرید.

    مشخصات میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    میدان عتیق یا میدان کهنه، یا میدان امام علی در مرکز شهر اصفهان است که از احیای سبزه‌میدان (میدان عتیق یا میدان کهنه) با مسجد جامع ایجاد می‌گردد ومکان دیدنی در اصفهان و خیابان عبدالرزاق واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند موزه هنرهای اسلامی و مجتمع تجاری جعفری وپارکینگ سبزه میدان و حمام شیخ بهایی قرار گرفته است.

    تاریخچه میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    تشكيل اين هسته به قبل ازاسلام و توسعه آن به بعد از اسلام بر مي گردد. در دوره سلجوقيان ميدان به عنوان اصلي ترين محل مبادلات عمل مي كرده و عناصري چون مسجد جامع مقرحكومتي سلجوقيان درشكل گيري وقدرت بخشيدن به آن نقش ويژه اي داشته اند.در دوره صفويه ميدان كهنه همراه با محور بازار و ميدان امام به صورت يكپارچه عمل مي كرده و شاهرگ حياتي شهر را تشكيل مي داده اند. اما به دلايل سياسي ـ مذهبي ميدان كهنه ديگر بعنوان مركز قدرت اداري مورد توجه قرار نگرفت و حتي به نوعي با بي توجهي رو به رو شد.

    ویژگی‌ها میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

    میدان امام علی یا میدان میدان کهنه اصفهان به خاطر ارزش تاریخی و همچنین، موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، یکی از نقاط شلوغ و پر رفت و آمد این شهر بوده و نقش کلیدی در پیوند چهار محور اصلی اصفهان شامل خیابان‌ ولیعصر، هاتف، عبدالرزاق و مسجد جامع دارد. 

    سیمای عمومی میدان امام علی (سبزه میدان اصفهان)

     میدان عتیق امروزه به علت قرار گرفتن در چهار محور اصلی شهر اصفهان یعنی خیابان ولی عصر، هاتف،  عبدالرزاق و مسجدجامع هنوز یکی از مناطق مهم و پر رفت و آمد شهر اصفهان محسوب می‌شود.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه مترو
    پمپ بنزین
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    خرید
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها