0
از0 نظر

پارک جنگلی آبیدر سنندج

    611
    نمایش

    یکی از جاذبه‌های گردشگری سنندج، پارک جنگلی آبیدر است که در غرب این شهر و در انتهای خیابان آبیدر بر دامنه کوهی به همین نام (آبیدر) قرار گرفته است. دورنمای شهر از بالای پارک جنگلی آبیدر به همراه هوای خوب و امکانات مناسب باعث شده است تا آبیدر به عنوان یکی از تفرجگاه های اصلی سنندج شناخته شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پارک جنگلی آبیدر سنندج

    شهر سنندج از فراز این پارک زیبا چشم انداز بسیار جالبی داشته بطور ی که در فصلهای مختلف سال چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. وجود چندین باغ و چشمه طبیعی در دل پارک مناظر چشم نوازی را شکل داده و موجب جذب مسافران و گردشگران زیادی به این محل تفریحی زیبا شده است. یکی از بزرگترین باغ های پارک، باغ امیریه است که در دل خود بزرگترین سینمای رو باز جهان و کشور را در خود جای داده است.

    ویژگی‌ها پارک جنگلی آبیدر سنندج

    پارک جنگلی آبیدر سنندج از گذشته، تفریحگاه مردم این شهر بوده و کوه آبیدر از محبوبیت خاصی در بین مردم دارا می باشد. آب چشمه های کوه آبیدر سنندج که پارک جنگلی نیز در دل آن خودنمایی می کند هنوز قنات عمارت های تاریخی خسروآباد، آصف، وکیل، و تعدادی از بناها از این کوه سرچشمه می گیرد.

    زمان مناسب بازدید پارک جنگلی آبیدر سنندج

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی کردستان، بهترین زمان سفر برای بازدید از این جاذبه بهار تا اوایل پاییز است.

    وسایل مورد نیاز پارک جنگلی آبیدر سنندج

    هنگام بازدید از این منطقه، کفش مخصوص پیاده‌روی بپوشید و دوربین عکاسی، زیرانداز، عینک و کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات پارک جنگلی آبیدر سنندج

    آبیدر نام کوهی است در شهر سنندج که در انتهای خیابان آبیدر قرار گرفته است و از سوی باختر مشرف بر شهر سنندج است. پارک آبیدر از دو کوه به نام های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک تشکیل یافته‌ است. ارتفاع آبیدر بزرگ ۲۵۵۰ متر و آبیدر کوچک در حدود ۲۳۵۰ متر از سطح دریا است. در واقع واژه آبیدر (آب‌ به ‌در) به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می‌ کند. چشمه‌ های کوه آبیدر سنندج که پارک جنگلی نیز در دل آن خودنمایی می‌ کند، هنوز سرچشمه قنات عمارت‌ های تاریخی خسرو آباد، آصف، وکیل و تعدادی از بناهای تاریخی دیگر است. کوه و پارک جنگلی آبیدر همه ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از داخل و خارج استان است.

    نکات مثبت پارک جنگلی آبیدر سنندج

    در بالای قله تخت آبیدر کوچک یک جان‌‌پناه برای استفاده کوهنوردان احداث شده‌ و در حال حاضر تله کابینی در مسیر بین پارک کودک و قله در حال راه‌اندازی است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به انتهای خیابان آبیدر، دامنه کوه آبیدر بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.